Gå til innhold

Trenger voksene synspunkter ang. problemer hjemme.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg er ei 17 år gammel jente, som snart blir 18. Jeg gjorde noe galt her om dagen (Dro bort til venninna mi, uten å si ifra til verken mor eller far.) Da jeg hadde kommet til venninna mi, ringte jeg faren min og fortalte at jeg dro uten å si ifra, og han brydde seg ikke stort. Jeg spurte han om han kunne la være å si dette til min mor, men han ville at hun skulle få vite det, da sa jeg okei men at jeg ville si det selv. Han svarte at det var bra og at sannheten varer lengst. Men han la til at jeg skulle si at han ble forbanna på meg, så han ikke skulle få kjeft av min mor for at han egentlig ikke bryr seg. Er dette ok? Jeg har nå sagt sannheten til moren min om hva jeg gjorde, men jeg føler det blir feil at min far skal late som at han er sur på meg når mor er i nærheten. Dere voksene der ute (30+) hva synes dere om dette? Og hva burde jeg gjøre? 

Jeg sa også til far at han burde si sannheten siden jeg gjorde det, da sa han ''du sa ok til å ikke si noe'' og da svarte jeg, ''Ja, og det skal jeg ikke heller, dette er ditt ansvar, ikke mitt''.. Var det dumt å si? Var jeg veslevoksen mot han? 

Anonymkode: 90dc9...225

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo selvsagt veldig dobbeltmoralsk av faren din å be deg lyve for han samtidig som han ber deg fortelle sannheten om deg selv, men jeg vil ikke akkurat kalle det et stort problem heller. 

Nei, det du sa var ikke dumt å si. 

Anonymkode: b0b66...c30

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tjaa..jeg er godt voksen med ikke forelder, men jeg tenker jo at her har faren din ansett deg som snart moden nok at han og du kunne inngå et kompromiss for å ikke lage for mye bråk hjemme. Da ville jeg nok respektert det. Det er jo en måte å strekke ut en hånd mellom han og deg? Var det en grunn til at du ikke får lov å dra til henne eller var det bare at du ikke sa ifra? Jeg tenker at om det bare var at du ikke sa ifra så syntes han nok ikke det var noe videre drama. Foreldrene dine har jo vært unge de også og kanskje husker selv at de gjorde slike ting. Men føler det ligger noe mer bak enn at du bare dro til ei vennine? Uten å si ifra liksom. Er dette noe å bli så sint for? Uansett, jeg ville nok latt det være. Det var en litt teit kommentar av deg til han,syns jeg... men han tok seg sikkert ikke videre nær av det.  

Anonymkode: ca024...3cc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er du samme ab som har innlegget om mor som tok penger fra deg for å straffe deg eller? Fryktelig likt skrevet!🤔

Anonymkode: c540c...691

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tjaa..jeg er godt voksen med ikke forelder, men jeg tenker jo at her har faren din ansett deg som snart moden nok at han og du kunne inngå et kompromiss for å ikke lage for mye bråk hjemme. Da ville jeg nok respektert det. Det er jo en måte å strekke ut en hånd mellom han og deg? Var det en grunn til at du ikke får lov å dra til henne eller var det bare at du ikke sa ifra? Jeg tenker at om det bare var at du ikke sa ifra så syntes han nok ikke det var noe videre drama. Foreldrene dine har jo vært unge de også og kanskje husker selv at de gjorde slike ting. Men føler det ligger noe mer bak enn at du bare dro til ei vennine? Uten å si ifra liksom. Er dette noe å bli så sint for? Uansett, jeg ville nok latt det være. Det var en litt teit kommentar av deg til han,syns jeg... men han tok seg sikkert ikke videre nær av det.  

Anonymkode: ca024...3cc

Tydeligvis var dette noe å bli sur for, da dem begge ble enige når jeg ikke var til stedet, at jeg ikke fikk se venninna mi på 3 uker, også tømte de kontoen min for penger. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva er probemet? Ser ikke helt hva noen skulle bli sint for. Bor man hjemme eller sammen med andre så gir man beskjed at man ikke kommer hjem til vanlig tid, dette hvis ikke det er forventet at man skal bli hentet, for da må man spøre om noen kan hente før man drar. 

Anonymkode: 0c4f9...627

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tydeligvis var dette noe å bli sur for, da dem begge ble enige når jeg ikke var til stedet, at jeg ikke fikk se venninna mi på 3 uker, også tømte de kontoen min for penger. 

Helt ærlig har jeg vanskelig for å tro på noe slikt. Det må ligge noe mer bak hvis dette er sant. For hvis ikke tenker jeg at foreldrene ikke er skikket til å ha barn.

Anonymkode: 0c4f9...627

• Liker 4
Gjest Carressa
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var det penger du hadde tjent selv eller fått av dem? Jeg tror du skal flytte ut av huset deres så snart du er 18 år, det der er ikke normalt. Du er nesten myndig.

Skrevet

Er det en spesiell grunn til at du må si fra før du drar og ikke bare si fra at du har dratt?

• Liker 2
Skrevet

Ehm,

mor blir sur fordi du dro til venninna di, uten å si ifra?

Og far, vil du skal si til mor, at han ble forbannet på deg pga dette?

Høres ut som en heller dysfunksjonell familie,

i hvertfall spik spenna gæærn mor :vetikke:

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...