Gå til innhold

Jeg angrer. Er det feigt å si opp hele greien? Helsevesenet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i helsevesenet. Fikk spørsmål av sjefen om at det var kommet en ny pasient, et barn på 4 år som er multihandicappet. Foreldrene trenger avlastning noen dager i uken. Ble spurt om jeg hadde lyst til å se om det var noe for meg på onsdag, at jeg dro hjem til de. Jeg rakk ikke tenke meg om, og sa litt nølende "tja.. Jeg vet ikke om det er noe for meg altså", men gikk med på at jeg kunne prøve. 

Nå når jeg kom hjem så innser jeg at jeg ikke har lyst. Det er ikke noe for meg. Det passer meg ikke i det hele tatt. 

Har lyst til å si i fra meg alt, men er redd sjefen tar det ille opp, siden det allerede er på onsdag og det er planlagt med foreldrene. Er det utrolig feigt? Jeg blir helt nervøs av å tenke på det.

Anonymkode: fc05b...b65

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Visst det bare er snakk om en dag, så ville jeg ha gjort det. Se på det som en erfaring å ta med videre :)

Anonymkode: 98ca6...90e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber også i helsevesenet og vet en ting. Hvis du ikke føler det er rett for deg så skal du si fra at dette ikke er noe for deg. Alternativet er så mye verre. Alternativet er at du går i kjelleren og blir sykemeldt på grunn av at du er et sted du ikke trives. Det kan også legge en knekk på arbeidslysten og føre til at du ikke ønsker å jobbe lenger i helsevesenet på sikt. Jeg har blitt helt utslitt av slike ting selv og jeg sier fra når jeg ikke gidder mer. I verste fall bytter jeg alltids jobb :)

Anonymkode: 4e3ec...f06

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du vet at du ikke har lyst, så hadde jeg gitt beskjed til sjefen.  :) 
Dette er en jobb som du får betalt for, og da har du lov til å si nei.

Anonymkode: 3ff00...09f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Prøv en dag og si i fra om du ikke syns det er ok. Hva om du finner ut at du liker denne familien utrolig godt? Av og til gir livet oss unike muligheter til å utvide horisonten. 

Anonymkode: f6710...50c

Skrevet

Hvis det er snakk om én dag, så skader det ikke å prøve og se hvordan det er, kanskje du blir positivt overrasket og at det er noe for deg likevel. Hvis du allerede er helt sikker på at du ikke vil, så sier du ifra til sjefen. 

Skrevet
På 1.6.2018 den 19.35, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber i helsevesenet. Fikk spørsmål av sjefen om at det var kommet en ny pasient, et barn på 4 år som er multihandicappet. Foreldrene trenger avlastning noen dager i uken. Ble spurt om jeg hadde lyst til å se om det var noe for meg på onsdag, at jeg dro hjem til de. Jeg rakk ikke tenke meg om, og sa litt nølende "tja.. Jeg vet ikke om det er noe for meg altså", men gikk med på at jeg kunne prøve. 

Nå når jeg kom hjem så innser jeg at jeg ikke har lyst. Det er ikke noe for meg. Det passer meg ikke i det hele tatt. 

Har lyst til å si i fra meg alt, men er redd sjefen tar det ille opp, siden det allerede er på onsdag og det er planlagt med foreldrene. Er det utrolig feigt? Jeg blir helt nervøs av å tenke på det.

Anonymkode: fc05b...b65

Du kan jo alltids bytte til en annen type jobb i helsevesenet? Jeg jobber med psykiatri og jeg har det veldig bra i den jobben jeg er i nå. Jeg går turer med pasienter, drar på badeturer om sommeren,spiser middag med pasientene, spiller kortspill og så videre. Veldig trivelig jobb 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...