Gjest Anonymous Skrevet 28. februar 2005 #1 Del Skrevet 28. februar 2005 Kan noen anbefale en god hagebok? En som tar for seg alt fra a til å? Jeg er helt grønnskolling når det kommer til hage. Denne sommern vil jeg ha en fiiin hage, og må begynne å lese litt nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. februar 2005 #2 Del Skrevet 28. februar 2005 Jeg anbefaler deg rett og slett å gå i en bokhandel å kikke i forskjellige bøker. Jeg har ganske mange hagebøker...og synes vel kanskje at bare et par stykker er unødvendige. Det er du som vet hva du trenger info/kunnskap om. Vi "bygde opp" vår hage fra begynnelsen. På forhånd hadde vi ikke stort mer kunnskap enn at vi visste at gresset er grønt...og at det er forskjell på epletre og løvetann. Men jeg kjøpte en del bøker som på sitt vis ga svar på de forskjellige oppgavene...og hagen ble veldig fin. En litt spesiell bok jeg har hatt mye glede av er imidlertid en som heter "Hagens Problemløser". Av hagesider kan jeg anbefale dette forumet: http://www.hageselskapet.no/Hageprat/Diskusjon.htm Når jeg skulle anlegge kjøkkenhage følte jeg meg virkelig på gyngende grunn...jeg skjønte ikke noe av det som stod i hagebøkene...prikling etc. Det løste jeg ved å kjøpe meg en barnebok om å dyrke grønnsaker...og nå har vi med suksess hatt egendyrkede grønnsaker i mange år. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. februar 2005 #3 Del Skrevet 28. februar 2005 Cappelens store hagebok er veldig grei. Er en slags grunnbok for hagen med masse tips om planlegging etc. Så går det jo an å supplere med spesialbøker hvis det er noe du er spesielt interessert i, f.eks. roser eller urter etc. Biblioteket har også mange hagebøker, så det kan være lurt å sjekke ut de ulike bøkene der før du ev. kjøper din egen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå