TexasRanch Skrevet 1. juni 2018 #1 Skrevet 1. juni 2018 Vi må finne på noe for å aktivisere trygdede. Mange av dem later seg og "steller rundt i hagen" og andre enkle oppgaver. Det er for mange hverdagssytere i stedet for hverdagsytere. Over alt er det oppgaver i samfunnet de kan brukes til, men det er selvsagt enklere å "jobbe" litt hjemme i stedet der ingen kontrollerer innsats og sluttresultat. Vi har skoler som forfaller , gjerder skal males og generell murpuss må til for å holde bygningene i stand. Skoler skal vaskes, grøfter skal ryddes og gress i veikanten skal klippes. Her er det bare å sette latsabbene i sving så fort som mulig, mulighetene er det ikke mangel på, ei heller unnskyldningene deres for ikke å gjøre noe som helst. John F. Kennedy sa det som best, “Ask not what your country can do for you - ask what you can do for your country”. Flerfoldige tusen kan spares hvis vi setter dem litt i sving. Hadde det vært opp til meg, hadde de bodd i flokk i gymsaler i stedet for i kommunal bolig. 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #3 Skrevet 1. juni 2018 Ja, uff, helvete heller Hvorfor skal kommunen leie inn 3 malere og betale for dem, når vi kan tvinge andre mennesker til å gjøre det? Helvete, fitte ass Anonymkode: 82453...721 4
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 1. juni 2018 #4 Skrevet 1. juni 2018 Herligfred hvor mange uføre/trygd/AAP tråder det er her!! Kan dere ikke slutte?
Gjest chisandra Skrevet 1. juni 2018 #5 Skrevet 1. juni 2018 Vær så snill da folkens - ikke sluk dette agnet rått. Profilen ble laget for noen minutter siden, og dette var første innlegg 🙄
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #6 Skrevet 1. juni 2018 Ja, her sitter jeg og venter på å komme inn på tiltak, hvor det er minimum 3 måneders ventetid. Anonymkode: 1d046...88f
TexasRanch Skrevet 1. juni 2018 Forfatter #7 Skrevet 1. juni 2018 1 minutt siden, chisandra skrev: Vær så snill da folkens - ikke sluk dette agnet rått. Profilen ble laget for noen minutter siden, og dette var første innlegg 🙄 Det vil alltid være et første innlegg. Tallet 1 kommer alltid først. Enkel matematikk.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #8 Skrevet 1. juni 2018 1 minutt siden, TexasRanch said: Det vil alltid være et første innlegg. Tallet 1 kommer alltid først. Enkel matematikk. Akkurat slik 5 utestengelser kommer etter 4 Anonymkode: 82453...721 13
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #9 Skrevet 1. juni 2018 1 minutt siden, TexasRanch skrev: Det vil alltid være et første innlegg. Tallet 1 kommer alltid først. Enkel matematikk. Profilen ble laget for å hetse noen? Anonymkode: 051d6...2fb 5
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #11 Skrevet 1. juni 2018 Du må straks gjøre din borgerplikt og informere regjeringen om dine fantastiske ideer! Tenk at ingen har tenkt på dette før! Anonymkode: e5528...2a3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #12 Skrevet 1. juni 2018 Mange drittoppgaver på jobb TS siden du er så frustert? Anonymkode: c0614...bdb 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #13 Skrevet 1. juni 2018 Alle jeg kjenner som er trygdet har veldig lyst til å bidra. Problemet har heller vært det å få lov til å bidra med det de har mulighet til. Varig tilrettelagt arbeid har feks få plasser. Og mange bedrifter orker ikke å gi plass til noen som har uregelmessig arbeidsevne. Anonymkode: 2a713...c1b
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #15 Skrevet 1. juni 2018 1 time siden, TexasRanch skrev: Vi må finne på noe for å aktivisere trygdede. Mange av dem later seg og "steller rundt i hagen" og andre enkle oppgaver. Det er for mange hverdagssytere i stedet for hverdagsytere. Over alt er det oppgaver i samfunnet de kan brukes til, men det er selvsagt enklere å "jobbe" litt hjemme i stedet der ingen kontrollerer innsats og sluttresultat. Vi har skoler som forfaller , gjerder skal males og generell murpuss må til for å holde bygningene i stand. Skoler skal vaskes, grøfter skal ryddes og gress i veikanten skal klippes. Her er det bare å sette latsabbene i sving så fort som mulig, mulighetene er det ikke mangel på, ei heller unnskyldningene deres for ikke å gjøre noe som helst. John F. Kennedy sa det som best, “Ask not what your country can do for you - ask what you can do for your country”. Flerfoldige tusen kan spares hvis vi setter dem litt i sving. Hadde det vært opp til meg, hadde de bodd i flokk i gymsaler i stedet for i kommunal bolig. Da skal jeg fortelle deg at du får fortsette å bruke energi og kalorier på dette, til ingen verdens nytte:-). I dag har jeg vannet litt i hagen og kost meg. Det gjør jeg nok i morgen også. Det er meg revnende likegyldig at du vil jeg skal fikse murpussen på skolen. Jeg kan garantere deg at det fryder meg at du vil jeg skal gjøre det, men jeg kommer ikke til å gjøre det:-) At du syns jeg er en latsabb, er helt ok for meg. Bare at du bruker tid på dette beviser at du er misunnelig. Du får fortsette med å være det, du har min fule velsignelse:-). Ha en super dag:-):-). (Tasser ut i hagen):-) Anonymkode: 0633d...5fb 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #16 Skrevet 1. juni 2018 Greia er at store deler av den trygdede befolkningen kunne ha gjort noe. Mange har en restarbeidsevne. Problemet er at det ikke finnes jobber som de kan ta fordi det ikke tilrettelegges. Det koster penger å tilrettelegge. Noen kan jobbe 100% i perioder for så å være borte 100% en lenger periode. Andre kan jobbe litt, men vet aldri akkurat når de kan jobbe. Det sier seg selv at dette ikke er lett å tilrettelegge for. Jeg er på AAP og kan selvfølgelig jobbe litt, men det er ingen som vil ansette meg. Denne uken hadde jeg ikke klart å jobbe mandag, tirsdag, onsdag og torsdag, mens i dag har vært en fin dag og jeg kunne helt klart fullført en hel arbeidsdag. Men hvilken arbeidsgiver er det som vil ha en sånn arbeidstaker? Ingen. Noen dager er jeg frisk som alle andre. Andre dager ligger jeg inne hele dagen og gruer meg til enkle ting som å snu seg i senga eller å gå på do, fordi det gjør vondt overalt. Jeg presser meg nå gjennom studier, men det blir mye selvstudium fordi jeg ikke orker å møte opp. Håpet er å finne en jobb som ikke trenger meg til faste tider, men som er slik at jeg kan komme og gå som jeg vil. Sjansen for at det finnes en slik jobb er forsvinnende liten. Anonymkode: 87fb1...364 1
Live88 Skrevet 1. juni 2018 #17 Skrevet 1. juni 2018 Det virker nesten som om flere brukere, både ab’er og andre brukere, har fått solstikk! 🤯 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #18 Skrevet 1. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Greia er at store deler av den trygdede befolkningen kunne ha gjort noe. Mange har en restarbeidsevne. Problemet er at det ikke finnes jobber som de kan ta fordi det ikke tilrettelegges. Det koster penger å tilrettelegge. Noen kan jobbe 100% i perioder for så å være borte 100% en lenger periode. Andre kan jobbe litt, men vet aldri akkurat når de kan jobbe. Det sier seg selv at dette ikke er lett å tilrettelegge for. Jeg er på AAP og kan selvfølgelig jobbe litt, men det er ingen som vil ansette meg. Denne uken hadde jeg ikke klart å jobbe mandag, tirsdag, onsdag og torsdag, mens i dag har vært en fin dag og jeg kunne helt klart fullført en hel arbeidsdag. Men hvilken arbeidsgiver er det som vil ha en sånn arbeidstaker? Ingen. Noen dager er jeg frisk som alle andre. Andre dager ligger jeg inne hele dagen og gruer meg til enkle ting som å snu seg i senga eller å gå på do, fordi det gjør vondt overalt. Jeg presser meg nå gjennom studier, men det blir mye selvstudium fordi jeg ikke orker å møte opp. Håpet er å finne en jobb som ikke trenger meg til faste tider, men som er slik at jeg kan komme og gå som jeg vil. Sjansen for at det finnes en slik jobb er forsvinnende liten. Anonymkode: 87fb1...364 Derfor må du bli din egen arbeidsgiver om du vil gjøre noe:-). Og ikke spør meg hva (som ALLE gjør her da jeg sier det). Det klarer du finne ut selv, om du har lyst, evne og vilje:-) Anonymkode: 0633d...5fb
Brimi Skrevet 1. juni 2018 #19 Skrevet 1. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Greia er at store deler av den trygdede befolkningen kunne ha gjort noe. Mange har en restarbeidsevne. Problemet er at det ikke finnes jobber som de kan ta fordi det ikke tilrettelegges. Det koster penger å tilrettelegge. Noen kan jobbe 100% i perioder for så å være borte 100% en lenger periode. Andre kan jobbe litt, men vet aldri akkurat når de kan jobbe. Det sier seg selv at dette ikke er lett å tilrettelegge for. Jeg er på AAP og kan selvfølgelig jobbe litt, men det er ingen som vil ansette meg. Denne uken hadde jeg ikke klart å jobbe mandag, tirsdag, onsdag og torsdag, mens i dag har vært en fin dag og jeg kunne helt klart fullført en hel arbeidsdag. Men hvilken arbeidsgiver er det som vil ha en sånn arbeidstaker? Ingen. Noen dager er jeg frisk som alle andre. Andre dager ligger jeg inne hele dagen og gruer meg til enkle ting som å snu seg i senga eller å gå på do, fordi det gjør vondt overalt. Jeg presser meg nå gjennom studier, men det blir mye selvstudium fordi jeg ikke orker å møte opp. Håpet er å finne en jobb som ikke trenger meg til faste tider, men som er slik at jeg kan komme og gå som jeg vil. Sjansen for at det finnes en slik jobb er forsvinnende liten. Anonymkode: 87fb1...364 I tillegg er det nok endel, meg inkludert, som kunne ha jobbet halve dager, men slike vil ikke arbeidsgivere ha. For da må de ansatte enda en som kan jobbe halv dag. Og selv om mange tror det, så vokser ikke vi på trær.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #20 Skrevet 1. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Derfor må du bli din egen arbeidsgiver om du vil gjøre noe:-). Og ikke spør meg hva (som ALLE gjør her da jeg sier det). Det klarer du finne ut selv, om du har lyst, evne og vilje:-) Anonymkode: 0633d...5fb Jeg kan selvfølgelig starte for meg selv. Og jeg har vært inne på tanken. Problemet er da at det jeg utdanner meg innen stort sett har noen tidsfrister i løpet av et år, og det er ikke sikkert at jeg kan gjennomføre arbeidsoppgavene mine akkurat i de periodene før tidsfristen, og det er ikke slik at det kan gjøres klart på forhånd før innleveringsfristen heller. Kanskje jeg kan bli blogger? Livet på aap er jo så innholdsrikt og spennende 😂 Anonymkode: 87fb1...364 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå