AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #2 Skrevet 2. juni 2018 Det er mange som ikke skjønner hvordan håndtverkere arbeider. Det værste jeg har opplevd fra kunder er den gangen jeg lå å skrudde under en kjøkkenbenk (er rørlegger) og kunden kom krypende inn etter meg for å se hvordan jeg jobbet. Han brukte også stoppeklokke og nektet å betale for et sekund mer. (Han skjønte ikke at det hadde gått raskere om jeg hadde fått jobbet i fred) Anonymkode: a6b4f...7f3 4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #3 Skrevet 2. juni 2018 Det er mange som ikke skjønner hvordan håndtverkere arbeider. Det værste jeg har opplevd fra kunder er den gangen jeg lå å skrudde under en kjøkkenbenk (er rørlegger) og kunden kom krypende inn etter meg for å se hvordan jeg jobbet. Han brukte også stoppeklokke og nektet å betale for et sekund mer. (Han skjønte ikke at det hadde gått raskere om jeg hadde fått jobbet i fred) Anonymkode: a6b4f...7f3 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #4 Skrevet 3. juni 2018 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er mange som ikke skjønner hvordan håndtverkere arbeider. Det værste jeg har opplevd fra kunder er den gangen jeg lå å skrudde under en kjøkkenbenk (er rørlegger) og kunden kom krypende inn etter meg for å se hvordan jeg jobbet. Han brukte også stoppeklokke og nektet å betale for et sekund mer. (Han skjønte ikke at det hadde gått raskere om jeg hadde fått jobbet i fred) Anonymkode: a6b4f...7f3 At det går an Anonymkode: 23c91...f1c 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #5 Skrevet 3. juni 2018 Hva synes dere andre om slikt? Anonymkode: 23c91...f1c
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #6 Skrevet 3. juni 2018 Har flere historier å dele? Anonymkode: 23c91...f1c
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #7 Skrevet 3. juni 2018 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er mange som ikke skjønner hvordan håndtverkere arbeider. Det værste jeg har opplevd fra kunder er den gangen jeg lå å skrudde under en kjøkkenbenk (er rørlegger) og kunden kom krypende inn etter meg for å se hvordan jeg jobbet. Han brukte også stoppeklokke og nektet å betale for et sekund mer. (Han skjønte ikke at det hadde gått raskere om jeg hadde fått jobbet i fred) Anonymkode: a6b4f...7f3 Er også rørlegger, men ansatt i firma. Jeg var hos en kunde på en service jobb, kunden satt å fulgte meg med falkeblikk, jeg var der også på overtid og var ferdig ca 18:30 fredags kveld, lørdags morgen ca kl 08 ringer kunde å spør hvor mye regningen blir på akkurat som det var en selfølge jeg skulle vite det. Anonymkode: aab11...47e 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #10 Skrevet 28. august 2018 vi har nettopp fjernet radiatore i boligen, og rørleggeren som tok de ned, lo litt av de som satt de opp. De var skrudd opp med så mange skruer, og så store skruer, at en radiator kunne brukes som køyeseng, sa han. De som satt de opp jobbet nok for timepris, sa han. 😜 Anonymkode: 214e5...86a 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #11 Skrevet 28. august 2018 Jobber som elektriker og det er to tilfeller jeg husker. Den ene gangen skulle jeg bare bytte en dimmer, jeg var forholdsvis fersk men bruker vanligvis bare noen minutter på noe slikt. Kunden var høyere enn meg, luktet stramt og stod så tett inntil meg for å se hva jeg gjorde at jeg nesten ikke kunne ta hånda ned i lomma for å bytte skrujern uten å ta på ham... siden jeg var fersk turte jeg ikke si noe men byttet tok 3x lengre tid. En annen gang skulle jeg utbedre noen elektriske mangler for en utleier. Leieboeren satt i god stolen sin i stua og så på meg i nakkem hele tiden uten å si et ord mens han skikkelig suuurpet i seg fra kaffekoppen, han flyttet faktisk litt på stolen for å kunne sitte rett bak meg. Jeg kjente det boblet inni meg og gikk faktisk ut i servicebilen en gang for å slå i setet. Bonus: jobbet på et asylmottak og en av beboerne spurte om jeg ville ha kaffe, det var jo hyggelig så jeg sa ja mens kollegaen så forvirret på meg etter at jeg takket ja. "Bli med mej" sa han og ut av fellestuen, videre inn en smal gang, opp en trapp, videre i en smal gang og inn på et lite rom med en tassimo, han plukker opp en brukt kopp, tar den under vann og "vasker" den med to fingre og oppi med kaffe. "Øh tusen takk" sa jeg.. tok med kaffen ned og helte den ut på plenen uten at noen sa noe... har alltid takket nei til kaffe, kaker eller annet hos kunder etter det. Anonymkode: abed2...318 3
Gjest Nina1975 Skrevet 28. august 2018 #12 Skrevet 28. august 2018 En venn av meg fortalte meg om en kollega som jobbet for en kunde på ett soverom. Oppi ventilen på veggen fant han en stor dildo. Han malte den hvit og la den tilbake🤣🤣
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #13 Skrevet 28. august 2018 22 minutter siden, Nina1975 skrev: En venn av meg fortalte meg om en kollega som jobbet for en kunde på ett soverom. Oppi ventilen på veggen fant han en stor dildo. Han malte den hvit og la den tilbake🤣🤣 😂😂 Anonymkode: aab11...47e 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #14 Skrevet 28. august 2018 Hvordan er det når håndtverkere selv har håndtverkere hjemme hos seg selv? Føler jeg blir lurt 3 av 5 ganger når jeg har håndtverkere hos meg. Veldig vanskelig å få de til å gjøre det som er avtalt og blir betalt for, og om noe er feil, så må man nærmest true de med forbrukerombud og lignende for at de skal ordne opp. Er det slik når f.eks. en rørlegger har en elektriker hjemme hos seg også, eller er det en slags respekt håndtverker seg i mellom at de skal gjøre en ordentlig jobb hos hverandre? Anonymkode: 0f1e2...46c
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #15 Skrevet 28. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: .... "Øh tusen takk" sa jeg.. tok med kaffen ned og helte den ut på plenen uten at noen sa noe .... Anonymkode: abed2...318 *uten at noen SÅ noe.. Anonymkode: abed2...318 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #16 Skrevet 28. august 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er det når håndtverkere selv har håndtverkere hjemme hos seg selv? Føler jeg blir lurt 3 av 5 ganger når jeg har håndtverkere hos meg. Veldig vanskelig å få de til å gjøre det som er avtalt og blir betalt for, og om noe er feil, så må man nærmest true de med forbrukerombud og lignende for at de skal ordne opp. Er det slik når f.eks. en rørlegger har en elektriker hjemme hos seg også, eller er det en slags respekt håndtverker seg i mellom at de skal gjøre en ordentlig jobb hos hverandre? Anonymkode: 0f1e2...46c Jeg tror det som oftest er noe du bare føler. Håndtverkere skjønner at den andre håndtverkeren vet best selv hvordan jobben skal gjøres. Er selv rørlegger og mange kunder nærmest forteller meg hvordan jeg skal gjøre jobben og hvor lang tid den skal ta. F.eks ved montering av varmtvannsbereder må jeg montere en magnetventil, det er loven. Kunden nekter og tror han blir lurt. Hadde elektriker hjemme hos meg og han oppdaget en feil og sa at han ikke kunne utføre jobben som avtalt uten at han rettet opp i feilen. Noe som selvfølgelig koster ekstra. Fullt forståelig. Anonymkode: a6b4f...7f3 4
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #17 Skrevet 28. august 2018 Hadde en elektrikker på besøk, datter 2 år løp mot han å skrek PAPPA når han kom. Flaut for meg i såfall😂 Anonymkode: d0266...ee8 3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #18 Skrevet 28. august 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror det som oftest er noe du bare føler. Håndtverkere skjønner at den andre håndtverkeren vet best selv hvordan jobben skal gjøres. Er selv rørlegger og mange kunder nærmest forteller meg hvordan jeg skal gjøre jobben og hvor lang tid den skal ta. F.eks ved montering av varmtvannsbereder må jeg montere en magnetventil, det er loven. Kunden nekter og tror han blir lurt. Hadde elektriker hjemme hos meg og han oppdaget en feil og sa at han ikke kunne utføre jobben som avtalt uten at han rettet opp i feilen. Noe som selvfølgelig koster ekstra. Fullt forståelig. Anonymkode: a6b4f...7f3 Det er dessverre ikke noe jeg føler (var klønete skrevet av meg), for da hadde ikke håndtverkerne etter langt om lenge kommet tilbake og fikset det som var feil. Det er dessverre mye lureri blant håndtverkere, og det er veldig synd for de som gjør en god og ærlig jobb. Anonymkode: 0f1e2...46c
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #19 Skrevet 8. mai 2021 Gjest Nina1975 skrev (På 28.8.2018 den 20.31): En venn av meg fortalte meg om en kollega som jobbet for en kunde på ett soverom. Oppi ventilen på veggen fant han en stor dildo. Han malte den hvit og la den tilbake🤣🤣 Oj! 😂 Anonymkode: cfdd9...45d 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #20 Skrevet 8. mai 2021 Faen for en ekkel tråd det i hovedinnlehgget er. "Hehe jeg kjenner dem jeg vet de ikke jobber andre steder" liksom. SPØR dem da hvis du kjenner dem så jævla god. Du går bare hjemme og danker likevel. De kan ha vært på prosjekter før de kom til deg og jobbet inn avspasering. "Skulle blitt snekker" Nei det skulle du ikke ass. 200,- timen for å jobbe ute i alskens dritvær året rundt - tungt fysisk arbeid og utaknemlige grådige kunder som elsker å klage men aldri gir ros.. Håndtverkere bygger landet. Verdsett dem. Ikke bruk penger på dem hvis du ikke stoler på dem. Sitt der i ett hus som råtner Anonymkode: 549de...9c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå