Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du som har vært i arbeids livet lenge! Hvordan takler du sånn type iriterende og stressende situasjoner?

Eks;

Folk som tror at de er ledere, mens de ikke er det?

Folk som har fått en ny stilling og tror de er bedre enn alle andre?

Når du er så flink gjør en god jobb, men det blir ikke satt pris på det?

Trenger tips pga sånne ting iriterer og gjør meg sint etter at dagen er over. 

Anonymkode: a00ba...ebc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gir f 

• Liker 1
Skrevet

Du lærer deg å leve med det og akseptere at slik er det bare. Du kommer ingen vei med konfrontasjon eller irritasjon. Fokuser på å være en god kollega og sett pris på dem som gjør en god jobb. 

Det at du gjør en god jobb BLIR satt pris på i form av at du får lønn.... Forventer du orkester?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, altflyter skrev:

Du lærer deg å leve med det og akseptere at slik er det bare. Du kommer ingen vei med konfrontasjon eller irritasjon. Fokuser på å være en god kollega og sett pris på dem som gjør en god jobb. 

Det at du gjør en god jobb BLIR satt pris på i form av at du får lønn.... Forventer du orkester?

Problemet er de som ikke gjør en dritt og får bedre lønn for ingenting. De som gjør en god jobb ha-kke jeg noe imot. Orkester? Musikk greie! Jeg jobber ikke innafor musikk bransjen?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er de som ikke gjør en dritt og får bedre lønn for ingenting. De som gjør en god jobb ha-kke jeg noe imot. Orkester? Musikk greie! Jeg jobber ikke innafor musikk bransjen?

Slik er det, og man kan velge å gjøre så godt man kan og være fornøyd med seg selv, eller man kan bruke energien på å irritere seg.

Skrevet
2 timer siden, altflyter skrev:

Men de som gjør en dårlig jobb får også lønn...

De som gjør en dårlig jobb slipper også i stor grad unna med det og lærer at det er ikke noe vits i å gjøre det bra,lønna får de uansett.

TS, du vil møte på en hel del irritasjonsmomenter i din jobb. Kollegaer,ledere og kunder.

Gjør jobben din og hvis leder klager på noe så får du si det som det er at du gjør det du skal gjøre og ikke kan stå til ansvar for at andre ikke gjør det samme. Ta ALDRI imot kjeft for andres udugelighet.

Gjest Dævendøtte
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du som har vært i arbeids livet lenge! Hvordan takler du sånn type iriterende og stressende situasjoner?

Eks;

Folk som tror at de er ledere, mens de ikke er det?

Folk som har fått en ny stilling og tror de er bedre enn alle andre?

Når du er så flink gjør en god jobb, men det blir ikke satt pris på det?

Trenger tips pga sånne ting iriterer og gjør meg sint etter at dagen er over. 

Du er en nyansatt og tror allerede nå du er bedre enn de andre? ;) Og har begynt å irritere deg over de som har vært der lengre enn deg og i følge deg ikke gjør en dritt? 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Dævendøtte skrev:

Du er en nyansatt og tror allerede nå du er bedre enn de andre? ;) Og har begynt å irritere deg over de som har vært der lengre enn deg og i følge deg ikke gjør en dritt? 

Er ikke ny ansatt nei.

Gjest Dævendøtte
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke ny ansatt nei.

Ok. Trodde det siden overskriften tyder på det. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg passer mine egne saker og gir f i hva andre gjør eller ikke gjør. Holder meg unna konflikter mellom andre, tar ikke parti. Har spart meg for mye frustrasjon de siste 20 årene.

Anonymkode: 2895d...adf

AnonymBruker
Skrevet

Prøver å passe mine egne saker. Det vil alltid være folk man ikke liker, men man må bare akseptere det og gjøre det beste ut av det. Trives du ikke på jobb kan du søke nye jobber, men man må også lære seg å akseptere at man ikke går like godt overens. 

Anonymkode: ce366...318

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så du går rundt og irriterer deg over kolleger og er sint etter arbeidsdagen, men forventer at kollegene skal heie på deg og rose deg for den gode jobben du gjør?

Hva med å starte med å legge merke til, fokusere på, og kommentere all den gode jobben andre gjør?

Anonymkode: 35c53...6c9

AnonymBruker
Skrevet

Man må bare lære seg å drite i kolleger som gjør en møkkajobb dessverre, hvis ikke irriterer man seg bare blå over det. Men husk også å sette grenser for deg selv og forsvare deg selv. Arbeidslivet i dag er tøft, og det er den sterkestes rett. Blir du angrepet av andre og du er en part i konflikten, må du sloss. 

Anonymkode: 879f2...df4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...