AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #1 Skrevet 1. juni 2018 Det er fort gjort å tenke kun på avdrag og renter på lån, fordi man har så lyst til å kjøpe og rekner i «sin favør». I alle fall for enkle sjeler som meg Hva må jeg ha med i regnestykket mitt? Hvor mye bruker dere på kommunale avgifter, eigedomsskatt, strøm, TV, Internett? Andre ting? Vet at det ikke er like summer for alle altså, men sånn cirka? Anonymkode: 06ab5...2ef
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #2 Skrevet 1. juni 2018 Avgifter og slikt sjekker du på kommunen din. Det er ulikt. Så er det vedlikehold og framtidig vedlikehold. kommer og an på type bopel, forsikring. Anonymkode: dd7e3...04a
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #3 Skrevet 1. juni 2018 Det spørs jo på boligtypen. Vi betaler for lån + felleskostnader, that's it. Strøm, varmtvann, tv/internett er inkludert. Det eneste som faller utenom er "frivillige" avgifter og forbruk som f.eks. lisens og mobil. Ikke nødvendigvis billigere enn selveier, men i det minste veldig oversiktlig når man skal lage månedsbudsjett. Hvis økonomien er trang kan det også være lurt å sjekke hvilke avgifter du må betale for i forbindelse med kjøpet. Er det selveier må du ut med dokumentavgift. Vi kjøpte OBOS og måtte betale rundt 7000 i forkjøpsgebyr. Anonymkode: 13ece...c61
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå