Gjest Anonymous Skrevet 14. august 2002 #1 Del Skrevet 14. august 2002 Hei. Er det noen av dere som har erfaring med henna hårfarge? Har så lyst til å farge håret mitt og er så lei alle disse kjemikaliefargene som sliter noe vanvittig på håret. Får kjøpt hennapulver på apoteket (uten bruksanvisning) og på Body Shop har de hennafarge i et par forskjellige fargenyanser. Hvordan går en fram ved fargingen? Er dette permanent farge eller går det bort - hvor lang tid? Jeg jar mørkt hår - blir det skikkelig rødt da eller? Mvh Ida :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tristessa Skrevet 14. august 2002 #2 Del Skrevet 14. august 2002 Hei! Jeg har farget håret med henna et par ganger, og det blre fint og rødt ja! Men! Det er så ufattelig grisete og er en omstendig prosess. Prøvde meg først frem med Body Shop sin, og den fargen falmer fort og må sitte i i flere timer. Da prøvde jeg en fra en helsekostbutikk, som satt som et skudd. Fikk en fancy burgunder farge som viste seg å være umulig å få ut, så det er ikke lett å gjøre noe hvis en skulle angre seg... Dessuten tørker den ut håret og sliter noe enormt på det, så jeg vil egentlig anbefale vanlig hårfarge. Dessuten kan du ikke bruke kjemiske fargemidler på håret etter å ha farget det med henna, så hvis du sitter igjen med gulrotfarget hår, er det intet du kan gjøre med det enn å la det gro ut dessverre. Hva slags farge du vil få på håret kommer an på hvor mørkt hår du har og hvor sterk hennaen er. Hvis du har mellombrunt hår slik som jeg kan du regne med skikkelig rødt hår ja! Fargen setter seg godt på alt; tekstiler, fingre (ser ut som kjederøyker et par dager ja) og ikke minst - hår! Lykke til med hårfargingen, uansett hva du skulle velge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. august 2002 #3 Del Skrevet 16. august 2002 Jeg brukte henna tidligere da jeg farget håret rødt. For meg fungerte det utmerket og håret mitt ble faktisk sunnere etter hennabruken (i følge min frisør). Det med å ikke farge håret med vanlig farge før hennaen hadde vokst ut brydde jeg meg aldri om og det gikk fint, bleking må du derimot være forsiktig med i kombinasjon med henna for da får du nesten helt sikkert oransj hår. Jeg pleide å kjøpe hennaen på Scorpius, der har de flere ulike nyanser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå