AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #1 Skrevet 1. juni 2018 Begynner å bli fly forbanna på nabo. For at de skal komme seg til sin eiendom må de over min eiendom. Jeg har gitt de veirett. Pga en rettsak for noen år tilbake måtte jeg det, så vet ikke hvor langt jeg kan komme med dette. Men de står å spinner å lager huller i veien fordi de ikke kan kjøre. Huller på min eiendom. De gidder heller ikke fikse de hulla. Å det går ikke an å prate med de for de burer seg inne. Nå gidder jeg ikke mer. Noen råd? Anonymkode: cb16d...54f 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #2 Skrevet 1. juni 2018 De har veirett, sånn er det. Du får gå til de, evt. sende et brev, med et forslag om å sammen betale for en skikkelig vei, f.eks. asfaltere. Da slipper du at de spinner opp veien. Anonymkode: 75c5d...575
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #3 Skrevet 1. juni 2018 Hva sier avtalen? Laget dere noen bruksordning som sa noe om vedlikehold av veien? Anonymkode: b4d37...a4b 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #4 Skrevet 1. juni 2018 Hvis en slik avtale ikke foreligger, kan du gå til jordskifteretten å høre hva du kan gjøre dersom de nekter å betale for skadene de har laget på veien. Men først bør du sjekke ordentlig opp i eksisterende erettigheter og forsøke å komme til enighet med veibrukerne. Du kan f.eks. kreve sak for å opprette bruksordning til veien, og hvordan fordelingen av vedlikeholdet for veien skal være. Jordskifteretten vil da fordele kostnadene etter bruk, og en slik avtale vil være rettslig bindende. Det kan dog være dyrt, men dette er jo noe som vil kunne skape kostbare problemer langt inn i fremtiden, så det vil være mer økonomisk lønnsomt på sikt. Anonymkode: b4d37...a4b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå