Gå til innhold

Tips til hudpleieserie uten irriterende ingredienser?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forsøker å finne en hudpleieserie som jeg kan gå ut ifra at ikke vil komme til å irritere huden min, men det synes håpløst. Jeg har sjekket de merkene jeg kjenner til på http://www.cosdna.com/eng/ men hos alle som en dukker det irriterende ingredienser opp på lista. Jeg tenkte at et merke som Dermalogica i det minste skulle være trygt, men det er det altså ikke.

Kriteriene er at produktene skal passe til voksen, sensitiv hud med tørre partier. Jeg reagerer allergisk på enkelte parabener, men ikke alle (vet hvilke). Jeg har forsøkt å google meg fram med diverse søkeord, men jeg greier fortsatt ikke å finne noe.

Hjelp? :pls: 

Anonymkode: 1886a...c6e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Rudolph Care:) 

Anonymkode: 78275...30e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er vanskelig å finne noen produkter som er 100% uten irriterende ingredienser.
Men på cosdna og på tubene du bruker så skal du tenke på det at de ingrediensene som står lengst nederst , er det minst av i tuben. Jeg har veldig sensitiv hud og bruker også cosdna.com for å sjekke produkter før jeg kjøper de, og når jeg først oppdaget siden tenkte jeg at jeg var fortapt og ingenting ville funke på meg, men har erfart meg frem til (etter å ha hørt det fra andre med samme problemstilling) at det kun er om de irriterende ingrediensene er på øverste halvdel av ingrediens listen at det faktisk er nok mengde i produktet til å skape irritasjon, og at det går helt fint selvom de har 1 og 2 som irritasjonsfare. Først når det er 3-6 så merker man det, og et produkt med 3 på irritasjon kan gå helt fint for huden om det bare skal brukes 1 gang i uka for eksempel, men vil irritere om det brukes hyppig.

Når jeg søker etter produkter på google og amazon (amazon er ganske genialt) så skriver jeg alltid "sensitive skin" bak. For eksempel "anti age sensitive skin" eller "non irritant makeup" osv. Og leser meg gjennom produktbeskrivelse som må nevne at den er for all skintypes og non irritant, og reviewene der folk krysser av for hvilken hudtype de selv har, og deres erfaring med produktet. Veldig nyttig! :)

Anonymkode: 63354...68e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

PS Dette med tallene på cosdna må man prøve seg frem til,noen tåler kun opp til 1, noen tåler 3 og 4 og andre tåler alt. Men ikke la deg skremme vekk fra et produkt bare fordi noen av de nederste ingrediensene vises som irritant.

Anonymkode: 63354...68e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for nyttige tips! :tommel: 

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forsøker å finne en hudpleieserie som jeg kan gå ut ifra at ikke vil komme til å irritere huden min, men det synes håpløst. Jeg har sjekket de merkene jeg kjenner til på http://www.cosdna.com/eng/ men hos alle som en dukker det irriterende ingredienser opp på lista. Jeg tenkte at et merke som Dermalogica i det minste skulle være trygt, men det er det altså ikke.

Kriteriene er at produktene skal passe til voksen, sensitiv hud med tørre partier. Jeg reagerer allergisk på enkelte parabener, men ikke alle (vet hvilke). Jeg har forsøkt å google meg fram med diverse søkeord, men jeg greier fortsatt ikke å finne noe.

Hjelp? :pls: 

Jeg reagerer også kjapt på ulike merker, men tåler godt de kremene jeg bruker nå, som er fra perlekrem.no. Kanskje du kan sjekke ut ingredienslista der? Er veldig fornøyd med kremene, og de passer fuktfattig hud, gjør ikke huden blank.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også veldig sensitiv hud. Etter årevis med prøving og feiling, så har jeg funnet ut at La Roche-Posay er den serien huden min liker best. Fås kjøpt på apotek. 

Anonymkode: b50b5...5d4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at når man reagerer på mange merker burde man kanskje ta hintet og innse at hudproukter faktisk er skadelige for det meste. Det er bare reklamebransjen som vil vi skal bruke 5 produkter hver dag, og folk sluker det rått- selv når de får masse reasksjoner på produktene deres. 

Ville ikke overraske meg om alt drittet i kremer er en del av grunnen til at kvinner er sykere enn menn, tipper kremene tukler med immunforsvar og gir inflammasjon i kroppen

Anonymkode: 07e8e...3c5

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at når man reagerer på mange merker burde man kanskje ta hintet og innse at hudproukter faktisk er skadelige for det meste. Det er bare reklamebransjen som vil vi skal bruke 5 produkter hver dag, og folk sluker det rått- selv når de får masse reasksjoner på produktene deres. 

Ville ikke overraske meg om alt drittet i kremer er en del av grunnen til at kvinner er sykere enn menn, tipper kremene tukler med immunforsvar og gir inflammasjon i kroppen

Anonymkode: 07e8e...3c5

Å si at hudpleie kun er skadelig må komme fra en med medfødt plettfri hud. 

Skrevet

asiatisk hudpleie , feks merket Klairs, selger det i Norge også :)

AnonymBruker
Skrevet
På 3.6.2018 den 11.03, GunnyBunny skrev:

asiatisk hudpleie , feks merket Klairs, selger det i Norge også :)

Jo takk, har prøvd koreansk (erborian), og kan bare konstatere at jeg ikke visste hva skikkelig tørr hud var før jeg utsatte huden min for det der. :(

Skrevet

erborian er ikke "ekte" koreansk hudpleie mye parfyme etc. Klairs er mildere. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...