AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #1 Skrevet 1. juni 2018 Jeg følger en viss gift kjendis med barn, og opplevde nylig at en ny konto med personens navn og noen bilder tatt fra dennes verifiserte konto sendte meg en pm. Fremsto som kjendisen selv på mld. jeg fikk. Men fordi jeg vet det er endel scam og fake kontoer ba jeg personen bevise for meg hvem han var og at det var respektløst å late som om det virkelig var den kjendisen dersom dette var en falsk konto. Jeg fikk ikke svar tilbake. Og jeg er fortsatt skeptisk til at det virkelig er denne kjendisen som har kontoen. Det ble først fulgt kun mange unge damer, og så noen andre kontoer. Og ca 2-3 av de som følger vet jeg er familie og følgere av kjendisens offentlige konto. Men han følger ikke disse tilbake. Så kommenterte og likte jeg et bilde. Det ble totalt ignorert mens alle andre fikk likes på kommentarene sine. Og jeg sitter her og tenker: Ville den kjendisen virkelig hatt et slikt behov og opprette en konto for å sende en slik mld? Det var kun en høflig takkemelding i forbindelse med mine likes på den verifiserte kontoen ( Og jeg er bare en av tusenvis av andre). Noe som kunne blitt sendt til meg fra den verifiserte kontoen om det var så viktig å gi meg denne takkebeskjeden. Kan det tenkes at det er noen nær den personen som forsøker å ødelegge noe for han? Siden det kun ble fulgt unge damer og tatt bilder fra hans konto? Jeg har valgt å raportere kontoen som scam for jeg syns det hele er så rart. Hva syns dere? Er det scam og noen som forsøker å utgi seg for noen de ikke er? Anonymkode: a9918...4a4
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #2 Skrevet 1. juni 2018 Oppdatering: Jeg ga beskjed til verifisert konto eier og dens livspartner om kontoen og det som hadde hendt. Jeg ga også beskjed til kontoen som sendte meg mld at jeg anså kontoen som scam og hadde rapportert den. Det som så skjedde var at denne kontoen blokkerte meg. Veldig rar oppførsel av noen som påstår å være den verifiserte kontoeieren, er det ikke? Hvordan ville dere vurdert saken? Anonymkode: a9918...4a4
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #3 Skrevet 1. juni 2018 Ja dette er nok et menneske med fritidsproblemer og oppmerksomhetsbehov, sannsynligvis en mann som ønsker oppmerksomhet fra kvinner og bruker en kjendis bilde for å komme i kontakt. Først bygger han opp en base og oppsøker relativt uskyldig kontakt med de følgerne han syntes er sexy og fantaserer om, og etterhvert er nok målet å få tilsendt nakenbilder og sexchat. Du avslørte han så derfor svarte han ikke deg, men du bør rapportere kontoen for han vil nok prøve å la andre ungjenter gå i fella. Noen stiller ikke spørsmål dessverre og blir bare hysterisk glade når en kjendis følger akuratt de, og slike jenter er offerne han søker. Anonymkode: db8da...42e
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #4 Skrevet 1. juni 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oppdatering: Jeg ga beskjed til verifisert konto eier og dens livspartner om kontoen og det som hadde hendt. Jeg ga også beskjed til kontoen som sendte meg mld at jeg anså kontoen som scam og hadde rapportert den. Det som så skjedde var at denne kontoen blokkerte meg. Veldig rar oppførsel av noen som påstår å være den verifiserte kontoeieren, er det ikke? Hvordan ville dere vurdert saken? Anonymkode: a9918...4a4 Ikke rart at den ekte personen og kone ikke svarer, men de ble nok glad for at noen sa fra og jobber nok selv med saken om å få kontoen sletta og anmeldt. Såklart blir en scammer sur og blokker deg når du sier at du vil rapportere han. Han vil ikke at noen skal ødelegge hans arena for å samle inn nakenbilder av unge jenter eller skrive på profilen hans at profilen er falsk. Er egentlig ikke mer du kan gjøre nå med mindre du vil opprette en falsk konto selv å fortsette å rapportere profilen og advare følgere om at den er falsk. Anonymkode: db8da...42e
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #5 Skrevet 1. juni 2018 Jeg mistenkte akkurat dette selv. Jeg lette opp kontoen på google ved å logge meg ut av egen konto og tok deretter skjermbilde av kontoen. Deretter skrev jeg en god detaljert tilbakemelding til instagram om saka og vedla screenshot av kontoen. Hadde det vært den verifiserte eieren selv hadde nok han også blokkert meg, men det har ikke skjedd. Det er dessuten snakk om en veldig høyt profilert person så det kan tenkes at det er noen som ønsker å ødelegge for den familien også. Det er så mange syke mennesker der ute. Anonymkode: a9918...4a4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #6 Skrevet 2. juni 2018 Nå har jeg fått bekrefta fra livspartneren at ingen av dem kjenner til hvem som står bak den kontoen. Så mine mistanker stemte. Men den kontoen er fortsatt oppe og går. Hvor lang tid tar det før en slik konto blir fjernet fra instagram? Ser det er mange slike falske kontoer på mange kjendiser. Anonymkode: a9918...4a4
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #7 Skrevet 10. juni 2018 Hei igjen, instagram slettet den kontoen for 3 dager siden. Det var godt å se at det nyttet å varsle. Anonymkode: a9918...4a4
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2018 #8 Skrevet 12. juni 2018 Så opphengt i kjendiser altså? 😂 Anonymkode: fad53...727
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå