Gå til innhold

Hvor går buss og tbaneførere på do?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette har jeg alltid lurt på. Hvor går bussjåfører og tbaneførere på do? Har de tilgang på do ved endestoppestedene? Rutene er ofte lange, hva om de plutselig får diaré midt på ruten? 

Anonymkode: b8499...6c7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det her har jeg aldri lurt på, men nå lurer jeg skikkelig, spesielt siden jeg har så liten blære at jeg MÅ på do annahver time minst. 

Anonymkode: 7c9f8...382

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette har jeg alltid lurt på. Hvor går bussjåfører og tbaneførere på do? Har de tilgang på do ved endestoppestedene? Rutene er ofte lange, hva om de plutselig får diaré midt på ruten? 

Anonymkode: b8499...6c7

Noen endestoppested har ei bu med toalett for sjåførene ja. (det er vel derfor det heter ENDEstoppested :hoho: )

Anonymkode: ae2a4...634

• Liker 4
Gjest Anthrax
Skrevet

Haha, jeg og tenker sånn! "Hva hvis sjåføren får vondt i magen?" omtrent på hver eneste busstur.

AnonymBruker
Skrevet

T-baneførere har gjerne en liten bu på endestopp-stasjonene med toalett og kanskje en vannkoker, kaffekoker eller en automat med flere alternativ, det samme har bussjåførene og trikkeførere:) jeg var med og utførte #ruter og NSB sin årlige billettundersøkelse for en del år siden, da var vi ombord i t-bane, buss, trikk eller tog hele dagen, og da var det veldig praktisk med hyggelige førere om nøden var stor ved et endestopp😅

Anonymkode: 9a7bd...abb

• Liker 2
Skrevet

Kanskje det er hull i førersetet. :P 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Pultost skrev:

Kanskje det er hull i førersetet. :P 

:hoho: 

Skrevet

:hoho: 

:fnise: 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Eller er sjåførbleie en del av uniformen? :sjokkert:

AnonymBruker
Skrevet

Bussjåfører har i noen få tilfeller doer plassert på ende holdeplassene. Men ofte må de gå på do utenfor bussen, i busker eller bensinstasjoner. Ofte jeg ser her at de må gå på do utenfor bussen. De har ikke andre muligheter så må man så må man. Det her går jo på ulike busselskaper, men syns at de jobber under dårlige forhold når det er sånn. 

Anonymkode: b10dc...a0b

• Liker 1
Skrevet (endret)

En av bussrutene jeg pleier å bruke har litt lengre stopptid rett ved et kjøpesenter. Har mange ganger sett at sjåføren går inn i kjøpesenteret og blir borte noen minutter. Jeg tenker at de går på do der. T-banene har sånne små buer som nevnt av en ovenfor. 

Endret av Muskath
Gjest Rocka69
Skrevet

T-banen førere bytter på Tøyen - der har de sin hovedbase

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen endestoppested har ei bu med toalett for sjåførene ja. (det er vel derfor det heter ENDEstoppested :hoho: )

Ikke morsomt

Anonymkode: a8d47...6f9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke morsomt

Unnskyld :tristbla:

AnonymBruker
Skrevet

Syns å huske å ha lest noe om dette i media for en liten stund tilbake. Der ble det tatt opp at arbeidsforholdene til bussjåfører ikke er holdbare blant annet nettopp mtp tilgang til toalett. 

Anonymkode: f5708...bf3

AnonymBruker
Skrevet

De passer på å tømme seg før de starter. På Tøyen, trikkestallen o.s.v. er det egne toaletter for de som snart skal ut og kjøre. De skal ikke benyttes av andre.

Anonymkode: 72162...d71

AnonymBruker
Skrevet

I lunchboksen sin.

Anonymkode: e465b...74b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Uansett - for en jobb. Bør ikke helle innpå for mye drikke før jobb da... Må planlegge når man skal på do. Men klart det gjelder vel en del andre bransjer også, men få steder hvor toalett er så utilgjengelig om man virkelig må.

Anonymkode: bf758...76e

AnonymBruker
Skrevet

Uansett - for en jobb. Bør ikke helle innpå for mye drikke før jobb da... Må planlegge når man skal på do. Men klart det gjelder vel en del andre bransjer også, men få steder hvor toalett er så utilgjengelig om man virkelig må.

Anonymkode: bf758...76e

Det burde vært et sjåførtoalett i bussene, som kun sjåførene får bruke.

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke morsomt

Oi, så pripne vi var da. Humor er baaaaaarnslig skjønner jeg. :fnise: 

Anonymkode: 7b29b...e15

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...