Gå til innhold

Kjæresten min tror jeg er utro..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

kjæresten min er fast bestemt på at jeg har vært utro, noe jeg ikke har vært. Det startet med at hun sjekket telefonen min. så fant hun ut at jeg har brukt en del data på Snapchat. Der har jeg verken noen jenter, eller en annen Snapchat kontoen som jeg bruker. Har bare brukt det til å snakke med kompiser. Regner med at den bruker en del på video stories som blir lagt ut. Hun er fast bestemt på at jeg har en annen konto som jeg logger inn på når hun er vekk. Nå er hun på vei til å slå opp med meg. har vært sammen i nesten 3 år. Det har skjedd et par tvilsomme ting før, så kan forstå at hun er redd. Samtidig som jeg blir sur og oppgitt. Siden jeg har verken en annen jente eller Snapchat konto. Er det noen som har no innspill på hva jeg kan gjøre, eller si. Jeg elsker henne så utrolig mye, og har lyst til å være med henne, så er utrolig redd for at hun skal slå opp med meg. (jeg er 21, hun 19). Vær så snill hjelp. (Ja grammatikken er sikkert forferdelig)

Anonymkode: 0e16e...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

For en trasig situasjon du er i! Vanskelig å komme med noen gode råd, men jeg vil likevel minne deg på at mye av et forhold er tuftet på tillit. Dersom tilliten ikke er tilstede kan det være svært vanskelig å få det til å fungere.

Du kunne jo kanskje prøvd å invitere henne med ut på middag, en helg på hytta, en filmkveld med mat hjemme, kino eller noe lignende og prøvd å snakke litt ordentlig med henne i en koselig setting. Forklart at det er veldig frustrerende for deg at du ikke blir stolt på, men at du også kan forstå at hun kan bli usikker med tanke på disse tvilsomme tingene som har skjedd tidligere. Selv om man er i et forhold er kompiser og venninner viktige å ta vare på, og å bruke Snapchat til å holde god kontakt med dine kompiser fungerer for deg. Prøv å forklar og snakk med henne uten å bli oppgitt eller hisse deg opp, vis forståelse for at hun er usikker og redd, men være tydelig på at det ikke er noen andre enn henne du ønsker å være sammen med, og av den grunn ikke snakker med andre jenter eller har noen plan om å gjøre de. 

Lykke til! 

Anonymkode: b2ff8...036

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ønsker å slå opp med deg uansett og har funnet den perfekte grunnen - utroskap.

Det er dessverre lite du kan gjøre. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor leter hun gjennom telefonen din? 

Fortår ikke hvorfor hun ikke tror på deg? Bruker du snapchat lite ift hvor mye data som ble brukt?

Anonymkode: 4e2e4...99f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For en trasig situasjon du er i! Vanskelig å komme med noen gode råd, men jeg vil likevel minne deg på at mye av et forhold er tuftet på tillit. Dersom tilliten ikke er tilstede kan det være svært vanskelig å få det til å fungere.

Du kunne jo kanskje prøvd å invitere henne med ut på middag, en helg på hytta, en filmkveld med mat hjemme, kino eller noe lignende og prøvd å snakke litt ordentlig med henne i en koselig setting. Forklart at det er veldig frustrerende for deg at du ikke blir stolt på, men at du også kan forstå at hun kan bli usikker med tanke på disse tvilsomme tingene som har skjedd tidligere. Selv om man er i et forhold er kompiser og venninner viktige å ta vare på, og å bruke Snapchat til å holde god kontakt med dine kompiser fungerer for deg. Prøv å forklar og snakk med henne uten å bli oppgitt eller hisse deg opp, vis forståelse for at hun er usikker og redd, men være tydelig på at det ikke er noen andre enn henne du ønsker å være sammen med, og av den grunn ikke snakker med andre jenter eller har noen plan om å gjøre de. 

Lykke til! 

Anonymkode: b2ff8...036

Tusen takk, skal prøve å følge det du sa, har allerede prøvd å snakkes med hun. Prøver å få henne til å forstå at hun er den eneste, men hun vil nesten bare ikke. Ender opp med at hun stopper å snakker om det i noen timer, også er hun tilbake på det.

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor leter hun gjennom telefonen din? 

Fortår ikke hvorfor hun ikke tror på deg? Bruker du snapchat lite ift hvor mye data som ble brukt?

Anonymkode: 4e2e4...99f

Usikker, hun hadde vel mistanke om noe. Har faktisk ikke peiling. Litt usikker, men har brukt 3 ganger så mye som hun gjør på en mående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Din oppførsel foran mobilen kan ha mye å si, måten du ler, måten du holder mobilen, osv...

Da eksen min var utro på den tiden var hun veldig lukket på hva hun gjør med mobilen og vred mobilskjermen på side for jeg ikke skulle se noe ved uhell. Ler uten å fortelle hvorfor. Det ble plutselig veldig mistenksomt og da hadde jeg dessverre rett. Kanskje dama di har opplevd noe lignende tidligere...?

Bare vær mer åpen, tenker jeg. Kanskje vise litt eller fortelle litt hva du gjør på SnapChat. Kommentere høylytt? Hvis du ikke har noe å skjule da...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er litt relevant hva disse par "tvilsomme tingene" er, egentlig...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan

Jeg synes det er ganske graverende at hun har gått igjennom telefonen din bak ryggen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
50 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Sykelige sjalu mennesker blir ikke bedre.

Trenger ikke være sykelig sjalu. Hun er nok rett og slett redd for å være naiv og bli ført bak lyset enda en gang. Tillit tar lang tid å bygge opp om den først er brutt, og det å være helt åpen om mobilbruk kan for mange være riktig vei å gå... for andre er det helt uaktuelt.  Om han er den som har driti seg ut, så er det han som må gjøre opp for seg og spille med åpne kort. Han har sikkert ønsket en sjangse til å bevise at han skal oppføre seg.

Jeg personlig skjønner ikke hvorfor mobilbruk skal være så forbanna privat. Det er noe nytt og tillært, og det er ikke mange årene siden kommunikasjon foregikk over en felles hjemmetelefon der den som var nermest svarte når det ringte. Og det var helt vanlig å spørre hvem som ringte. 

Anonymkode: 4bfdd...353

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bare si til henne at du har spurt om råd på KG og vis henne denne tråden. Da vil hun skjønne at du mener alvor :)

Anonymkode: 87ff7...835

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare si til henne at du har spurt om råd på KG og vis henne denne tråden. Da vil hun skjønne at du mener alvor :)

Anonymkode: 87ff7...835

Redd for at hun skal si at jeg lagde tråden bare for å få henne til å tro på meg..

1 time siden, matrobot skrev:

Din oppførsel foran mobilen kan ha mye å si, måten du ler, måten du holder mobilen, osv...

Da eksen min var utro på den tiden var hun veldig lukket på hva hun gjør med mobilen og vred mobilskjermen på side for jeg ikke skulle se noe ved uhell. Ler uten å fortelle hvorfor. Det ble plutselig veldig mistenksomt og da hadde jeg dessverre rett. Kanskje dama di har opplevd noe lignende tidligere...?

Bare vær mer åpen, tenker jeg. Kanskje vise litt eller fortelle litt hva du gjør på SnapChat. Kommentere høylytt? Hvis du ikke har noe å skjule da...

Saken er at jeg skjuler ingen ting, hun får lov til å gå igjennom alt. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hvis hun går igjennom den.  Er åpen, sitter ikke vekk fra henne. Kan huske at hun kommenterer at jeg sitter kanskje litt bøyd med telefonen, men det jo som regel bare fordi jeg holder en med en hånd...men du har rett der..

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trenger ikke være sykelig sjalu. Hun er nok rett og slett redd for å være naiv og bli ført bak lyset enda en gang. Tillit tar lang tid å bygge opp om den først er brutt, og det å være helt åpen om mobilbruk kan for mange være riktig vei å gå... for andre er det helt uaktuelt.  Om han er den som har driti seg ut, så er det han som må gjøre opp for seg og spille med åpne kort. Han har sikkert ønsket en sjangse til å bevise at han skal oppføre seg.

Jeg personlig skjønner ikke hvorfor mobilbruk skal være så forbanna privat. Det er noe nytt og tillært, og det er ikke mange årene siden kommunikasjon foregikk over en felles hjemmetelefon der den som var nermest svarte når det ringte. Og det var helt vanlig å spørre hvem som ringte. 

Etter det jeg leser så traff du rett på spiker'n. Bare usikker på hvordan jeg skal bevise dette for henne. Hun svarer meg så vidt på telefonen. Da jeg er på skolen og hun hjemme. Sitter å venter på toget nå. Men er i det hele tatt usikker om jeg får lov til å komme til henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Redd for at hun skal si at jeg lagde tråden bare for å få henne til å tro på meg..

Saken er at jeg skjuler ingen ting, hun får lov til å gå igjennom alt. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hvis hun går igjennom den.  Er åpen, sitter ikke vekk fra henne. Kan huske at hun kommenterer at jeg sitter kanskje litt bøyd med telefonen, men det jo som regel bare fordi jeg holder en med en hånd...men du har rett der..

Etter det jeg leser så traff du rett på spiker'n. Bare usikker på hvordan jeg skal bevise dette for henne. Hun svarer meg så vidt på telefonen. Da jeg er på skolen og hun hjemme. Sitter å venter på toget nå. Men er i det hele tatt usikker om jeg får lov til å komme til henne.

Jeg har gått (går fortsatt) gjennom en lignende situasjon. Nå vet jeg ikke bakgrunnen her, ang hva du har gjort og hvorfor du har gjort det. Men hos oss var det veldig sammensatt. Han gjorde ting på nett/snap og lignende med jenter bak ryggen som føltes som et grovt svik, og gjorde at all tillit ble borte. For våres del så viste de5 seg at kjæresten min slet på mange punkter, med diverse avhengigheter, der den ene avhengigheten tok over for den neste, samtidig som at han nok sleit med en følelse av mislykkethet på noe vis Jeg var sikker på at den personen som bodde i han var såpass fantastisk og godhjertet at jeg var villig til å gi han og forholdet en sjangse, selv om vi begge visste det ville bli vanskelig, og tilliten måtte bygges opp på nytt. Det innebar at han måtte finne seg i en åpenhet  når det kom til telefon og nettbruk, og at min trygghetsfølelse måtte komme før hans behov for et privatliv på nett/tlf. 

Han har også vært innlagt, og senere i etterbehandling for problemene/avhengighetene sine, og er det fortsatt nå 2-3 år etterpå. Jeg kan skrive i det uendelige om hva som måtte til i våres tilfelle.. men det er nok annerledes for dere uansett, så ser ikke poenget med det.

Det vesentlige for oss er 100% åpenhet på tlf og nett. Han har slettet både Facebook og snap (egentlig alt av sosiale medier). I våres tilfelle har han også byttet ut smarttelefonen sin med en enkel knappetelefon, men det er for mange såpass kontroversielt og ekstremt, at det vil være uaktuelt. Han selv sier at han trives med det, og synes det er befriende :)

En annen vesentlig ting er at jeg har måtte få lov til å føle på usikkerhet, frykt, mistro og skepsis.. og det kommer i bølger. Og de bølgene vil sikkert komme i flere år fremover... men de blir mindre og mindre  Lytt til henne, vis forståelse for hva hun føler og er redd for, og si at hun skal få den tiden hun trenger til å få tillit. Det er ikke alltid du kan si så mye for å overbevise henne om at du er ærlig, du må bare takle å stå i det! Og om du sletter Snapchat tror jeg det vil bli mye enklere. Min kjæreste hadde flere snap-kontoer, og det er så kynisk og planlagt at det eneste han kunne ha gjort var å slette hele snap. 

OG SÅ MÅ Du SELVFØLGELIG ALDRI GJENGA DE HANDLINGENE SOM FØRTE TIL TILLITSBRUDDET I UTGANGSPUNKTET! 

Dere må finne ut om dere synes det er verdt det, for det er tøft å stå i noe sånt. Tillitsbrudd over tlf/nett er så veldig enkelt å gjøre, det tar bare minutter og kan gjøres under et toalettbesøk mens kjæresten sitter i rommet ved siden av. Alt er så tilgjengelig! Og derfor er det veldig vanskelig å bygge opp tillit igjen etter det har skjedd, så lenge man fortsatt bruker de arenaene der tillitsbruddet skjedde. Så finn ut om dere begge synes det er verdt det før dere legger alt for mye tid og frustrasjon i det. Dere er veldig unge, og de færreste i dag blir værende i et forhold med ungdomskjæresten utover i voksenlivet. Og det krever nok sin mann å takle å stå i et forhold der kjæresten (berettiget) føler seg usikker og redd. Ikke bruk for mye tid på det om dere innerst inne vet at dere ikke kommer til å være sammen «resten av livet».

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nope, sorry, dette er konsekvensen av at du har gjort "diverse tvilsomme ting før" som du sier. Ville du hatt en dame som stolte på deg så skulle du sørga for å ikke bryte tillitten hennes den gang.  Du har ingen grunn til å bli sur og oppgitt! Det er det hun som har, og har grunn til å være ut hele forholdet deres!

Det eneste du kan gjøre er å la henne installere spion app på telefonen din, eller la hun konfiskere telefonen din og at dere fra nå av bruker samme telefon og snapchat konto. Full tilgang til facebook er også en selvfølge naturligvis!

Anonymkode: e246e...c5d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det vesentlige for oss er 100% åpenhet på tlf og nett. Han har slettet både Facebook og snap (egentlig alt av sosiale medier). I våres tilfelle har han også byttet ut smarttelefonen sin med en enkel knappetelefon, men det er for mange såpass kontroversielt og ekstremt, at det vil være uaktuelt. Han selv sier at han trives med det, og synes det er befriende :)

En annen vesentlig ting er at jeg har måtte få lov til å føle på usikkerhet, frykt, mistro og skepsis.. og det kommer i bølger. Og de bølgene vil sikkert komme i flere år fremover... men de blir mindre og mindre  Lytt til henne, vis forståelse for hva hun føler og er redd for, og si at hun skal få den tiden hun trenger til å få tillit. Det er ikke alltid du kan si så mye for å overbevise henne om at du er ærlig, du må bare takle å stå i det! Og om du sletter Snapchat tror jeg det vil bli mye enklere.

Bra innlegg og bra tiltak dere har gjort, tror mange forhold kunne fått det mye bedre om man gikk over til gammel knappetelefon!
Så kan man bruke pc til vg og epost , alt det andre trenger man faktisk ikke!

Og veldig enig i at det er vesentlig og viktigst av alt at man får føle på, og utrykke mistro, frykt og usikkerhet , ja for det pågår i mange år, kanskje for noen for alltid. Tillitt er ikke noe å fucke med for den er umulig å få som før igjen om den først er brutt!
Det er så utrolig provoserende og ansvarsfrakskrivelse at menn som bryter tillitten tror at det hele skal være glemt etter en krangel eller åtte og kjefter på dama for at hun er følelesmessig og mentalt preget av det konstant og noen ganger ikke klarer å holde tankene sine og smerten sin for seg selv , ja da skal mannen møte hennes tvil med at han forstår godt hvor det kommer fra, og jobbe for å ikke gi hun grunn til noe skepsis, omtrent måtte frivillig holde seg hjemme 24/7 uten wifi om det der det som må til for at hun ikke skal få mistanker til at noe skjer. Man får ta ansvar for det man har gjort og den skaden man har skapt og ikke bli sur for at elgen man skjøt blør.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nope, sorry, dette er konsekvensen av at du har gjort "diverse tvilsomme ting før" som du sier. Ville du hatt en dame som stolte på deg så skulle du sørga for å ikke bryte tillitten hennes den gang.  Du har ingen grunn til å bli sur og oppgitt! Det er det hun som har, og har grunn til å være ut hele forholdet deres!

Enig. Tillit er utrolig vanskelig å bygge opp igjen når den først er brutt, og her har du nok mye av skylda sjøl, TS.

Jeg var i et forhold en gang der jeg var mistenksom til alt grunnet grove tillitbrudd fra hans side. Det ble aldri bra igjen fordi tilliten aldri fikk anledning til å bygges opp.

Og til de som sier at sjalu mennesker aldri blir bedre: klart de kan bli, om de er i et forhold med et menneske som har viser seg tilliten verdig. Jeg finnes ikke sjalu eller mistenksom overfor mannen min, fordi han aldri har tulla med tilliten.

Litt avhengig av hva disse "småtingene" som har skjedd tidligere har innebært må du vel nesten bare ha full åpenhet og la henne ta ting i sitt tempo. Hjelp henne med å bygge opp tilliten og vis deg den verdig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som andre sier så kommer jo mistillitten fra et sted, og du vet at dine tidligere handlinger er grunnen og må ta de konsekvensene du har avlet.
Å bli sur for at hun reagerer på en måte som faktisk DINE handlinger har formet hun til, er så ansvarsløst og egoistisk at jeg blir matt.

Tillitt som er brutt tar laaaang tid å bygge opp igjen og som andre her inne skriver så kan det ta flere år og det krever at du aktivt handler i tiltak som er betryggende for henne og ikke gir grunn til noe skepsis eller dårlige assosiasjoner for henne.

Å bytte fra smarttelefon til knappetelefon er en god ide, og kan roe mye indre stress og hindre at mistanker spirer. Hun er nok sur og oppgitt for at hun har fått disse naturlige etterfølgende av tillittsbruddene dine og må gå rundt å lide, hun også. 

Sånn sett så slipper du faktisk ganske billig unna og har ingenting å klage på syns jeg!

Endret av letanglia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, Antoinette skrev:

Hun ønsker å slå opp med deg uansett og har funnet den perfekte grunnen - utroskap.

Det er dessverre lite du kan gjøre. 

Er du gud eller? Vet du hva som rører seg i alle mennesker? 

Anonymkode: 981e3...cd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du gud eller? Vet du hva som rører seg i alle mennesker? 

Anonymkode: 981e3...cd4

Har vært inne på tanken ja...... 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har 100% åpenhet. Hun får lov til å sjekke hva enn hun vil, når hun vil. Sånn har det vært i over ett år.  Har vært å snakket med henne. Spurte om jeg skulle slette snap, det ville hun ikke. Siden vi har så mange dager(streak). Også slapp jeg å bytte telefonen min. Selv om hun tydeligvis hadde fulgt med på dette innlegget.  Så var ikke akkurat noe nytt jeg kunne ta med. 

5 timer siden, letanglia skrev:

Som andre sier så kommer jo mistillitten fra et sted, og du vet at dine tidligere handlinger er grunnen og må ta de konsekvensene du har avlet.
Å bli sur for at hun reagerer på en måte som faktisk DINE handlinger har formet hun til, er så ansvarsløst og egoistisk at jeg blir matt.

Tillitt som er brutt tar laaaang tid å bygge opp igjen og som andre her inne skriver så kan det ta flere år og det krever at du aktivt handler i tiltak som er betryggende for henne og ikke gir grunn til noe skepsis eller dårlige assosiasjoner for henne.

Hun er nok sur og oppgitt for at hun har fått disse naturlige etterfølgende av tillittsbruddene dine og må gå rundt å lide, hun også. 

Sånn sett så slipper du faktisk ganske billig unna og har ingenting å klage på syns jeg!

Jeg blir ikke sur av mine egne handlinger når det handler om noe jeg ikke har gjort. Da blir jeg frustrert Hvis hun er lei seg eller blir minnet på noe som har skjedd før, trøster jeg henne så klart. Prøver å få henne glad igjen. Men ja kan forstå at du syntes jeg slipper billig unna. Spesielt etter som har skjedd, hun sitter her sammens med meg enda. Selv etter hva jeg har gjort. Problemet mitt er at jeg ikke har gjort noe "galt" på veldig lenge. Og føler at vi har kommet oss videre. Det at hun får ny mistanke for at det har skjedd noe, hjelper ikke å komme seg over hva som har skjedd. Så poenget med dette innlegget var bare for å prøve og få litt hjelp, over hva jeg skal si/gjøre. Fordi hun er nå redd for at jeg har gjort noe. Igjen. 

~ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...