Wolvesfan78 Skrevet 1. juni 2018 #1 Skrevet 1. juni 2018 Min bestemor døde og skrev et testament hvor hun gav alt til min narkomane tante. Bestemor har kun to arvinger. Min mor og min tante. Vi ble sjokkert da vi fikk opplest testamente og trodde aldri hun ønsket å forfordele slik. Testamentet inneholder en rekke feil, bl.a testamenterer hun bort en hytte som allerede er gitt bort i gave, og det selvsagte, at man ikke har lov å gi bort alt man eier når det er flere barn....originalen eksisterer ikke lenger og min tante er kjent for å manipulere sin mor for penger og det er tidligere opprettet flere saker hos eldrevernet. Min mor oppdaget at tante benyttet bestemor sitt bankkort for personlig bruk og fikk oppnevnt offentlig verge. Hva er sjansen for at testamentet kan erklæres ugyldig?
Trollmora Skrevet 1. juni 2018 #2 Skrevet 1. juni 2018 https://www.testament.no/kan-jeg-testamentere-sa-mye-jeg-vil/ Anbefaler deg å få en advokat på saken. 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #3 Skrevet 1. juni 2018 Deler av det er jo uansett ugyldig grunnet pliktdelsarv, men anbefaler som over å ta kontakt med advokat. Anonymkode: 2f6c9...cc0
Illuminatum Skrevet 1. juni 2018 #4 Skrevet 1. juni 2018 6 timer siden, Wolvesfan78 skrev: Min bestemor døde og skrev et testament hvor hun gav alt til min narkomane tante. Bestemor har kun to arvinger. Min mor og min tante. Vi ble sjokkert da vi fikk opplest testamente og trodde aldri hun ønsket å forfordele slik. Testamentet inneholder en rekke feil, bl.a testamenterer hun bort en hytte som allerede er gitt bort i gave, og det selvsagte, at man ikke har lov å gi bort alt man eier når det er flere barn....originalen eksisterer ikke lenger og min tante er kjent for å manipulere sin mor for penger og det er tidligere opprettet flere saker hos eldrevernet. Min mor oppdaget at tante benyttet bestemor sitt bankkort for personlig bruk og fikk oppnevnt offentlig verge. Hva er sjansen for at testamentet kan erklæres ugyldig? Uansett skal din mor ha 1 million som pliktdelsarv. Satt din bestemor i uskifte gjelder vel hennes testament kun hennes del. Et spørsmål som er greit å sjekke er om formkravene til testament er fulgt. Ellers enig om at det kan være lurt med advokat. Det at hytten er gitt bort før trenger ikke gjøre testamentet ugyldig.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #5 Skrevet 2. juni 2018 Ble testamentet skrevet mens din bestemor var ved sine fulle fem, og er det signert av to uavhengige vitner? Hvis ja på begge så skal det nok mye til å gjøre det ugyldig. Jeg anbefaler deg å kontakte advokat. Anonymkode: 20d8d...1fe
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #6 Skrevet 2. juni 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ble testamentet skrevet mens din bestemor var ved sine fulle fem, og er det signert av to uavhengige vitner? Hvis ja på begge så skal det nok mye til å gjøre det ugyldig. Jeg anbefaler deg å kontakte advokat. Anonymkode: 20d8d...1fe Deler av det er jo uansett ugyldig dersom hun har testamentert bort alt til ett av sine barn når hun har to. Anonymkode: 2f6c9...cc0 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #7 Skrevet 2. juni 2018 På Friday, June 01, 2018 den 7.45, Wolvesfan78 skrev: Min bestemor døde og skrev et testament hvor hun gav alt til min narkomane tante. Bestemor har kun to arvinger. Min mor og min tante. Vi ble sjokkert da vi fikk opplest testamente og trodde aldri hun ønsket å forfordele slik. Testamentet inneholder en rekke feil, bl.a testamenterer hun bort en hytte som allerede er gitt bort i gave, og det selvsagte, at man ikke har lov å gi bort alt man eier når det er flere barn....originalen eksisterer ikke lenger og min tante er kjent for å manipulere sin mor for penger og det er tidligere opprettet flere saker hos eldrevernet. Min mor oppdaget at tante benyttet bestemor sitt bankkort for personlig bruk og fikk oppnevnt offentlig verge. Hva er sjansen for at testamentet kan erklæres ugyldig? Hvem var vitne, når bestemoren din skrev under på dett tetamentet? Anonymkode: 76b23...997
Wolvesfan78 Skrevet 2. juni 2018 Forfatter #8 Skrevet 2. juni 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvem var vitne, når bestemoren din skrev under på dett tetamentet? Anonymkode: 76b23...997 en "saul goodman" advokat og for oss et totalt ukjent vitne. Bobestyrer kontaktet advokaten, han husker ingenting, fra 2002. Vi er sikker på at hun var begynnende dement på den tiden men har ingen bevis....
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #9 Skrevet 2. juni 2018 4 minutter siden, Wolvesfan78 skrev: en "saul goodman" advokat og for oss et totalt ukjent vitne. Bobestyrer kontaktet advokaten, han husker ingenting, fra 2002. Vi er sikker på at hun var begynnende dement på den tiden men har ingen bevis.... Da er det ikke så mye dere får gjort, men sørg for at din mor i alle fall får sin 1/3 (1 mill). Anonymkode: 2f6c9...cc0
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #10 Skrevet 2. juni 2018 På 1.6.2018 den 9.45, Wolvesfan78 skrev: Min bestemor døde og skrev et testament hvor hun gav alt til min narkomane tante. Bestemor har kun to arvinger. Min mor og min tante. Vi ble sjokkert da vi fikk opplest testamente og trodde aldri hun ønsket å forfordele slik. Testamentet inneholder en rekke feil, bl.a testamenterer hun bort en hytte som allerede er gitt bort i gave, og det selvsagte, at man ikke har lov å gi bort alt man eier når det er flere barn....originalen eksisterer ikke lenger og min tante er kjent for å manipulere sin mor for penger og det er tidligere opprettet flere saker hos eldrevernet. Min mor oppdaget at tante benyttet bestemor sitt bankkort for personlig bruk og fikk oppnevnt offentlig verge. Hva er sjansen for at testamentet kan erklæres ugyldig? På 1.6.2018 den 9.48, Trollmora skrev: https://www.testament.no/kan-jeg-testamentere-sa-mye-jeg-vil/ Anbefaler deg å få en advokat på saken. TS er ikke part i saken, det er det hennes mor som er. Følgelig er det moren som må bestride testamentet. Så lenge orginaltestamentet ikke finnes, så er det heller ikke et gyldig testament. Anyway advokatmat og ikke kg mat. Anonymkode: ea139...26a 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #11 Skrevet 2. juni 2018 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS er ikke part i saken, det er det hennes mor som er. Følgelig er det moren som må bestride testamentet. Så lenge orginaltestamentet ikke finnes, så er det heller ikke et gyldig testament. Anyway advokatmat og ikke kg mat. Anonymkode: ea139...26a Hvorfor påstår du det? Anonymkode: 2f6c9...cc0
Wolvesfan78 Skrevet 9. juni 2018 Forfatter #12 Skrevet 9. juni 2018 På 2.6.2018 den 19.53, AnonymBruker skrev: TS er ikke part i saken, det er det hennes mor som er. Følgelig er det moren som må bestride testamentet. Så lenge orginaltestamentet ikke finnes, så er det heller ikke et gyldig testament. Anyway advokatmat og ikke kg mat. Anonymkode: ea139...26a Sier du at testamentet er ugyldig i sin helhet eller sikter du til pliktdelsarven? Hvis testamentet er ugyldig, arver vel min mor og tante likt?
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #13 Skrevet 9. juni 2018 21 minutter siden, Wolvesfan78 said: Sier du at testamentet er ugyldig i sin helhet eller sikter du til pliktdelsarven? Hvis testamentet er ugyldig, arver vel min mor og tante likt? KONTAKT ADVOKAT Anonymkode: 48252...7bd 2
Testosteron Skrevet 9. juni 2018 #14 Skrevet 9. juni 2018 På 2.6.2018 den 19.53, AnonymBruker skrev: Så lenge orginaltestamentet ikke finnes, så er det heller ikke et gyldig testament. Anonymkode: ea139...26a Dette stemmer ikke med det som står i arveloven § 69: "Kan eit testament ikkje finnast når testator er død, skal det likevel gjelde når innhaldet kan klårleggjast, med mindre ein må gå ut frå at testamentet er kalla tilbake eller at det har vore ugyldig."
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #15 Skrevet 9. juni 2018 4 timer siden, Wolvesfan78 skrev: Sier du at testamentet er ugyldig i sin helhet eller sikter du til pliktdelsarven? Hvis testamentet er ugyldig, arver vel min mor og tante likt? Ingenting av det du har kommet med av informasjon her tyder på at hele testamentet er ugyldig. Delen om pliktdelsarv er selvsagt ugyldig, men det gjør ikke at resten av testamentet er det. Anonymkode: 2f6c9...cc0 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #16 Skrevet 9. juni 2018 35 minutter siden, Testosteron skrev: Dette stemmer ikke med det som står i arveloven § 69: "Kan eit testament ikkje finnast når testator er død, skal det likevel gjelde når innhaldet kan klårleggjast, med mindre ein må gå ut frå at testamentet er kalla tilbake eller at det har vore ugyldig." Forstår du den juridiske betydningen av det du har kopiert her? Anonymkode: e38d6...bc4
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #17 Skrevet 9. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forstår du den juridiske betydningen av det du har kopiert her? Anonymkode: e38d6...bc4 Gjør du? Det er nemlig ingen automatikk i at et testamente er ugyldig bare fordi det er en kopi av originalen. Anonymkode: 2f6c9...cc0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå