AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #1 Skrevet 1. juni 2018 Hei. Datteren min på 20 måneder har de to siste dagene spist mindre og mindre. I går spiste hun ikke mer enn en halv fiskekake. Har prøvd så utrolig mye forskjellig av det vi har i hus, men hun spytter det bare ut igjen, sutrer og tar seg i munnen. Skal ringe å prøve å få hastetime til henne hos legen så fort de åpner. Det jeg lurer på er om dere har noen gode forslag til hva jeg kan prøve å gi henne så hun får i seg litt? Anonymkode: 8b0b3...274
Ulrikke Skrevet 1. juni 2018 #2 Skrevet 1. juni 2018 I et sånt tilfelle kunne jeg godt ha funnet på å gi paracet halvannen time eller noe før middag, for å se om hun spiste da.... Utgjør det en forskjell har hun sannsynligvis vondt, og så lenge det skjer sjelden er det ingen katastrofe med en evt. "unødvendig" paracet. Du kan prøve å kjenne på siden av halsen, se om hun er hoven der. Ved halsbetennelse lukter det gjerne vondt av munnen... Det er ikke noen av tennene som er problemet? Jeksel som er på vei opp som er vond? Ved halsvondt er vel ellers is, yoghurt og myke ting å anbefale. Det viktigste er at hun drikker. Smoothie, kanskje? 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #3 Skrevet 1. juni 2018 Sikker på at det ikke er "mund, hånd og fot"-syken? Dette er utrolig smittsomt, alle i barnehagen til minstemann har nylig hatt det. Da kan man få blemmer i munnen som gjør at det er vondt å spise. Det er ufarlig og går over av seg selv. Det kan være verdt å sjekke om det er blemmer i munnen? Anonymkode: da13f...866
Linkas Skrevet 1. juni 2018 #4 Skrevet 1. juni 2018 Kan det være mandlene? Yngste sønnen min var utrolig plaget med hovne mandler, såpass at vi måtte bruke astmamedisin en stund. I perioder fikk han ikke ned annet en flytende, så ble mye supper og mat kjørt i blender så han skulle få i seg nok. De måtte dokumentere så så mange ganger hos legen med samme plage før han til slutt ble operert. Var en helt annen unge dagen etterpå, smilte å lo å var bare smørblid.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #5 Skrevet 1. juni 2018 @Ulrikke Kjennes ikke ut som om hun er hoven og det lukter ikke vondt av munnen hennes. Trodde tenner en liten stund og, men prøvde å gi henne yoghurt og banan, det ville hun heller ikke ha.. Hun drikker kald saft da, så hun får i det minste i seg væske. Smoothie har jeg ikke prøvd, så det skal jeg gjøre da. Takk! Anonym: Vet det ikke er umulig at hun få slikt uansett, men hun går ikke i barnehagen og har ikke vært i kontakt med så mange andre de siste dagene da vi stort sett har holdt oss hjemme.. Så senest i sta om hun var sår, men hun lot meg ikke se så mye, men kunne ikke se noen blemmer da i alle fall. @Linkas Uff, så kjedelig at det måtte dokumenteres så mange ganger før det ble gjort noe med. Bra det til slutt ordnet seg! Jeg vet ikke om det er hovne mandler her heller, men hun vil ikke engang ha yoghurt. Ville tro hun kanskje synes det var OK om det var mandlene som var hovne, men kan selvfølgelig ikke med sikkerhet vite det. Gafler og skjeer blir bare kastet avgårde når vi prøver å gi henne noe nå. Det ligner ikke henne i det hele tatt.. Tusen takk for tips til hva det kan være og hva vi kan gi henne. Skal prøve ut litt her i dag da:) Fikk legetime om ikke så lenge, så da får jeg forhåpentligvis litt mer svar der.. Gruer meg noe vanvittig, hvis de skal ta prøver og sånn blir det nok et leven uten like.. Er jo bare til det beste for henne da, men er så bekymret for henne, føler meg litt udugelig og hater naturligvis å se henne ha det ubehagelig.. Anonymkode: 8b0b3...274
Minlillelykke Skrevet 1. juni 2018 #6 Skrevet 1. juni 2018 Kan det være varmen? Jeg har to, en på 3 år og ei på 6 mnder. Ingen av de spiser særlig bra om dagen, men jeg får i de væske i form av vann, vannmelon og smoothier. Lager hjemmelaget smootie og tilsetter litt chiapuddig. Da metter den litt også 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #7 Skrevet 1. juni 2018 50 minutter siden, Minlillelykke skrev: Kan det være varmen? Jeg har to, en på 3 år og ei på 6 mnder. Ingen av de spiser særlig bra om dagen, men jeg får i de væske i form av vann, vannmelon og smoothier. Lager hjemmelaget smootie og tilsetter litt chiapuddig. Da metter den litt også Jeg tenker det kan være ubehag i munn/svelg iom at hun spytter ut og tar seg til munnen. Kanskje i kombinasjon med varmen, min treåring spiser også veldig lite om dagen 😕 Anonymkode: 1cf16...4d4
SesameStreet Skrevet 1. juni 2018 #8 Skrevet 1. juni 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Datteren min på 20 måneder har de to siste dagene spist mindre og mindre. I går spiste hun ikke mer enn en halv fiskekake. Har prøvd så utrolig mye forskjellig av det vi har i hus, men hun spytter det bare ut igjen, sutrer og tar seg i munnen. Skal ringe å prøve å få hastetime til henne hos legen så fort de åpner. Det jeg lurer på er om dere har noen gode forslag til hva jeg kan prøve å gi henne så hun får i seg litt? Anonymkode: 8b0b3...274 Nå vet jeg ikke hvor du bor, men her jeg bor så har det vært utrolig varmt. Vi har endt opp med å spise is en del ganger før middag. Har du prøvd å ha isbiter i vannet? Hva med å legge en vannflaske noen timer i fryseren før middag så vannet blir kjølig? Jeg kjenner at om jeg ikke gjør det, så får jeg ikke i meg nok væske og mister matlysten selv. Halvdovent vann fra springen er ikke det samme. Hva med vannmelon? Det smaker godt og inneholder mye væske. Svetten har nærmest rent nedover i ansiktet i perioder på grunn av varmen. Det kan godt være at hun er veldig varm og reagerer på varm mat i varmen, så at hun trenger noe kaldt og forfriskende. Uansett, jeg ser at du skulle til legen så håper det ordner seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå