snowbreeze Skrevet 31. mai 2018 #1 Skrevet 31. mai 2018 Type klistremerker, premie om h•n sover natta gjennom x antall ganger. Tanker og eventuelt erfaringer. Begynner å bli desperat etter sammenhengende, uavbrutt søvn på natt. Om det så bare er en natt nå og da 😴😭
Nyepoke Skrevet 31. mai 2018 #2 Skrevet 31. mai 2018 Kjør på. Funka hos meg. Vi laget et skjema, og h*n fikk tegne en stjerne for hver dag h*n sov natta igjennom. Etter ti stjerner fikk h*n en is. H*n var strålende fornøyd. Neste periode ble 15 stjerner og etter det var det ikke så gøy å tegne stjerner. Men nattero fikk jeg😉 1
Gjest BearMama Skrevet 1. juni 2018 #3 Skrevet 1. juni 2018 Hva er grunnen til at han ikke sover? Er det det at han våkner og så begynner han å tulle eller er det mareritt etc?
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #4 Skrevet 1. juni 2018 En kan da ikke bare velge å ikke våkne om natten selv om det kanskje vanker en belønning? Anonymkode: 0083c...f7b 13
blinkskuddet Skrevet 1. juni 2018 #5 Skrevet 1. juni 2018 Er det ikke et system på å vente lenger og lenger mellom hver gang 3 åringen ikke får sovet og er våken. På den måten blir det vel en utfasing av belønning som respons for barnets våkenhet? Og derved vil barnet forstå at det ikke nytter å være våken for å få oppmerksomhet? Eks: vente 5 minutter,se til barnet, vente 6 minutter se til barnet osv ? 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #6 Skrevet 1. juni 2018 Høres ut som oppskriften på et anstrengt forhold til søvn. Jeg mener man kan belønne atferd, men ikke fysikalske behov. Fokuser heller på hvorfor søvnen avbrytes. Anonymkode: 0b2de...5a3 7
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #7 Skrevet 1. juni 2018 Han kan da ikke noe for at han våkner om natta. Min eldste er fremdeles slik og er 6 år. Våkner 3-4 netter i uka, men det er jo noe han gjør bevisst. Anonymkode: 7b70b...dc3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #8 Skrevet 1. juni 2018 Prøv heller å finne årsaken til hvorfor han våkner tenker jeg Mareritt? Redd for ting i skapet/under senga? (google "cild ghost spray" eller lignende) Har han fortsatt juniorseng? På tide med stor-gutt seng? Anonymkode: c7982...0a1
Minlillelykke Skrevet 1. juni 2018 #9 Skrevet 1. juni 2018 Søvn kan ikke belønnes med preimier. Vi har selv en treåring som sover dårlig og våkner tidlig hver dag. Hos oss har det hjulpet litt å ha en nattlampe, samt lære han å sovne selv uten oss. Ville som flere skrover forsøkt å finne årsaken.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #10 Skrevet 1. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Han kan da ikke noe for at han våkner om natta. Min eldste er fremdeles slik og er 6 år. Våkner 3-4 netter i uka, men det er jo noe han gjør bevisst. Anonymkode: 7b70b...dc3 Nei, barnet kan ikke noe for om det våkner om natta. Men det kan noe for om det velger å gå ut av senga- og inn på soverommet til mamma og pappa for å vekke dem (og barnet blir dermed mye mer våkent selv også). Alle mennesker våkner flere ganger hver natt- også vi voksne, selv om man kanskje ikke alltid merker det selv. Men vi voksne står ikke opp når vi våkner (kanskje bortsett fra hvis vi f.eks må tisse)- tvert i mot snur vi oss som oftest bare til den andre siden- og sovner igjen. Dette må barn også lære seg- for mange barn kan det bli en uvane dersom de venner seg til at de, hver gang de våkner om natten, må ta kontakt med mamma og pappa. Vi har brukt belønningsskjema for å sove hele natten gjennom på begge våre barn med stort hell. De har hele tiden fått forklart at de selvsagt kan komme til oss om natten hvis de har hatt mareritt, føler seg syke e.l. Men utover det, forventer vi at de blir i sin egen seng. Nå er de 4 og 6 og sover hele natten gjennom stort sett hver eneste natt. Men begge hadde en periode rundt 3 år, der de fikk en uvane med å tilkalle oss hver gang de våknet om natten- og denne uvanen fikk vi heldigvis brutt ved å starte med belønningsskjema. Anonymkode: 425df...31e 5
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #11 Skrevet 2. juni 2018 Barnet ditt er bare 3 år! La det få oppsøke mamma og pappa når det våkner om natten. Prøv heller å gjøre grep for å bedre søvnen😀 Anonymkode: 3f319...8d7 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #12 Skrevet 2. juni 2018 På 1.6.2018 den 0.53, snowbreeze skrev: Type klistremerker, premie om h•n sover natta gjennom x antall ganger. Tanker og eventuelt erfaringer. Begynner å bli desperat etter sammenhengende, uavbrutt søvn på natt. Om det så bare er en natt nå og da 😴😭 Gå gjennom lekebutikken og la hn bestemme selv? Anonymkode: 5bff1...350
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå