AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #1 Skrevet 31. mai 2018 Løsningen på alt. Hører det til ateisme? Anonymkode: 1ef05...30e
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #2 Skrevet 1. juni 2018 🤣 Så interessant at ingen av de religiøse fanatikerne har kommentert her! Anonymkode: 1ef05...30e
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #3 Skrevet 1. juni 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: 🤣 Så interessant at ingen av de religiøse fanatikerne har kommentert her! Anonymkode: 1ef05...30e Og det er? Anonymkode: 8579a...bcb
linsejesus Skrevet 1. juni 2018 #4 Skrevet 1. juni 2018 11 hours ago, AnonymBruker said: Løsningen på alt. Hører det til ateisme? Anonymkode: 1ef05...30e Hvis du på ramme alvor tror at du er en gud, er du teknisk sett teist, men først og fremst er du kanskje forvirret. Men siden det er såpass åpenbare forskjeller på egenskapene til en gud og et menneske, bør du kanskje forklare nærmere hva du mener med å være "gud". Man kan jo ikke anse seg som gud på den måten at man har all makt eller kan skape ting.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #5 Skrevet 1. juni 2018 1 minutt siden, linsejesus skrev: Hvis du på ramme alvor tror at du er en gud, er du teknisk sett teist, men først og fremst er du kanskje forvirret. Men siden det er såpass åpenbare forskjeller på egenskapene til en gud og et menneske, bør du kanskje forklare nærmere hva du mener med å være "gud". Man kan jo ikke anse seg som gud på den måten at man har all makt eller kan skape ting. De religiøse gudene eksisterer jo ikke og har ikke skapt noe som helst, mens vi mennesker (guder) skaper noe hver eneste dag. Avkom, bygninger, teknologi, ideer, samhold, avstand og så videre. Anonymkode: 1ef05...30e
den1m Skrevet 1. juni 2018 #6 Skrevet 1. juni 2018 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: 🤣 Så interessant at ingen av de religiøse fanatikerne har kommentert her! Anonymkode: 1ef05...30e tja.. dette går jo innpå det jeg har snakket om før her, postmodernisme, dvs at godt og ondt er det som føles riktig for oss, dvs at vi er guder i vår egen verden. Og det var jo det satan gjorde når han ville sette seg over Gud. Fra bibelen: 16 Og Herren Gud ga mennesket dette budet: «Du må gjerne spise av alle trærne i hagen. 17 Men av treet til kunnskap om godt og ondt må du ikke spise. For den dagen du spiser av det, skal du dø.» [...] Slangen var listigere enn alle ville dyr som Herren Gud hadde laget. Den sa til kvinnen: «Har Gud virkelig sagt at dere ikke skal spise av noe tre i hagen?» 2 Kvinnen sa til slangen: «Vi kan spise av frukten på trærne i hagen. 3 Men om frukten på treet som står midt i hagen, har Gud sagt: Dere må ikke spise av den og ikke røre ved den; for da skal dere dø.» 4 Da sa slangen til kvinnen: «Dere skal slett ikke dø! 5 Men Gud vet at den dagen dere spiser av den, vil øynene deres bli åpnet, og dere vil bli som Gud og kjenne godt og ondt.» 6 Nå fikk kvinnen se at treet var godt å spise av og en lyst for øyet – et forlokkende tre, siden det kunne gi innsikt. Så tok hun av frukten og spiste. Hun ga også til mannen sin, som var sammen med henne, og han spiste. 7 Da ble øynene deres åpnet, og de skjønte at de var nakne. De flettet sammen fikenblader og bandt dem om livet. 8 Da hørte de lyden av Herren Gud som vandret omkring i hagen i den svale kveldsbrisen. Og mannen og kvinnen gjemte seg for Herren Gud blant trærne i hagen. 9 Men Herren Gud ropte på mannen og sa: «Hvor er du?» 10 Han svarte: «Jeg hørte lyden av deg i hagen og ble redd fordi jeg er naken, og jeg gjemte meg.» 11 Da sa han: «Hvem har fortalt deg at du er naken? Har du spist av det treet jeg forbød deg å spise av?» --- Og dermed var Gud og menneske separert, siden vi fikk kunnskap om godt og ondt (og gjør ondt i Guds øyne, som vet alt og ser alt) følte vi skam ovenfor Gud. Det omtales som syndefallet, da vi ikke lenger er istand til å leve evig, og da vi fikk denne kroppen vi sleper rundt på nå og som om noen få år blir til plantegjødsel uansett hvem du er. Jesus var syndefri og hadde derimot ingenting å skamme seg over. Han tok på seg vår forbannelse fra Edens hage der han hang på et tre (kors) Endret 1. juni 2018 av den1m
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #7 Skrevet 1. juni 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: De religiøse gudene eksisterer jo ikke og har ikke skapt noe som helst, mens vi mennesker (guder) skaper noe hver eneste dag. Avkom, bygninger, teknologi, ideer, samhold, avstand og så videre. Anonymkode: 1ef05...30e Og Gud har skapt luften, jorden, vannet, ilden og liv. Er ikke det næringskilden til det vi skaper? Anonymkode: 8579a...bcb
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #8 Skrevet 1. juni 2018 Tja. Det sa djevelen sjøl. Han ville også være Gud. Anonymkode: 1763a...c91 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 1. juni 2018 #9 Skrevet 1. juni 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Løsningen på alt. Hører det til ateisme? Anonymkode: 1ef05...30e Samme sier jeg om meg selv, jeg er min egen Gud. Tror på meg selv og ingen andre.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #10 Skrevet 1. juni 2018 Jeg ville kalt det avgud. Anonymkode: 8579a...bcb
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #11 Skrevet 2. juni 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville kalt det avgud. Anonymkode: 8579a...bcb Avguder eksisterer kun for de religiøse. Anonymkode: 1ef05...30e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå