Gå til innhold

Hvorfor er norske menn så kalde og lite romantiske?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje jeg tar litt feil? men jeg synes norske menn er litt vanskelige å se følelsene til. De viser på en måte ikke følelser, slik som mange utenladske gjør. Hvorfor har det blitt slik? 

Anonymkode: ed178...523

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har vel kanskje alltid vært sånn? Tror nordmenn og andre nordiske generelt er lite romantiske og viser lite følelser på den måten, ikke bare mennene.

Anonymkode: 65ef9...bc3

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Lite kjærlighet som barn. Ble puttet fort i bhg. Lite omsorg. Og det blir ikke bedre. Jenter kler av seg og roper ut sin frustrasjon; SE MEG. Gutta blir innesluttet og viser verken sorg eller glede. Mange blir playere. Ikke bra. For tidlig bhg og for mye sfo er nok en grunn. Foreldre har ikke tid å være sammen med sine egne barn. 

Anonymkode: 7b459...efd

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Lite kjærlighet som barn. Ble puttet fort i bhg. Lite omsorg. Og det blir ikke bedre. Jenter kler av seg og roper ut sin frustrasjon; SE MEG. Gutta blir innesluttet og viser verken sorg eller glede. Mange blir playere. Ikke bra. For tidlig bhg og for mye sfo er nok en grunn. Foreldre har ikke tid å være sammen med sine egne barn. 

Anonymkode: 7b459...efd

Hmmm. Men det kryr jo av tråder her hvor Norge fremstilles som et av verdens beste land da. Og mange skal ha det til at det IKKE lønner seg å date i utlandet. Men er det slik at i alle andre land så vokser folk opp i hjemmet? Jeg vet ikke helt hvordan datingkulturen i Tyskland er f.eks? 
Jeg bare synes det er mye mer følelser i enkelte andre land. 

Skrevet

Usikker på definisjonen av det å være romantisk, men jeg ser for meg at det er nært beslektet med det å vise kjærlighet. Jeg tror det er individuelt hvordan personer viser kjærlighet. Kanskje som et resultat av kjønn, oppvekst, miljø, kultur osv. 

Det kan jo hende at menn opplever kvinner på samme måte?

Jeg tror man må lære hverandre å kjenne slik at det er enklere å se når partneren uttrykker kjærlighet.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, LarsKristian skrev:

Usikker på definisjonen av det å være romantisk, men jeg ser for meg at det er nært beslektet med det å vise kjærlighet. Jeg tror det er individuelt hvordan personer viser kjærlighet. Kanskje som et resultat av kjønn, oppvekst, miljø, kultur osv. 

Det kan jo hende at menn opplever kvinner på samme måte?

Jeg tror man må lære hverandre å kjenne slik at det er enklere å se når partneren uttrykker kjærlighet.

Individuelt er det ja. Men jeg ser gemyttet i et folkeslag. Nordmenn viser på en måte ikke så mye følelser. 

• Liker 2
Gjest Whiskey hangover
Skrevet

Jeg liker ikke menn som gir blomster og hjerter. Heller ikke menn som er klengete, eller kjempe kosete. Jeg hater når menn er falske og «gentle», på en ekkel måte. 🤮

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Individuelt er det ja. Men jeg ser gemyttet i et folkeslag. Nordmenn viser på en måte ikke så mye følelser.

Kanskje det er noe i kulturen vår som er årsaken til at man er dårlig på det å vise følelser?
Et resultat av det nivået av likestilling vi har her i landet, kanskje?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er da flust med norske menn som er både romantiske og varme. Mange er enten opptatte eller frykter å bli såret i forhold og skjuler følelsene sine.

Så selv om de ser mutte ut betyr ikke det at de er kalde under skallet sitt.

Anonymkode: b1149...436

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, LarsKristian skrev:

Kanskje det er noe i kulturen vår som er årsaken til at man er dårlig på det å vise følelser?

Typisk forsøk på full personlig ansvarsfraskrivelse.

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Typisk forsøk på full personlig ansvarsfraskrivelse.

På hvordan måte?

Hvis vi nordmenn er så veldig forskjellig i forhold til andre nasjoner. Så lurer jeg virkelig på hva årsaken er. For finner jeg den, så kan jeg ta tak i det å gjøre livet mitt bedre.

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt - tok ikke lang tid før likestilling fikk skylda for at menn er emosjonelle analfabeter :roll: 

Og hvorfor skal man måtte lete under skall for å forstå noens hensikter? Dersom menn ikke henger med i utviklingen, faser de ut seg selv.

På lik linje med motstanden mot alle nye ting (telefon, radio, tv osv), er endringene i kommunikasjon kommet for å bli. Du kan like det og sørge for å henge med, eller stritte i mot og ende opp alene. Sånn er det med menn i vår samtid - sorry mac, både huleboeren og den økonomiske forsørgeren er helt ut - du må lære deg å være menneske. Det er noe dritt, du må nemlig være noe for andre og ikke bare deg selv - men det er realiteten vi andre har levd med i årtusener. Get over it.

Anonymkode: fa574...bd8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hvorfor de velger å være uromantiske, men det er hvertfall ikke rart så mange ikke får seg kjæreste.

Noe av det dummeste jeg leser er menn som spør om råd for hvordan de kan få seg kjæreste og sier de sliter på damefronten og når kvinnene kommer med råd og veiledning etter de har sagt de gidder ikke å spandere maten, holde opp døra, vise kjærlighet og omsorg fordi nå har vi liksom likestilling i norge, og at de gidder ikke være ekstra hyggelige og romantiske fordi de må jo "få være seg selv og bli likt for den man er" så kommer det frem at de er en uromantisk dust, også gidder de ikke ta til seg tipsene , da tenker jeg "nei vel, ikke bare en svak og utiltrekkende mann men også uten selvinnsikt, lykke til med single for lite...!"

Anonymkode: d8f87...f4c

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje jeg tar litt feil? men jeg synes norske menn er litt vanskelige å se følelsene til. De viser på en måte ikke følelser, slik som mange utenladske gjør. Hvorfor har det blitt slik? 

Fordi vi liker'e sånn!

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, LarsKristian skrev:

Hahahahha, åh hei du som har registrert deg her inne kun for å rakke ned på likestilling på agendaen!
Hva er det dere menn som trekker sånne konklusjoner egentlig tenker med lurer jeg på? Er det likestilling sin feil at du mista bussen til jobb forrige uke, og at et hus begynte å brenne eller noen klemte fingern i bildøra også? :fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise:
Hva med å bare ta ansvar for seg selv og høste som man sår og ikke være så svake at fordi dere ble såra på ungdomsskolen så skal dere aldri vise følelser for eller gjøre noe hyggelig for en dame igjen?

Anonymkode: d8f87...f4c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Fordi vi liker'e sånn!

Topp. Thailand for you.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ser jeg har vært heldig her.

Gubben er omtenksom, kosete, viser med hele seg at han har savnet meg etter noen dager ifra hverandre. Sier daglig at han elsker meg, eller ett klaps på baken(gjerne begge deler). Sammen med meg er han ikke redd for å vise følelser, noe jeg synes er ganske tøft. Vet av erfaring at det ikke finnes mange sånne. Så han her skal jeg holde godt fast i 😊

Anonymkode: 0b5e1...98d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, Whiskey hangover skrev:

Jeg liker ikke menn som gir blomster og hjerter. Heller ikke menn som er klengete, eller kjempe kosete. Jeg hater når menn er falske og «gentle», på en ekkel måte. 🤮

men gentle på en ekte måte da? kosete er da bare positivt? Er det slik at når de gir hjerter, er kosete eller litt gentle så er de falske?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ser jeg har vært heldig her.

Gubben er omtenksom, kosete, viser med hele seg at han har savnet meg etter noen dager ifra hverandre. Sier daglig at han elsker meg, eller ett klaps på baken(gjerne begge deler). Sammen med meg er han ikke redd for å vise følelser, noe jeg synes er ganske tøft. Vet av erfaring at det ikke finnes mange sånne. Så han her skal jeg holde godt fast i 😊

Anonymkode: 0b5e1...98d

Samme her! Alltid spøkt med at hvis ikke dette varer (vært 11 år nå da), så blir det ikke mann på meg neste gang - too much f... work! 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Topp. Thailand for you.

Jeg har samboer, 10 år nå :) Og før det hadde jeg aldri noe problem på damefronten. Så nei takk, foretrekker kalblodige hurper fra steinrøysa vi kaller Norge. 

• Liker 3
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...