Minitroll Skrevet 31. mai 2018 #1 Skrevet 31. mai 2018 Jeg har flere ganger skrevet sinte lapper på vaskeloftet da naboer har "stjelt" vasketiden min, brukt så mye vaskepulver at det flyter over eller rett og slett forlatt vaskerommet uten å rydde noe som helst. Dette har gjort meg til en upopulær nabo. I dag fant jeg matavfall inne i boden som åpenbart var slengt inn ved at noen har stått på en stol og kastet avfallet inn over rillene. Jeg skal finne ut hvem det er. Men kjenner at det er nok. Hva er det som gjør at folk liker å bo i en slum og ikke klarer å ta hensyn? Blir kvalm. Hvis jeg finner et billig kamera skal jeg finne ut hvem dette er og få dem kastet ut etterhvert. 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #2 Skrevet 31. mai 2018 Kjøp din egen vaskemaskin ----> problem løst. Anonymkode: d56e9...ccb
Minitroll Skrevet 31. mai 2018 Forfatter #3 Skrevet 31. mai 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjøp din egen vaskemaskin ----> problem løst. Anonymkode: d56e9...ccb Har ikke plass til det, og problemet med at naboer ønsker å bo i slum blir heller ikke løst av dette. Men takk for innspill. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #4 Skrevet 31. mai 2018 22 minutter siden, Minitroll said: Hvis jeg finner et billig kamera skal jeg finne ut hvem dette er og få dem kastet ut etterhvert. Nei, det skal du ikke. Anonymkode: de925...9bd 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #5 Skrevet 31. mai 2018 23 minutter siden, Minitroll skrev: Jeg har flere ganger skrevet sinte lapper på vaskeloftet da naboer har "stjelt" vasketiden min, brukt så mye vaskepulver at det flyter over eller rett og slett forlatt vaskerommet uten å rydde noe som helst. Dette har gjort meg til en upopulær nabo. I dag fant jeg matavfall inne i boden som åpenbart var slengt inn ved at noen har stått på en stol og kastet avfallet inn over rillene. Jeg skal finne ut hvem det er. Men kjenner at det er nok. Hva er det som gjør at folk liker å bo i en slum og ikke klarer å ta hensyn? Blir kvalm. Hvis jeg finner et billig kamera skal jeg finne ut hvem dette er og få dem kastet ut etterhvert. Kanskje et viltkamera, som tar bilder ved bevegelse? Anonymkode: e5b08...9dc 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #6 Skrevet 31. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, det skal du ikke. Anonymkode: de925...9bd Hvorfor ikke? Når ikke tilsnakk hjelper er det lite annet man kan gjøre. De er jo åpenbart ikke istand til å forstå hva som kreves av dem for å kunne bo på en plass hvor man har felles områder med naboer. Hadde ikke kostet meg en kalori å sørget for at sånt pakk måtte finne seg et annet sted. Anonymkode: 03bd8...885 11
bopera Skrevet 31. mai 2018 #7 Skrevet 31. mai 2018 Veldig irriterende å måtte leve med frekke griser, men du har nok ikke lov til å sette opp et kamera i et fellesområde. Da bryter du loven, og risikerer du å selv bli kastet ut. 8
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #8 Skrevet 31. mai 2018 26 minutter siden, Minitroll skrev: Jeg har flere ganger skrevet sinte lapper på vaskeloftet da naboer har "stjelt" vasketiden min, brukt så mye vaskepulver at det flyter over eller rett og slett forlatt vaskerommet uten å rydde noe som helst. Dette har gjort meg til en upopulær nabo. I dag fant jeg matavfall inne i boden som åpenbart var slengt inn ved at noen har stått på en stol og kastet avfallet inn over rillene. Jeg skal finne ut hvem det er. Men kjenner at det er nok. Hva er det som gjør at folk liker å bo i en slum og ikke klarer å ta hensyn? Blir kvalm. Hvis jeg finner et billig kamera skal jeg finne ut hvem dette er og få dem kastet ut etterhvert. Ettersom kamera utgår grunnet at det ikke er lov, kan du ha en alarm som reagerer om noen er tett inntil boden din (med som ikke lager lyd på tørkeloftet, men som gir deg beskjed på telefonen når alarmen utløses). Da kan du gå opp og ta de på fersk gjerning, kanskje Anonymkode: e5b08...9dc
Minitroll Skrevet 1. juni 2018 Forfatter #9 Skrevet 1. juni 2018 Haha.. vet at kamera ikke er lov i fellesområde. Men boden min er i en krok da. 1
Gjest PaN Skrevet 1. juni 2018 #10 Skrevet 1. juni 2018 Brace yourself, minitroll at war. Lykke til med kipe naboer
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #11 Skrevet 1. juni 2018 Gratulerer med mentalt syke naboer🤔 Anonymkode: 739c8...a60 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #12 Skrevet 1. juni 2018 Synd at noen må forpeste andres hjem. Anonymkode: 41e43...de9 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #13 Skrevet 1. juni 2018 9 hours ago, AnonymBruker said: Kanskje et viltkamera, som tar bilder ved bevegelse? Anonymkode: e5b08...9dc Det er sikkert dyrt. Man får billige kamera med samme funksjon på eBay. 9 hours ago, bopera said: Veldig irriterende å måtte leve med frekke griser, men du har nok ikke lov til å sette opp et kamera i et fellesområde. Da bryter du loven, og risikerer du å selv bli kastet ut. Jeg kjøpte et billig kamera på eBay for å overvåke hunden min hjemme alene. Dette gir meg beskjed på mobilen ved bevegelse og/eller lyd. Jeg hadde satt opp et sånt skjult, aktivert varsel på mobilen og fortet meg ned dit når jeg fikk beskjed om aktivitet. Da kan bare si at man så det med egne øyne uten å avsløre at man har satt opp kamera og opptak er tillatt om en selv er en del av videoen/samtalen, så når hun kommer ned i vaskekjelleren er det fritt frem for å filme for bevis! Men TS, om du feks har oppvaskmaskin på kjøkkenet hadde jeg heller kastet ut denne til fordel for vaskemaskin. Anonymkode: 3f06f...dea 6
blinkskuddet Skrevet 1. juni 2018 #14 Skrevet 1. juni 2018 Er det ikke bedre å henge opp en lapp om hvor mye vaskepulver man trenger og at man må rydde slik man ønsker å møte vaskestedet selv?
Minitroll Skrevet 1. juni 2018 Forfatter #15 Skrevet 1. juni 2018 7 minutter siden, blinkskuddet skrev: Er det ikke bedre å henge opp en lapp om hvor mye vaskepulver man trenger og at man må rydde slik man ønsker å møte vaskestedet selv? Har skrevet utallige lapper om alt dette. Derfor jeg har blitt upopulær. Folk liker ikke å rydde etter seg. 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #16 Skrevet 1. juni 2018 Er det en slags booking i vaskerommet slik at dere vet hvilken leilighet som har hatt kjelleren før dere? Er det grisete, og de ikke har fjernet klærne sine, så ta bilder og noter deg hvilken leilighet det er. Så sender du det til styret hver gang. La de bli "den gamle grinebiteren", det er tross alt jobben deres. En ting er at det finnes regler for bruk av vaskerommet, men finnes det konsekvenser for å bryte dem? Er det ille nok til et varsel? Anonymkode: 7d5a2...670 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #17 Skrevet 1. juni 2018 10 minutter siden, Minitroll said: Har skrevet utallige lapper om alt dette. Derfor jeg har blitt upopulær. Folk liker ikke å rydde etter seg. Vstarcam fra eBay er kurant og koster rundt 250. Den lokale dyrebutikken min selger det til 1250 🙄 Bare husk å kjøp fra en selger med masse og god feedback. Anonymkode: 3f06f...dea
blinkskuddet Skrevet 1. juni 2018 #18 Skrevet 1. juni 2018 Da hadde jeg enten fått egen vaskemaskin eller flyttet Orker ikke selv å være i et sånn kav. Har bodd i sameie før og det er mye stress med det.
Namine Skrevet 1. juni 2018 #20 Skrevet 1. juni 2018 Jeg føler med deg, ts. 😕 Har du prøvd å snakke med styret om dette? Om de kanskje kan skrive et nytt skriv på regler, eller om det er en annen måte de kan gi en beskjed til folk at dette er uakseptabelt? Kanskje naboene dine har litt mer respekt hvis beskjeden kommer fra høyere hold.. Lykke til, håper du får en ordning på det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå