AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #41 Del Skrevet 10. juni 2018 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye testosteron hadde du? Jeg husker ihvertfall at jeg lå helt i grenseland for hva som var normalen for kvinner. I ansiktet er det mellom bryna og også et godt stykke rundt selve bryna (pga at jeg har kommet borti og nappa hår som var lyse så vokste de ut som mørke) Eller så har jeg svarte hår på nesten hele kroppen. Ganske trist. Og JA det er psykisk belastende, og noe av grunnen til at jeg er deprimert og er ufør. Anonymkode: 3ba07...dab Det vet jeg ikke, jeg fikk ikke noe tall fra legen og jeg vet ikke hva normalen er. Etter å ha fått resultatet av den første prøven ba legen meg komme innom en gang til for å ta en ny prøve, for å sjekke at resultatet faktisk stemte. Var innom to uker etter den første, på "motsatt side" av syklusen, og resultatet ble at nivået var det dobbelte av det som var vanlig. Anonymkode: ad6fa...f42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #42 Del Skrevet 10. juni 2018 58 minutter siden, siwhel skrev: Så enig med deg. Vi har nok blitt hysteriske på hva normalen er Hva om det var du som hadde hatt svarte hår på hele magen, svarte hår rundt hele brystvortene, svarte hår på hele låra, svarte hår mellom øyenbryna, svarte og lange hår på armene og henda og fingrene. Hva hadde du gjort da?? Hadde du fortsatt kalt det hysterisk å fjerne dette? Anonymkode: 3ba07...dab 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siwhel Skrevet 11. juni 2018 #43 Del Skrevet 11. juni 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva om det var du som hadde hatt svarte hår på hele magen, svarte hår rundt hele brystvortene, svarte hår på hele låra, svarte hår mellom øyenbryna, svarte og lange hår på armene og henda og fingrene. Hva hadde du gjort da?? Hadde du fortsatt kalt det hysterisk å fjerne dette? Anonymkode: 3ba07...dab I det tilfelle ville jeg søkt råd hos lege. Og fått hjelp den veien om jeg skulle hatt alt det du ramset opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #44 Del Skrevet 11. juni 2018 7 timer siden, siwhel skrev: I det tilfelle ville jeg søkt råd hos lege. Og fått hjelp den veien om jeg skulle hatt alt det du ramset opp. Dessverre så fins det ikke noe hjelp å få for oss med mye hårvekst. Har fått diagnosen hirsutisme. "Heldigvis" for meg så er de fleste av håra mine svarte så laser burde i prinsippet funket, men det kommer til å koste opp mot 100.000 å fjerne de stedene jeg ramsa opp. Føles ganske urettferdig å måtte bruke så mye penger bare på å se normal ut. Men jeg får heller ta opp lån og flytte ut i en hule i noen år 😪 Anonymkode: 3ba07...dab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siwhel Skrevet 11. juni 2018 #45 Del Skrevet 11. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dessverre så fins det ikke noe hjelp å få for oss med mye hårvekst. Har fått diagnosen hirsutisme. "Heldigvis" for meg så er de fleste av håra mine svarte så laser burde i prinsippet funket, men det kommer til å koste opp mot 100.000 å fjerne de stedene jeg ramsa opp. Føles ganske urettferdig å måtte bruke så mye penger bare på å se normal ut. Men jeg får heller ta opp lån og flytte ut i en hule i noen år 😪 Anonymkode: 3ba07...dab Beklager at jeg dessverre har tråkket på noen tær her inne. Jeg kan dessverre ikke forestille meg slik du evt. har det. Men ta gjerne kontakt på PM så vi kan snakkes oss ferdig med dette. -siw Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #46 Del Skrevet 13. juni 2018 På 11.6.2018 den 16.53, siwhel skrev: Beklager at jeg dessverre har tråkket på noen tær her inne. Jeg kan dessverre ikke forestille meg slik du evt. har det. Men ta gjerne kontakt på PM så vi kan snakkes oss ferdig med dette. -siw Nei, det er ofte vanskelig å forestille seg hvordan andre har det. Lett å gjøre seg opp en mening ut i fra sin egen situasjon. Om man selv f.eks. bare har lyse dunhår, er det lett å si at hårvekst er naturlig og at det er hysterisk å fjerne så mye hår. De som har mye hårvekst gjør ofte sitt beste for å skjule det, så dersom det ikke gjelder en selv eller noen en kjenner godt, har man kanskje ikke engang tenkt tanken at dette er en problemstilling. Eller, noen tenker kanskje at dette bare gjelder noen få "freaks" som de kan le litt av. Uten tanke på hvordan de måtte føle det. Anonymkode: 9a413...e83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #47 Del Skrevet 13. juni 2018 På 11.6.2018 den 15.03, AnonymBruker skrev: Dessverre så fins det ikke noe hjelp å få for oss med mye hårvekst. Har fått diagnosen hirsutisme. "Heldigvis" for meg så er de fleste av håra mine svarte så laser burde i prinsippet funket, men det kommer til å koste opp mot 100.000 å fjerne de stedene jeg ramsa opp. Føles ganske urettferdig å måtte bruke så mye penger bare på å se normal ut. Men jeg får heller ta opp lån og flytte ut i en hule i noen år 😪 Anonymkode: 3ba07...dab Ikke sant. Når man tenker på den psykiske belastningen dette ofte er, burde slikt blitt dekket av det offentlige. Anonymkode: 9a413...e83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #48 Del Skrevet 13. juni 2018 På 2.6.2018 den 18.00, Thyra skrev: Vet at mange er redde for at barbering skal øke hårveksten. Barbering øker ikke hårveksten. Det som skjer over hudoverflaten påvirker ikke dannelsen av hårsekker under huden. Hårsekkene er jo intakte ved barbering, det er bare voksing som river dem ut og tvinger dannelsen av nye. Det eneste som skjer er at hårene føles hardere når de vokser ut, ettersom de ikke er "myknet". Det meste av håret på kroppen blir mykere av å være der en stund, de blir bøyd og virker myke. Jeg tar selv en høvel over overleppen og også området mellom øyenbrynene. Har lyse, nordiske hår og heller ikke mange, men jeg liker det bedre, og så blir sminken også bedre. Anonymkode: 3907c...92d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #49 Del Skrevet 13. juni 2018 Ja, jeg fjerner hår. Har en blanding av svarte jævler og tjukke og/eller lange lyse faenskap. Jeg har f. eks flere lyse enn svarte hår på haka, men de er rundt 5 mm lange. Jeg pleide å vokse, nå barberer jeg. Synes det er bedre. Ellers har jeg svarte hår rundt aerola, navelen og ned mot venusberget. Masse svart hår som strekker seg nedover på lårene. Jeg har også mer hår i armhulene enn mannen min, mer hår på halsen, og sikkert mer hår på skuldre/rygg (dette er riktignok lyst). På ungdomsskolen strøk noen meg på korsryggen, og kommenterte at det var veldig hårete. Jeg er så norsk at en nynazist blir sjalu. Anonymkode: 217cf...924 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #50 Del Skrevet 15. juni 2018 På 2.6.2018 den 18.17, AnonymBruker skrev: En veldig stor psykisk belastning. Jeg har pcos og føler meg ekkel, lite feminin og mandig. Jeg har tatt laser på overleppe og hake men det kommer fortsatt hår, selv om det har minket betraktelig. Jeg har også masse lyse sjernerende dun i ansiktet men tør ikke å fjerne det i fare for mørkere hår. Jeg gruer meg til jeg får kjæreste, for hakehårene vokser over natten. Tenk om han stryker meg over haka når jeg sover og han kjenner skjegg?? Anonymkode: 241d7...3fc For meg også det en belastning, begynte å nappe håre allerede i 12 års alderen da jeg merket jeg hadde mer ansikts hår enn de andre jentene. Jeg har brukt Philips Lumea Prestige IPL lysbasert hårfjerning over en periode og merket da en bedring. Men så sluttet jeg fordi jeg ikke nappet så ofte. Men når hårene på haka fullt tilbake igjen. Har begynt med å bruk Philips Lumea Prestige IPL lysbasert hårfjerning igjen.. Anonymkode: 10117...b38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #51 Del Skrevet 29. juni 2018 På 15.6.2018 den 13.43, AnonymBruker skrev: For meg også det en belastning, begynte å nappe håre allerede i 12 års alderen da jeg merket jeg hadde mer ansikts hår enn de andre jentene. Jeg har brukt Philips Lumea Prestige IPL lysbasert hårfjerning over en periode og merket da en bedring. Men så sluttet jeg fordi jeg ikke nappet så ofte. Men når hårene på haka fullt tilbake igjen. Har begynt med å bruk Philips Lumea Prestige IPL lysbasert hårfjerning igjen.. Anonymkode: 10117...b38 Er dette permanent om du gjør dette, la oss si 1 gang i måneden i 1 år? Har du fått mindre hår på haka av den? og bruker den lang tid på hvert "lysstøt"? Anonymkode: 3ba07...dab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 29. juni 2018 #52 Del Skrevet 29. juni 2018 Hvor vanlig det er å fjerne ansiktshår, vet jeg ikke, men å plukke øyenbrynene er vel dagligdags for de fleste. Jeg plukket mine jevnlig før, men av en eller annen grunn har de med alderen sluttet å gro "vilt", så nå plukker jeg øyenbrynene nesten aldri lenger. De blir borte i månedsvis hvis jeg plukker vekk et hår med pinsett. Ellers i ansiktet har jeg aldri fjernet et hårstrå. Kunne ikke falle meg inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulla Ullsokk Skrevet 29. juni 2018 #53 Del Skrevet 29. juni 2018 Jeg har ikke lest alle svar, men jeg kjøpte en lignende denne på apotek i USA og den er veldig bra: (kan godt hende denne ikke er det, tok første og beste link til noe som lignet) https://www.newchic.com/face-care-tools-5532/p-15477.html?gmcCountry=NO&currency=NOK&createTmp=1&utm_source=google&utm_medium=shopping&utm_content=ada1&utm_campaign=pla-other-language-no&gclid=EAIaIQobChMIu_CHhPf42wIVRrYYCh2BXQvPEAQYBCABEgI9mfD_BwE Fjerner uten at jeg kan få merker/sår, som jeg innimellom fikk av voks. Rett og slett bare en springfjær som man snurrer på så den napper ut. Jeg har fått mer og mer dun og tar t. o. m på haka med denne og noen ganger kjaken. Ikke at det egentlig trengs, men lett å bli revet med. Føler meg mye bedre når jeg tar overleppa, og med denne går det superfort og føles ikke som noe mas! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #54 Del Skrevet 29. juni 2018 4 timer siden, Million skrev: Hvor vanlig det er å fjerne ansiktshår, vet jeg ikke, men å plukke øyenbrynene er vel dagligdags for de fleste. Jeg plukket mine jevnlig før, men av en eller annen grunn har de med alderen sluttet å gro "vilt", så nå plukker jeg øyenbrynene nesten aldri lenger. De blir borte i månedsvis hvis jeg plukker vekk et hår med pinsett. Ellers i ansiktet har jeg aldri fjernet et hårstrå. Kunne ikke falle meg inn. Å plukke et stykke på utsiden av øyenbrynene mener du eller bare for å forme dem? Hvor gammel er du nå som øyenbryna ikke gror vilt lenger da ? Anonymkode: 3ba07...dab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 29. juni 2018 #55 Del Skrevet 29. juni 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Å plukke et stykke på utsiden av øyenbrynene mener du eller bare for å forme dem? Hvor gammel er du nå som øyenbryna ikke gror vilt lenger da ? Anonymkode: 3ba07...dab Plukke på undersiden av dem. Jeg er 51 nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #56 Del Skrevet 3. juni 2019 Er det vanlig å ha hvitt dun på sider, hvit bart samt mange svarte hår rundt brystvortene. Eller bør jeg sjekke om jeg har pcos? Anonymkode: e3a38...fac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #57 Del Skrevet 3. juni 2019 På 2.6.2018 den 18.33, AnonymBruker skrev: Absolutt en psykisk belastning. Er redd for å få en klem på ettermiddag eller kveld. Som nevnt over - kjæreste som tar på en, ville ligget anspent om jeg hadde en. Bikini og badedrakt som viser lårene går ikke. Overnatting der jeg oppdager at jeg har glemt barberblad. Husker godt en dag på VGS der jeg hadde glemt å barbere. Hadde håret nede i øynene til og med i gymtimen "glemt strikk" før jeg fikk løpt på butikken i matfri. Jeg har lurt mye på hvordan folk klarer seg på realityprogrammer. Det er flere enn den åpenbare grunnen til at du aldri vil få se meg på Paradise Hotel! Bare for å ha nevnt det har jeg vært hos legen noen ganger, svaret jeg får er dobbelt så høyt testosteronnivå som vanlig, dett var dett. Tenker selvsagt å prøve en annen. Anonymkode: ad6fa...f42 Har samme problem med nærkontakt på visse tider av døgnet som deg, og generelt påkjenningen som følger med. Jeg er ingen ekspert, men i 8/10 tilfeller hvor en kvinne har hirsutisme så er PCOS synderen. Det er dessverre lite legevitenskapen kan gjøre for å bedre på de plagene som kommer med(spesifikt maskulin hårvekst), og i min personlige erfaring er p-piller det beste alternativet. Jeg prøvde i en liten periode testosteron blokkere som vanligvis gis til menn med prostatakreft, og jeg merket liten effekt av dette(betyr ikke at det ikke funker for andre). Dette ble forøvrig gitt av en lege som virkelig hadde peiling på PCOS, så usikkert om det er noe fastleger føler seg bekvem med å skrive ut til folk. Mange fastleger har også liten kunnskap om PCOS, så ville egentlig bedt om en henvisning til rett til gynekolog. Anonymkode: 9303d...2b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå