Gå til innhold

Hvor vanlig er det å fjerne ansiktshår?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har inntrykk av at dette er noe en del gjør i smug. Ikke alle vil innrømne at de har hår i ansiktet. Nordiske kvinner skal liksom ikke ha det. Men hvor mange er det egentlig som har det? Må dere selv fjerne ansiktshår? Eventuelt hvor mye? Er det noe som plager dere, eller er det omtrent som å pusse tenner og ta på deodorant?Kjenner dere mange som gjør det?

Anonymkode: 9a413...e83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fjerner det en gang i blant, bruker bare en ansiktolje og en brynkniv. Etterpå legger sminken seg helt perfekt. For jeg har veldig mørkt hår, så dunet i ansiktet vises godt mot den hvite huden min. Og om jeg får farge i sola så blekes hårene og jeg føler meg som fersken. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har aldri og vil aldri fjerne dun som er i ansiktet. Man skal rimelig tett på for å se hår i ansiktet på de som er lyshårede.

Anonymkode: c7dfc...03b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fjerner selv i hvert fall. 

Anonymkode: 39e8c...39d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg må barbere hver dag. Det er tykk hårvekst slik en mann ville hatt det.

Kjipt.

Anonymkode: 636d9...717

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dun får være, jeg fjerner hår på overleppa.

Anonymkode: 65a7d...539

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

fjerner barten og hårene på haka jevnlig, ca hver 2. uke, med voks eller epilering. har gått mer over til epilerig de siste årene i steden for voks da jeg fikk så mye pigmentflekker av voksingen

Anonymkode: 5435e...5b0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har noen bartehår, nesehår, og noen sorte hår mellom bryna. Eneste jeg tar er de mellom bryna.
Nårjeg står å studerer meg med speil i sollyset i vinduet har jeg ganske mye ansiktshår jevnt i hele ansiktet, og lange bartehår men har aldri sett på det som noe issue. Legger aldri merke til andres bartehår eller nesehår heller, og tenker ikke når jeg ser litt dun at det burde vært fjerna.
Har spurt venninder hva de gjør, og bare 1 sa hun nappet bartehårene en gang i blandt. Resten av oss driter i det men aldri noen som har brydd seg om det eller lagt merke til overdreven hårvekst fordet :)
Tenker det er skummelt om man begynner å henge seg opp i alt av kroppshår, hva da med hårene på kinnene, langs kjeven, på underarmene, fingrene, tærne? Man kan ikke fjerne alt hår sånn altså. Hysteri!

Anonymkode: 0852a...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 31.5.2018 den 21.34, AnonymBruker skrev:

Jeg må barbere hver dag. Det er tykk hårvekst slik en mann ville hatt det.

Kjipt.

Samme her. Barberer kinnskjegget hver morgen, det er hardt og sort, vokser den myke barten en gang i måneden. Sidene av barten er tykke og må tas med pinsett.

Hake og hals tas med pinsett, tar ca en time om dagen å få bort halvparten, mer orker jeg ikke. Dunene på selve kinnene under øynene lar jeg gro, selv om de er lange og kontrasten til det barberte kinnskjegget blir stort.

Tror det var alt.. Bortsett fra øyebryn som jeg ikke plukker - de blir tynnere for hvert år mens det blir mer andre steder. Vokser og sprer seg som ugress siden det startet da jeg var 16.

Anonymkode: ad6fa...f42

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.6.2018 den 4.02, AnonymBruker skrev:

Jeg har noen bartehår, nesehår, og noen sorte hår mellom bryna. Eneste jeg tar er de mellom bryna.
Nårjeg står å studerer meg med speil i sollyset i vinduet har jeg ganske mye ansiktshår jevnt i hele ansiktet, og lange bartehår men har aldri sett på det som noe issue. Legger aldri merke til andres bartehår eller nesehår heller, og tenker ikke når jeg ser litt dun at det burde vært fjerna.
Har spurt venninder hva de gjør, og bare 1 sa hun nappet bartehårene en gang i blandt. Resten av oss driter i det men aldri noen som har brydd seg om det eller lagt merke til overdreven hårvekst fordet :)
Tenker det er skummelt om man begynner å henge seg opp i alt av kroppshår, hva da med hårene på kinnene, langs kjeven, på underarmene, fingrene, tærne? Man kan ikke fjerne alt hår sånn altså. Hysteri!

Anonymkode: 0852a...74b

Det er ikke nødvendigvis hysteri. Alle har dun i ansiktet, og er enig i at det ikke er noe å bry seg om. Men hos en del er det veldig synlig, enten fordi håret er mørkt eller fordi det er veldig kraftig. Nok til at andre legger merke til det, og kanskje komnenterer det (om de er frekke nok). Det er ikke morsomt å være "den skjeggete damen"....

Endret av Thyra
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selv napper jeg hele "barten" med pinsett ca annenhver uke. Så napper jeg ejstra stive bartehår og enkelthår på haka ved behov. Noen ganger hver dag, andre ganger et par ganger i uka. Er avhengig av en gid pinsett. Tar også enkelthår ved brynene en sjelden gang, men de har det blitt mindre av med årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, aell skrev:

Fjerner håret i ansiktet fordi sminken setter seg mye finere

Hvilken metode bruker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samme her. Barberer kinnskjegget hver morgen, det er hardt og sort, vokser den myke barten en gang i måneden. Sidene av barten er tykke og må tas med pinsett.

Hake og hals tas med pinsett, tar ca en time om dagen å få bort halvparten, mer orker jeg ikke. Dunene på selve kinnene under øynene lar jeg gro, selv om de er lange og kontrasten til det barberte kinnskjegget blir stort.

Tror det var alt.. Bortsett fra øyebryn som jeg ikke plukker - de blir tynnere for hvert år mens det blir mer andre steder. Vokser og sprer seg som ugress siden det startet da jeg var 16.

Huff. Det hørtes utrolig slitsomt ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vurderer å ta voksbehandling for ansikt. Jeg er så lei av å barbere og få sår. Har du prøvd det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du prøvd voks eller epilator?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken metode bruker du?

Bruker som regel øyenbrynskniv. Barberhøvel (for menn) fungerer også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker som regel øyenbrynskniv. Barberhøvel (for menn) fungerer også. 

Blir det ikke veldig stubbete når man barberer i ansiktet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Thyra skrev:

Blir det ikke veldig stubbete når man barberer i ansiktet?

Nei faktisk ikke. Hårene mine er i hvert fall myke når de vokser ut igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei faktisk ikke. Hårene mine er i hvert fall myke når de vokser ut igjen. 

Vet at mange er redde for at barbering skal øke hårveksten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...