AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #1 Skrevet 31. mai 2018 Har en liten hund med middels kort hår, men hun peser så mye når hun er ute i varmen idet hun går ut døra, kan det fungere å klippe henne veldig kort? idiotisk? Anonymkode: de960...9b2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #2 Skrevet 31. mai 2018 Jeg mener nei da pelsen er med på å regulere varmen og beskytter hunden Anonymkode: 9cedd...b04 4
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #3 Skrevet 31. mai 2018 Nei hundens pels holder i stor grad varmen ute. Anonymkode: 42bc2...161 3
exictence Skrevet 31. mai 2018 #4 Skrevet 31. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener nei da pelsen er med på å regulere varmen og beskytter hunden Anonymkode: 9cedd...b04 Det tenker jeg og. Eneste er foran øynene hvis hunden har det. Det har jeg sett, og det må jo være i veien. 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #5 Skrevet 31. mai 2018 Kommer vel litt an på rasen? Jeg har en rase som stammer fra et svært varmt land. Ingen underpels og i utgangspunktet veldig lang pels. Pleier å klippe fordi hunden ser ut til å like kortere pels best. Mer komfortabel slik, den floker seg mindre og er renere samt enklere å stelle. Passer på å ikke bade hunden for mye da, for å opprettholde så mye fettlag i pelsen som mulig. Anonymkode: 9d1f6...386 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #6 Skrevet 31. mai 2018 Skal man klippe pelsen har jeg hørt at man kun bør ta fra bryst og under magen da de kjøles ned når de ligger på kjølig underlag bedre, men pelsen som er over ryggen beskytter mot sola og isolerer mot varmen Anonymkode: 6d18c...3cd 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #7 Skrevet 31. mai 2018 Burde heller være mer bekymret for varm asfalt. Noe veldig mange hundeeiere glemmer. Anonymkode: dbe6a...12b 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #9 Skrevet 1. juni 2018 Disse svarene er vel i forhold til hunder som normalt ikke klippes? Eller? Jeg klipper hvert fall min svarte puddel oftere og kortere om sommeren. Både i forhold til varmen, og med tanke på at hun elsker å bade. Anonymkode: b3bbb...bc7 1
tirben Skrevet 1. juni 2018 #10 Skrevet 1. juni 2018 (endret) Spørs hva slags hund du har? Er det en som normalt klippes? Som brukeren over her, hadde jeg tidligere en storpuddel som alltid ble klipt helt ned hver sommer. Deilig for den å være helt "naken". Men en jeg kjente, hadde en collie som måtte klippes pga allergi, og da pelsen vokste ut igjen, var pelsen enda tykkere enn før! Vet ikke om det er vanlig eller uvanlig. Det beste er nok om du forhører deg med en veterinær. Skjønner du vil hunden din det beste. Endret 1. juni 2018 av tirben 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #11 Skrevet 1. juni 2018 Flere veterinærer har gått ut å sagt at det kan være lurt å klippe hunder med tykk og lang pels i denne varmen. Så da blir jeg i tvil. Jeg klipte min hund, som har halvlang og tykk pels. Han peser mye mindre nå. Nå er han ikke ute i sola. Han oppholder seg i skyggen og går tur kun tidlig om morgenen og sent på kvelden før sola blir skikkelig varm. Det virker på meg som om han har det bedre ihvertfall. Anonymkode: 64398...879
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #12 Skrevet 1. juni 2018 Jeg har langhårede hunder, og jeg klipper begge helt ned på sommeren. De viser veldig tydelig at de trives med det! Anonymkode: 759ef...12c
Ulven Skrevet 1. juni 2018 #13 Skrevet 1. juni 2018 (endret) Om du kan klippe ned hunden din, kommet an på rase. Har den dekkhår og underull, skal den ikke klippes, men børstes nøye slik at så mye som mulig av løs underull forsvinner. Det finnes mye litteratur på området og du bør også sjekke med oppdretteren hva denne mener. Forøvrig kan du bruke kjølematter og kjølevest for å lindre varmen for hunden. Spyl den gjerne på labber og under buken med kaldt vann. Spesielt etter tur. Endret 1. juni 2018 av Ulven
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #14 Skrevet 1. juni 2018 Jeg har en malteser som klippes ned hver sommer. Både på grunn av varme og floker. Syns det virker som han syns det er deilig med kortere pels Anonymkode: b683b...6fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå