AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #1 Skrevet 31. mai 2018 Noen sier at selvmord er en stor synd. Men når noen går til det skrittet, så er det jo fordi de er dypt fortvilet og ikke ser noen annen utvei. Tror dere Gud kan tilgi og ta i mot en person som i dyp fortvilelse har tatt sitt eget liv? Anonymkode: 40c36...5e7 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #2 Skrevet 31. mai 2018 Gud bryr seg overhodet ikke. Siden han/hun/det/de ikke eksisterer. Man kommer til et tomt ingenting, akkurat som før man er født. Veldig kjedelig. Frarådes. Og dette er en tråd imot reglene Anonymkode: aa133...ec7 12
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #3 Skrevet 31. mai 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gud bryr seg overhodet ikke. Siden han/hun/det/de ikke eksisterer. Man kommer til et tomt ingenting, akkurat som før man er født. Veldig kjedelig. Frarådes. Og dette er en tråd imot reglene Anonymkode: aa133...ec7 Hvordan er dette en tråd i mot reglene? Jeg mener ikke verken å oppfordre andre til, eller antyde at jeg har tenkt å ta selvmord. Jeg er ikke ute etter å høre at jeg trygt kan avslutte livet, for Gud tar i mot meg. Det må vel være lov å diskutere på et prinsippielt grunnlag selvmord og religion? Anonymkode: 40c36...5e7 4
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #4 Skrevet 31. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvordan er dette en tråd i mot reglene? Jeg mener ikke verken å oppfordre andre til, eller antyde at jeg har tenkt å ta selvmord. Jeg er ikke ute etter å høre at jeg trygt kan avslutte livet, for Gud tar i mot meg. Det må vel være lov å diskutere på et prinsippielt grunnlag selvmord og religion? Anonymkode: 40c36...5e7 Nei, det er ikke lov å snakke om selvmord her. Anonymkode: 6b17d...bbb 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #5 Skrevet 31. mai 2018 Dette var heller ikke en tråd hvir man skal diskutere og Gud eksisterer eller ikke. Det finnes sikkert utallige andre tråder hvor man kan diskutere det. Anonymkode: 40c36...5e7 4
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #6 Skrevet 31. mai 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Gud bryr seg overhodet ikke. Siden han/hun/det/de ikke eksisterer. Man kommer til et tomt ingenting, akkurat som før man er født. Veldig kjedelig. Frarådes. Og dette er en tråd imot reglene Anonymkode: aa133...ec7 Man kan ikke akkurat føle kjedsomhet om man er død. Man merker ingenting, så man vil aldri kunne angre eller føle at man tok feil valg om man er død. Da er man i en "evig hvile" Anonymkode: 969dd...c49 1
omarel Skrevet 31. mai 2018 #7 Skrevet 31. mai 2018 (endret) Den som tar selvmord har evig liv o helvetet i følge islamske tekster og den som dreper et liv anses som om han eller hun har drept hele menneskeheten og den som redder et liv anses som om han eller hun har reddet hele menneskeheten står det i Koranen. Så liv er det helligste som finnes på denne jord og det fordi den inneholder Guds ånd som Han blåste i Adam da han var skapt og tilsvarende finnes i alle levende vesener. Å være dypt fortvilet er derfor ingen unnskyldning til å ta eget liv. I Koranen så sier Gud at alle mennesker vil bli testet i økonomi, helse og mer. Å si at man er troende er derfor ikke enn grunn til ikke å testes sier Gud. Så sier Han videre at de tålmodige har en spesiell plass i det neste liv og de er dem som hvis en katastrofe inntreffer dem så sier de: Fra Gud er vi og til Gud vil vi vende." Å være troende betyr å sette sin lit til Gud for etter tynge i livet kommer lette, sier Han. I en hadith sier Guds profet dette om den som tar eget liv: "Whoever throws himself down from a mountain and kills himself will be throwing himself down in the Fire of Hell for ever and ever. Whoever drinks poison and kills himself will be sipping it in the Fire of Hell for ever and ever. Whoever kills himself with a piece of iron will have that iron in his hand, thrusting it into his belly in the Fire of Hell for ever and ever.” Endret 31. mai 2018 av omarel
Carrot Skrevet 31. mai 2018 #8 Skrevet 31. mai 2018 Grunnen til at enkelte kristne mener selvmord er imot guds ord er at de ti bud sier du ikke skal ta et liv, og da heller ikke ditt eget. Men, samtidig sier du at han alene er både tilgivelse, oppstandelse og død - og at jesus døde for oss mennesker, jeg tror de som velger selvmord er like velkomne i guds rike som alle andre. 4
Quadcore Skrevet 31. mai 2018 #9 Skrevet 31. mai 2018 Gud og religion er skapt av mennesker, og det er ikke noe neste liv, himmel eller helvete. Energien i verden er konstant, det vil si at energien din ikke kan tilintetgjøres, men omformes til en annen form - altså jord. Du vil alltid inngå i verdens energi, selv etter din død og i prinsippet så har alt som er på jorden evig liv. Selvmord og religion er to sterke begreper som ikke burde ha en sammenheng overhodet. Ingen gud tar deg varmt imot i himmelrike uansett hvordan man dør, du bare omformer deg selv til et annen type energi. Vi skal alle omforme oss til en ny type energi, men hvorfor i alle dager haster folk med denne prosessen? 2
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 31. mai 2018 #10 Skrevet 31. mai 2018 27 minutter siden, Carrot skrev: Grunnen til at enkelte kristne mener selvmord er imot guds ord er at de ti bud sier du ikke skal ta et liv, og da heller ikke ditt eget. Men, samtidig sier du at han alene er både tilgivelse, oppstandelse og død - og at jesus døde for oss mennesker, jeg tror de som velger selvmord er like velkomne i guds rike som alle andre. Jeg tror også at de som tar selvmord er like velkomne til Guds rike. Gud er god ❤️
Gjest making.a.mess Skrevet 31. mai 2018 #11 Skrevet 31. mai 2018 Tror de fleste som tar selvmord gir f i hva gudene syntes om det.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #12 Skrevet 31. mai 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Noen sier at selvmord er en stor synd. Men når noen går til det skrittet, så er det jo fordi de er dypt fortvilet og ikke ser noen annen utvei. Tror dere Gud kan tilgi og ta i mot en person som i dyp fortvilelse har tatt sitt eget liv? Anonymkode: 40c36...5e7 Tror du på den Gud Jesus fortalte om, en Gud som er kjærlig og nådig til alle sine barn, da er alle velkomne uansett hvordan de døde. Gud forstår menneskelige svakheter og tilgir dem. Den samme Gud er også livets opphav, og ønsker at hvert levende vesen tar del i livet så godt som det kan få til. Anonymkode: 210d4...d18 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #13 Skrevet 31. mai 2018 Tror ikke Gud tilgir selvmord. Den som gjør det utfører en enormt egoistisk handling og etterlater seg forferdelig mye uskyldige mennesker i smerte. Den som bevisst skader andre så ille blir ikke tilgitt. Anonymkode: 99b4f...ffa
silje123 Skrevet 31. mai 2018 #14 Skrevet 31. mai 2018 Kristendommen e jo full av tøys, akkurat som andre religioner...... 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #15 Skrevet 31. mai 2018 Du skal ikke ha andre guder enn deg selv. Anonymkode: ea66b...8d7
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #16 Skrevet 31. mai 2018 Hva med å ha en liten debatt om hvordan Gud hypotetisk hadde tenkt om det? Må man alltid snakke ned om folk som tror litt annerledes enne en selv? Kristne folk kan også bli suicidale. Ser da folk diskutere om vampyrer glitrer i sola uten at en haug med folk kommer og overrasjonaliserer det med at «vampyrer finnes ikke, så nei, det gjør de ikke». ikke kristen, men tidligere katolsk her. Gud tilgir i bunn og grunn ikke selvmord. Mener det har noe med at man dreper seg selv som individ (og mord er en av de 10 syndene) og at man til syvende og sist viser at man mister tillit til at Gud vil veilede dem gjennom den mørke tiden. Anonymkode: 8a073...ac1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #17 Skrevet 31. mai 2018 1 time siden, Jegskulleønskeat skrev: Jeg tror også at de som tar selvmord er like velkomne til Guds rike. Gud er god ❤️ Og dette sier du i håp og ikke sanhet. Anonymkode: f8893...e46
Thyra Skrevet 1. juni 2018 #18 Skrevet 1. juni 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke Gud tilgir selvmord. Den som gjør det utfører en enormt egoistisk handling og etterlater seg forferdelig mye uskyldige mennesker i smerte. Den som bevisst skader andre så ille blir ikke tilgitt. Anonymkode: 99b4f...ffa Slik jeg ser det handler det ikje om å bevisst skade andre. Jeg tror ikke de som selv ikke har vært der klarer å sette seg inn i den smerten de må føle for å ty til en slik løsning. I mange tilfeller føler de nok også at deres nærmeste vil få det bedre uten dem. Og at de gjør verden en tjeneste med å bli borte. Noen ganger begår barn selvmord. Tror du ikke Gud tilgir dem heller? 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #19 Skrevet 1. juni 2018 9 hours ago, omarel said: Den som tar selvmord har evig liv o helvetet i følge islamske tekster og den som dreper et liv anses som om han eller hun har drept hele menneskeheten og den som redder et liv anses som om han eller hun har reddet hele menneskeheten står det i Koranen. Så liv er det helligste som finnes på denne jord og det fordi den inneholder Guds ånd som Han blåste i Adam da han var skapt og tilsvarende finnes i alle levende vesener. Å være dypt fortvilet er derfor ingen unnskyldning til å ta eget liv. I Koranen så sier Gud at alle mennesker vil bli testet i økonomi, helse og mer. Å si at man er troende er derfor ikke enn grunn til ikke å testes sier Gud. Så sier Han videre at de tålmodige har en spesiell plass i det neste liv og de er dem som hvis en katastrofe inntreffer dem så sier de: Fra Gud er vi og til Gud vil vi vende." Å være troende betyr å sette sin lit til Gud for etter tynge i livet kommer lette, sier Han. I en hadith sier Guds profet dette om den som tar eget liv: "Whoever throws himself down from a mountain and kills himself will be throwing himself down in the Fire of Hell for ever and ever. Whoever drinks poison and kills himself will be sipping it in the Fire of Hell for ever and ever. Whoever kills himself with a piece of iron will have that iron in his hand, thrusting it into his belly in the Fire of Hell for ever and ever.” Kristendommen høres helt for jævlig ut, ikke bare må man lide i denne verden, men den guden vil at man skal lide i den neste også Glad det bare er eventyr for at slemme menneskebarn skulle oppføre seg pent Anonymkode: 969dd...c49 6
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #20 Skrevet 1. juni 2018 10 timer siden, omarel skrev: Den som tar selvmord har evig liv o helvetet i følge islamske tekster og den som dreper et liv anses som om han eller hun har drept hele menneskeheten og den som redder et liv anses som om han eller hun har reddet hele menneskeheten står det i Koranen. Så liv er det helligste som finnes på denne jord og det fordi den inneholder Guds ånd som Han blåste i Adam da han var skapt og tilsvarende finnes i alle levende vesener. Å være dypt fortvilet er derfor ingen unnskyldning til å ta eget liv. I Koranen så sier Gud at alle mennesker vil bli testet i økonomi, helse og mer. Å si at man er troende er derfor ikke enn grunn til ikke å testes sier Gud. Så sier Han videre at de tålmodige har en spesiell plass i det neste liv og de er dem som hvis en katastrofe inntreffer dem så sier de: Fra Gud er vi og til Gud vil vi vende." Å være troende betyr å sette sin lit til Gud for etter tynge i livet kommer lette, sier Han. I en hadith sier Guds profet dette om den som tar eget liv: "Whoever throws himself down from a mountain and kills himself will be throwing himself down in the Fire of Hell for ever and ever. Whoever drinks poison and kills himself will be sipping it in the Fire of Hell for ever and ever. Whoever kills himself with a piece of iron will have that iron in his hand, thrusting it into his belly in the Fire of Hell for ever and ever.” Med andre ord: Denne drittguden er ond, et jævla rasshøl og har verdier og meninger som dersom de følges leder til et helt forjævlig samfunn. Vi får derfor være glade for at de fleste påstått religiøse også i praksis gir greit faen i dette vrøvlet selv om de hevder annet selv. Takk faen for det. Anonymkode: 4b36d...26e 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå