Mis(s)Understood Skrevet 1. juni 2018 #21 Del Skrevet 1. juni 2018 16 timer siden, Hoppetaujenta skrev: Jeg er en stolt helårsforbruker og en slik maskin hadde nok blitt relativt fort inntjent igjen. Da er det bare å "kjøre på". Mener jeg så noen tilbud på nevnte maskin også 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 1. juni 2018 #22 Del Skrevet 1. juni 2018 Denne tråden inspirerte meg, så nå har jeg nettopp satt en boks nylaget dulce de leche-iskrem i fryseren. Gleder meg til å spise den senere. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 1. juni 2018 Forfatter #23 Del Skrevet 1. juni 2018 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 7. juni 2018 Forfatter #24 Del Skrevet 7. juni 2018 (endret) Jeg har sett gjennom litt oppskrifter nå og det er litt forskjellig om man skal ta med hele egget, eller bare plommen. Har noen testet forskjellen? Blir den bedre med kun luftig plomme, eller går det greit med hele egget også? Endret 7. juni 2018 av Hoppetaujenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 7. juni 2018 Forfatter #25 Del Skrevet 7. juni 2018 (endret) Jeg har i kveld begått min aller første vaniljeiskrem med fine vaniljefrø i og den ble aldeles nydelig.Varmen jobber hardt, så jeg må være rask med å få den over i boks og i frys, men jeg er overrasket over at det er så lett å lage brukbar is selv. Dessverre var det bare èn standardoppskrift på fløteis og èn på sorbet, men jeg skal lete og jeg skal finne. Dette blir omtrent som jakten på den heldige gral. Jeg hadde litt rosa strø over litt av isen min og litt flytende sjokolade med daim, som stivner på isen. Ahhh... Endret 7. juni 2018 av Hoppetaujenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseOslo Skrevet 8. juni 2018 #26 Del Skrevet 8. juni 2018 Den absolutt beste is/sorbetmaskinen er Pacojet. Ingen over, ingen ved siden Litt dyr, men en helt fantastisk maskin 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 8. juni 2018 #27 Del Skrevet 8. juni 2018 Eggeplommer gir en mer kremete, mykere og fyldigere iskrem. Du kan bruke hele egg i iskrem, men eggehvite (som for det meste er vann) tilfører ikke iskrem noe som helst positivt og kan i tillegg føre til iskrystaller. Eggehvitene kan du heller bruke til å lage f.eks. marengs/pikekyss eller fryse ned til en annen gang. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 9. juni 2018 Forfatter #28 Del Skrevet 9. juni 2018 (endret) Aha...da prøver jeg eggeplommer neste gang. Syns at det ble litt vannkonsistens når det begynte å smelte. Går det an å blande inn litt gelatin i dette mon tro? Hva med en liten vanlig yoghurt i røren? Takk for tips LiseOslo. Har aldri hørt om den varianten før. Endret 9. juni 2018 av Hoppetaujenta 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #29 Del Skrevet 9. juni 2018 På 7.6.2018 den 20.51, Hoppetaujenta skrev: Jeg har i kveld begått min aller første vaniljeiskrem med fine vaniljefrø i og den ble aldeles nydelig.Varmen jobber hardt, så jeg må være rask med å få den over i boks og i frys, men jeg er overrasket over at det er så lett å lage brukbar is selv. Dessverre var det bare èn standardoppskrift på fløteis og èn på sorbet, men jeg skal lete og jeg skal finne. Dette blir omtrent som jakten på den heldige gral. Jeg hadde litt rosa strø over litt av isen min og litt flytende sjokolade med daim, som stivner på isen. Ahhh... Tips til oppskriftsbok 👍😱😱 https://www.amazon.com/Jerrys-Homemade-Cream-Dessert-Book/dp/0894803123 Anonymkode: d5b85...bd7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 9. juni 2018 #30 Del Skrevet 9. juni 2018 Jeg ville ikke hatt gelatin i iskrem. Yoghurtiskrem går an. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 9. juni 2018 Forfatter #31 Del Skrevet 9. juni 2018 Takk til begge to. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 11. juni 2018 Forfatter #32 Del Skrevet 11. juni 2018 Da har jeg laget både ekte vaniljeis og en med 70% sjokolade og begge deler ble det et velsmakende resultat av. Det ble litt fastere konsistens av kun eggeplommer, men begge deler går helt utmerket. Smelter nok litt saktere når varmen trekker seg tilbake. Ikke ante jeg at det var så lett å lage iskrem med stor hjelp av min nye gode iskalde rørevenn, som nu er i hus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HildegunnSta Skrevet 14. mars 2021 #33 Del Skrevet 14. mars 2021 (endret) Arkana skrev (På 31.5.2018 den 22.30): Jeg har en fra Kenwood som jeg er fornøyd med. Vet ikke om den selges ennå siden jeg har hatt den i mange år. Hvor god iskremen blir kommer mer an på oppskriften enn maskinen. Man kan fint lage iskrem helt uten maskin. Bare ha den avkjølte blandingen i en boks og sett i fryseren, men du må ta den opp og røre i den hver halvtime så det er mer jobb. Til sorbet bruker jeg most frukt/bær som jeg blander med kald sukkerlake (like deler sukker og vann som kokes opp) til den blir så søt som man ønsker Til fløteiskrem har jeg en fast grunnoppskrift jeg bruker. 5 dl fløte/melk-blanding (jeg bruker en kartong kremfløte og resten H-melk), 1,5 dl sukker og 4 eggeplommer. Fløtemelk og sukker varmes til kokepunktet før det vispes gradvis inn i eggeplommene. Hell alt tilbake i kasserollen og varm under omrøring til blandingen tykner. Hell i en bolle, dekk med plastfolie (legg den helt ned på iskremblandingen, det forhindrer snerk) og sett i kjøleskap til den er helt kald før den kjøres til is i iskremmaskin. Med utgangspunkt i grunnoppskriften over her tilsetter man den smakstilsetningen man ønsker. Noen smelter man inn i fløtemelken og sukkeret når disse varmes opp, f.eks. splittet vaniljestang, hakket sjokolade, hakket lakris, peanøttsmør eller kaffepulver. Andre blander du inn når iskremen er halvfrossen, f.eks. hakkede kjeks, brownies i små biter, hakkede ristede nøtter, moste jordbær/bringebær, lemon curd, hakkede sjokoladebiter, søt kastanjepuré osv. Du kan også bytte ut kremfløte/melk med kokosmelk for kokosiskrem. Kombiner gjerne ulike smaker, f.eks. kaffeiskrem med hakkede sjokoladebiter, vaniljeiskrem med browniesbiter eller kokosiskrem med pistasjnøtter. Bytt sukkeret med f.eks. honning eller lønnesirup. Bare fantasien setter grenser. Hei Hvilken type iskremmaskin har du fra Kenwood. Gjerne bilde av den. Er det en du fester til miksmasteren din? Eller har iskremmaskinen egen kjølemotor? På forhånd takk for svar. Endret 14. mars 2021 av HildegunnSta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå