Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er det med dere som har sykt barn. 

Er der lett å si i fra til sjefen og hva sier sjefen? 

Min sjef ser stygt på meg og sier at vi er få folk som kan jobbe. Får aldri et god bedring eller "jada bare vært hjemme å ta deg av den syke". Får også ofre spørsmål om ikke barnefar kan hente istede for meg selv. 

Trenger tips om hva jeg kan svare sjefen tilbake for jeg syns det er ganske ufint egentlig. 

Anonymkode: 69e01...820

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

ufint av sjefen, men jeg håper likevel du og barnefar deler på sykt barn-dagene

Anonymkode: 35f10...b71

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ufint av sjefen, men jeg håper likevel du og barnefar deler på sykt barn-dagene

Ja vi deler på de dagene vi må være borte. Må sies også at sjefen har også barn og vet at dem kan bli syk. 

Skrevet

Jeg har hatt det sånn, men så slo det meg at sjefen visste jo aldri når FAR hadde dratt fra jobb eller når FAR var hjemme - han visste jo bare om de gangene det gikk "ut over" meg....

Da jeg bevisstgjorde henne det, og sa at vi ALLTID tok annenhver dag med mindre noen hadde noe veldig spesielt, og jeg i tillegg begynte å SI fra de dagene far var hjemme/måtte dra fra jobb for å hente, så ble det litt bedre... 

Men ja, jeg kjenner følelsen... Tror mange gjør det.... Derfor passer jeg selv på, som sjef, å ta den støttende tonen, (samtidig som hjernen kverner litt med tanke på hvordan vi skal løse det ;)

Unger blir syke, sånn er det bare! Og så lenge dere deler så å si 50-50 på sykt barn-dager, så er det bare sånn det er!

Er du tøff nok, så går det an å fortelle sjefen på en hyggelig måte at du synes det er vanskelig å gi beskjed om at barnet er sykt fordi reaksjonen er såpass avmålt. Noen vil ta det greit, og faktisk se poenget, men det er du som kjenner din egen sjef!

Skrevet

Tåpelig sjef. Dette ville jeg tatt opp, enten direkte eller med lederen over. Det er ikke ok å gi ansatte dårlig samvittighet over å passe på barna sine når de er syke.

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Ja vi deler på de dagene vi må være borte. Må sies også at sjefen har også barn og vet at dem kan bli syk. 

Da ville jeg sagt til sjefen at far har brukt opp dagene sine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...