Gå til innhold

Noen «sydamer» som kan hjelpe meg litt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk en kjole i posten i dag som er litt trang. Den har knapper foran og helt ned. Stoffet er av lin og bomull, og har ikke stretch. Er det mulig å få denne kjolen bittelitt større ved f.eks stryke den eller lignende? Takke for svar og innspill :) 

Anonymkode: 3dffa...415

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta den på deg når den er våt og gå med den til den er tørr. Evt sy ut sømmene bittelitt.

Anonymkode: d5a2f...7c3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sydd ut sømmene om det var mulig, men det er nesten ikke søm på kjolen. Få vel vaske den da. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har kjøpt kjolen privat, og ikke enkelt kan sende i retur og bstille en størrelse større, så kan du gå innom hos nærmeste sydame og få hjelp.

Anonymkode: ad90f...a81

AnonymBruker
Skrevet

Det er vanskelig å gjøre et plagg større. Det er mulig å legge til stoff, men det er ikke alltid resultatet blir bra, avhengig av snitt. Hvis du vil forsøke anbefaler jeg å legge til stoffet i sidesømmene, både fordi det gir minst problem med knappene, og fordi det blir mindre synlig.

Anonymkode: fa818...6c3

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Jeg bruker den heller når jeg har slanket meg litt :) 

AnonymBruker
Skrevet
På 31.5.2018 den 18.47, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk en kjole i posten i dag som er litt trang. Den har knapper foran og helt ned. Stoffet er av lin og bomull, og har ikke stretch. Er det mulig å få denne kjolen bittelitt større ved f.eks stryke den eller lignende? Takke for svar og innspill :) 

Den blir heller mindre ved både strykning og vasking, så returner den før du ødelgger den.

Anonymkode: badb0...fe5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...