Gå til innhold

Ble du seksuelt misbrukt av en slektning?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Så på Oprah i dag at 1 av 4 kvinner i USA er seksuelt misbrukt. Skremmende, når det antakeligvis ligger store mørketall her..

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet
Så på Oprah i dag at 1 av 4 kvinner i USA er seksuelt misbrukt. Skremmende' date=' når det antakeligvis ligger store mørketall her..[/quote']

Nå er ikke jeg noen fan av, være seg Oprah - men det som er veldig posetivt med programmer som det du viser til her (og ikke minst ditt eget innlegg hvor du tar dette opp i spørsmålsform) er at mørketallene du viser til, forhåpentligvis og ganske sikkert vil kunne falle. Om ikke mye, så i det minste litt. En er bedre enn ingen.

Godt spørsmål!

Gjest SumoBryter
Skrevet

En slektning provde, men mamma reddet meg, tror hun luktet lunta....

Gjest Anonymous
Skrevet
En slektning provde' date=' men mamma reddet meg, tror hun luktet lunta....[/quote']

Godt for deg!

Noe som (vil jeg tro?) kansje kan føles som et værre overgrep i noen tilfeller - er når 'mamma' (i dette tilfellet) bevist velger å se vekk. Det kan nok oppleves som minst like jævlig. Om ikke mer.

Skrevet

Jeg er ikke misbrukt, men jeg har 4 venninner som er det. To av dem av slekt, vet ikke helt med de to andre.

Gjest SumoBryter
Skrevet

Helt enig med deg!! Det er helt klart verre.

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg er ikke misbrukt' date=' men jeg har 4 venninner som er det. To av dem av slekt, vet ikke helt med de to andre.[/quote']

Det er merkelig hvordan relativitets-teorien ser ut til å gjøre seg gjeldene i de minst anede former.

4 stjerner er jo ikke akkurat noen stjernespekket himmel, mens 4 stk i dette tilfellet må sies å være mer enn man kansje skulle kunne tåle.

Gjest mitt skjulte jeg.......
Skrevet

Jeg ble misbrukt av en familievenn og av min far, min mor trodde ikke på meg da jeg tok opp dette i voksen alder......... og det føltes som det største sviket. Min mor har aldri stilt opp for oss barna, har alltid unnskyldt min far og har heller aldri stilt familievennen opp mot veggen for det han gjorde mot meg.

Har i senere tid forstått at også min far ble misbrukt som tenåring, i begrepet "forført" av en voksen dame. Noe som forklarer problemene i seksuallivet som min mor har fortalt om. Og de samme problemene har jeg i forhold til seksuallivet med min mann, noe som er utrolig slitsomt for han. Men ungene mine har heldigvis sluppet å gå gjennom det samme som meg, jeg klarte å bryte rekken av fedrenes misgjerninger........ Jeg håper at de får et bedre seksualliv enn meg når den tid kommer. De er iallfall mye tryggere på seg selv enn jeg var.

Jeg har heldigvis bodd langt unna mine foreldre siden jeg ble voksen, jeg sliter med å ha kontakt med dem og ungene har aldri fått lov til å overnatte der alene uten oss foreldre. Min mor har vanskelig for å forstå dette selv om hun egentlig innerst inne vet hvorfor, men hun valgte den økonomiske tryggheten framfor tryggheten til sine barn. Det er egentlig merkelig, men jeg har et større raseri mot min mor enn mot de som sto for overgrepene mot meg, hvem skal beskytte deg når ikke din egen mor gjør det?

Gjest en gjest
Skrevet

Jeg så også det programmet. Det var noen forferdelige historier og utrolig sterkt. Jeg gråt og gråt.

Nei, jeg har ikke blitt utsatt for overgrep, men ble prøvd av en bekjent når jeg var 10-11. Jeg vet om bare en person som har blitt det av min vennekrets, og venninnen min har to venninner som har blitt det. Men dette er jenter som tør å stå frem. Vi har noen sterke mistanker hos ei som sliter veldig. Men tror de fleste ikke tør å stå frem, heller ikke som voksen, og man skjuler det veldig godt. Så jeg tror det kan være hvem som helst av oss. Tror det er store mørketall i Norge. Her i Norge er de offisielle funnene på ca. 15%. Det vil si det nok er en del flere...

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg ble misbrukt av en familievenn og av min far, min mor trodde ikke på meg da jeg tok opp dette i voksen alder......... og det føltes som det største sviket. Min mor har aldri stilt opp for oss barna, har alltid unnskyldt min far og har heller aldri stilt familievennen opp mot veggen for det han gjorde mot meg.

Jeg har ?

Min mor var også slik, lurer på hvorfor noen mødre blir sånn, det er så vondt. :veldigsur:

Skrevet

Nei, heldigvis ikke.

Gjest Anonymous
Skrevet

Nei jeg ble ikke misbrukt av en slektning.

Gjest Anonymous
Skrevet

Min mor var også slik, lurer på hvorfor noen mødre blir sånn, det er så vondt. :veldigsur:

Det er ingen trøst, men jeg tror at man noen ganger kan glemme at det å være 'mor', med henvisningen din til 'mødre' - saktens ikke er annet enn et annet mennske. Nok en gang - jeg sier ikke det fordi jeg tror det hjelper, men i visse tilfeller kan det være greit å se ting fra forskjellige sider.

Jeg la vel bare merke til at du skrev, "hvorfor noen mødre", og videre "blir slik".

Jeg sier ikke at jeg tolket det slik, men noen skulle kansje kunne tolke en slik formulering som at; siden det er ens egen 'mor', og videre at hun har vært der over en lengre periode (§ blir slik) så kunne det virke som om man tror at man er delaktig i skylden på noen måte? Og slik er det jo selvsagt ikke.

Gjest Anonymous
Skrevet
Nei jeg ble ikke misbrukt av en slektning.

Er det noen grunn til at du presiserer 'slektning' i dette tilfellet da?

Trenger ikke svare på det om du ikke har lyst, men jeg bemerket meg bare akkurat det.

Gjest Seleena
Skrevet

Aldri blitt misbrukt heldigvis

:( Blir så lei meg av sånt

Skrevet

jeg har heldigvis ikke blitt det, men har ei venninne som ble det av sin stefar og to som har blirtt det av familievenner..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...