Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor vanlig er det å få positiv test først etter 20 dpo? selv er jeg 17 dpo og har negativ test, jeg tenker at dersom det er en graviditet så hadde testen vært positiv nå. Hvor vanlig er det egentlig å teste positivt først etter 20 dpo??

Anonymkode: a682f...f72

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs veldig hvor god kontroll du har på eggløsning. Kan den ha vært forsinket?

AnonymBruker
Skrevet

I begge mine graviditeter fikk jeg ikke positiv test før 2 uker etter IKM. Jeg ga nesten opp håpet, men jeg fikk jo ikke mensen og jeg hadde vært ganske så regelmessig. Så begynte jeg å reagere på lukter og da tok jeg en test til som var veldig positiv. Så muligheten er der :) 

Anonymkode: 8d785...0d1

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I begge mine graviditeter fikk jeg ikke positiv test før 2 uker etter IKM. Jeg ga nesten opp håpet, men jeg fikk jo ikke mensen og jeg hadde vært ganske så regelmessig. Så begynte jeg å reagere på lukter og da tok jeg en test til som var veldig positiv. Så muligheten er der :) 

jøss, så sent?? og det stemte med ultralyden?? 

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Juni15 skrev:

Spørs veldig hvor god kontroll du har på eggløsning. Kan den ha vært forsinket?

har ganske god kontroll.. Blir bare så forvirret når jeg leser på nett. Noen sier at er man gravid så vises det på testen 12-14 dager etter eggløsning. Men andre sier at de testet positivt flere uker etter IKM. Så får man opp håpet litt, men så kommer man inn på nettsider hvor man ser at det ikke er særlig positivt å teste positivt lenge etter IKM. blir så skrullete av alt man leser. Hehe 😄 

• Liker 3
Skrevet

Søstra mi testet ikke positivt før uke 5 😪 folk er forskjellig.. men det "vanlige" er ca 2 uker etter unnfangelse.

spent på meg selv, da jeg ifølge klinikken min er VELDIG spesiell, med trykk på veldig 😂

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

jøss, så sent?? og det stemte med ultralyden?? 

Eggløsningen var ca en uke senere enn jeg trodde, så jeg fikk termin en uke senere, men likevel fikk jeg jo ikke positiv test en uke etter IKM men 2 uker. Så likevel så testet jeg sent. Ble litt rotete svar dette her😆 Venninna mi fikk aldri positiv test men fant ut på ultralyd i 5 måned, men dette er jo mer uvanlig :P 

Det eneste man kan gjøre er å vente, ellers så kan man ta en blodprøve hos legen hvis mensen ikke kommer :) 

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Eggløsningen var ca en uke senere enn jeg trodde, så jeg fikk termin en uke senere, men likevel fikk jeg jo ikke positiv test en uke etter IKM men 2 uker. Så likevel så testet jeg sent. Ble litt rotete svar dette her😆 Venninna mi fikk aldri positiv test men fant ut på ultralyd i 5 måned, men dette er jo mer uvanlig :P 

Det eneste man kan gjøre er å vente, ellers så kan man ta en blodprøve hos legen hvis mensen ikke kommer :) 

men testet du hverdag frem til du testet positivt? Hvis ikke kan det jo være at du hadde testet positivt tidligere 

Anonymkode: 118f8...92e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har testet sent en gang. Var graviditet utenfor livmor.. De andre gangene har jeg testet tidlig positivt.

Anonymkode: d10d2...47b

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

men testet du hverdag frem til du testet positivt? Hvis ikke kan det jo være at du hadde testet positivt tidligere 

Anonymkode: 118f8...92e

Testet annhver dag etter IKM

AnonymBruker
Skrevet

Det er sjeldent at en test ikke er positiv 14, maks 16 dager etter ikm, når man er gravid. Problemet er at eggløsningen kom senere, noe mange ikke er klar over. Det er kun en blodprøve som gir et klart svar på når man hadde el. 

Noen få kvinner har svært effektive nyrer som drar hcg tilbake til blodet enn ut i urinen, men det er en grense på hvor lenge dette er mulig. Når man har hcg på flere hundre, så er ikke dette mulig lenger. 

En blodprøve vil alltid gi et riktig svar på om man er gravid eller ikke. Så er du veldig i tvil, er prøver og får ikke mensen så kan du be om en hcg prøve. 

Anonymkode: 857fd...e5c

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er sjeldent at en test ikke er positiv 14, maks 16 dager etter ikm, når man er gravid. Problemet er at eggløsningen kom senere, noe mange ikke er klar over. Det er kun en blodprøve som gir et klart svar på når man hadde el. 

Noen få kvinner har svært effektive nyrer som drar hcg tilbake til blodet enn ut i urinen, men det er en grense på hvor lenge dette er mulig. Når man har hcg på flere hundre, så er ikke dette mulig lenger. 

En blodprøve vil alltid gi et riktig svar på om man er gravid eller ikke. Så er du veldig i tvil, er prøver og får ikke mensen så kan du be om en hcg prøve. 

Anonymkode: 857fd...e5c

14-16 dager etter ikm?? eller etter eggløsning? 😅

Skrevet

Hei, trådstarter. 

Da tittelen på tråden din er mangelfull, må jeg stenge tråden. Viser til forumets regelverk:

Sitat 

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende moderator PM med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. 

Du kan enten sende meg en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil jeg åpne tråden igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Papirfly, mod.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...