Persephone Skrevet 31. mai 2018 #1 Skrevet 31. mai 2018 Jeg har alltid hatt problemet med at jeans slites ut mellom beina pga lår som gnisser mot hverandre. Det er ikke snakk om at jeg har buksene mer enn kanskje et halvt år før de er slitt i stykker. Tidligere har jeg brukt de fra BikBok, men de mister også fargen veldig fort. Nå har jeg to par fra Levi's som jeg kjøpte i januarsalget, som nettopp har blitt utslitt mellom beina. Har dere funnet noen bukser som slites mindre raskt og som har god passform?
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #2 Skrevet 1. juni 2018 Jeg har det samme problemet. Det eneste jeg har funnet ut at hjelper er å ha mange bukser, og bytte på så de ikke blir så fort slitt. Da holder de lenger. Jeg liker veldig godt H&M sine skinny jeans, og boyfriend jeans. Anonymkode: fc0c8...461
Persephone Skrevet 3. juni 2018 Forfatter #3 Skrevet 3. juni 2018 På 2.6.2018 den 0.08, AnonymBruker skrev: Jeg har det samme problemet. Det eneste jeg har funnet ut at hjelper er å ha mange bukser, og bytte på så de ikke blir så fort slitt. Da holder de lenger. Jeg liker veldig godt H&M sine skinny jeans, og boyfriend jeans. Anonymkode: fc0c8...461 Men det å ha mange bukser gjør jo ikke at man kan bruke hver bukse flere ganger før de blir utslitt enn om man har færre bukser. 4
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #4 Skrevet 3. juni 2018 Akkurat nå, Persephone skrev: Men det å ha mange bukser gjør jo ikke at man kan bruke hver bukse flere ganger før de blir utslitt enn om man har færre bukser. Det skrev jeg ikke heller. Men man har buksene lenger, om man har flere å bytte på med. Det løser ikke problemet. Anonymkode: fc0c8...461
Persephone Skrevet 3. juni 2018 Forfatter #5 Skrevet 3. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det skrev jeg ikke heller. Men man har buksene lenger, om man har flere å bytte på med. Det løser ikke problemet. Anonymkode: fc0c8...461 Joa, men da må man vel likevel kjøpe like mange nye bukser i løpet av et år? 1
Hulderen Skrevet 3. juni 2018 #6 Skrevet 3. juni 2018 Det er friksjonen som gjør at stoffet slites. Har dere prøvd å smøre på noe som gjør det glattere? Jeg vet at noen bruker talkum for å ikke få sår på lårene under skjørt. Går det an å ha talkum på bukselårene også?
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #7 Skrevet 3. juni 2018 1 minutt siden, Hulderen skrev: Det er friksjonen som gjør at stoffet slites. Har dere prøvd å smøre på noe som gjør det glattere? Jeg vet at noen bruker talkum for å ikke få sår på lårene under skjørt. Går det an å ha talkum på bukselårene også? Friksjonen vil jo fremdeles være der, men med å smøre talkum på lårene så vil man forhindre svette og klamhet som gjør at man ikke får gnagsår. Samme tankegang fungerer ikke helt på bukser 😛 Anonymkode: df005...dca
tirben Skrevet 3. juni 2018 #8 Skrevet 3. juni 2018 Jeg synes Frame sine er veldig fine og slitesterke. De er dyre, men gjerne kjøpt på salg både i januar og august, og da går det jo an. Etter at jeg oppdaget det merket, har jeg bare kjøpt det. De ser ubrukte ut, selv om jeg har hatt de i flere år.
Hulderen Skrevet 3. juni 2018 #10 Skrevet 3. juni 2018 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Friksjonen vil jo fremdeles være der, men med å smøre talkum på lårene så vil man forhindre svette og klamhet som gjør at man ikke får gnagsår. Samme tankegang fungerer ikke helt på bukser 😛 Anonymkode: df005...dca Ok, jeg trodde pudderet gled lettere mot annet pudder, at det var derfor det virket. Men om det bare fjerner fuktighet, så skjønner jeg at det ikke funker på bukser. Endret 3. juni 2018 av Hulderen
Gjest Carressa Skrevet 3. juni 2018 #11 Skrevet 3. juni 2018 På 31.5.2018 den 15.28, Persephone skrev: Jeg har alltid hatt problemet med at jeans slites ut mellom beina pga lår som gnisser mot hverandre. Det er ikke snakk om at jeg har buksene mer enn kanskje et halvt år før de er slitt i stykker. Tidligere har jeg brukt de fra BikBok, men de mister også fargen veldig fort. Nå har jeg to par fra Levi's som jeg kjøpte i januarsalget, som nettopp har blitt utslitt mellom beina. Har dere funnet noen bukser som slites mindre raskt og som har god passform? Har samme problem. Har vurdert å kjøpe strykelapper på stoffbutikk og stryke de på der buksene har begynt å bli litt slitt.
Tecka Skrevet 3. juni 2018 #12 Skrevet 3. juni 2018 Jeg bruker strykelapper i dongeristoff. Fungerer veldig bra😊
Persephone Skrevet 3. juni 2018 Forfatter #13 Skrevet 3. juni 2018 4 minutter siden, Carressa skrev: Har samme problem. Har vurdert å kjøpe strykelapper på stoffbutikk og stryke de på der buksene har begynt å bli litt slitt. Det jeg har pleid å gjøre tidligere er å sy inn stoffbiter på innsiden når de har blitt veldig slitt eller har fått hull. Jge har pleid å bruke scuba siden det er slitesterkt og har litt stretch.
Gjest Carressa Skrevet 3. juni 2018 #14 Skrevet 3. juni 2018 12 minutter siden, Persephone skrev: Det jeg har pleid å gjøre tidligere er å sy inn stoffbiter på innsiden når de har blitt veldig slitt eller har fått hull. Jge har pleid å bruke scuba siden det er slitesterkt og har litt stretch. Tror det er de beste løsningene, og å kjøpe jeans som ikke er så veldig dyre. Litt kjipt, men jeg har slått meg til ro med at jeansene ikke holder særlig lenge.
Persephone Skrevet 3. juni 2018 Forfatter #15 Skrevet 3. juni 2018 1 minutt siden, Carressa skrev: Tror det er de beste løsningene, og å kjøpe jeans som ikke er så veldig dyre. Litt kjipt, men jeg har slått meg til ro med at jeansene ikke holder særlig lenge. Men problemet med billige jeans er igjen at de ofte ikke sitter så pent. Det virker nesten som at man ikke kan vinne uansett hva. Jeg får heller være på utkikk etter når Levis, Lee og lignende merker har salg. Levis pleier i hvertfall å ha halv pris et par ganger i året. 1
Gjest Carressa Skrevet 3. juni 2018 #16 Skrevet 3. juni 2018 6 minutter siden, Persephone skrev: Men problemet med billige jeans er igjen at de ofte ikke sitter så pent. Det virker nesten som at man ikke kan vinne uansett hva. Jeg får heller være på utkikk etter når Levis, Lee og lignende merker har salg. Levis pleier i hvertfall å ha halv pris et par ganger i året. Kan ikke si at jeg har hatt den erfaringen. Har vært veldig fornøyd med jeans fra f. eks. Gina tricot og vero moda. men ja, salg er også en god idé.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #17 Skrevet 3. juni 2018 Har problem med uniformsbuksene på jobb, men ikke jeans. Kjøper billige jeans fra Lindex, Cubus og KappAhl og har dem i 5-10 år. Uniformsbuksene holder maks 1/2 år. Trodde først det kom av at jeg sykler til og fra jobb, men det ble ikke noe bedre etter at jeg gikk over til å sykle i treningsbukse og skifte på jobb. Jeg tror noen bukser/jeans bare er sånn at de slites mellom beina. Anonymkode: 05912...fb1
Persephone Skrevet 3. juni 2018 Forfatter #18 Skrevet 3. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har problem med uniformsbuksene på jobb, men ikke jeans. Kjøper billige jeans fra Lindex, Cubus og KappAhl og har dem i 5-10 år. Uniformsbuksene holder maks 1/2 år. Trodde først det kom av at jeg sykler til og fra jobb, men det ble ikke noe bedre etter at jeg gikk over til å sykle i treningsbukse og skifte på jobb. Jeg tror noen bukser/jeans bare er sånn at de slites mellom beina. Anonymkode: 05912...fb1 Kanskje det har noe med stoffet å gjøre i forhold til hvordan beina gnisser mot hverandre? For min del er det i hvertfall jeans det er snakk om at slites sånn. Det gjelder alle jeg har prøvd.
applestories Skrevet 3. juni 2018 #19 Skrevet 3. juni 2018 36 minutter siden, Tecka skrev: Jeg bruker strykelapper i dongeristoff. Fungerer veldig bra😊 35 minutter siden, Persephone skrev: Det jeg har pleid å gjøre tidligere er å sy inn stoffbiter på innsiden når de har blitt veldig slitt eller har fått hull. Jge har pleid å bruke scuba siden det er slitesterkt og har litt stretch. Vil ikke dette syne? Hva slags strykelapper brukes i såfall, og hva er scuba?
Persephone Skrevet 3. juni 2018 Forfatter #20 Skrevet 3. juni 2018 2 minutter siden, applestories skrev: Vil ikke dette syne? Hva slags strykelapper brukes i såfall, og hva er scuba? Scuba er dykkerdraktstoff faktisk. Høres rart ut å bruke til lapping, men det funker veldig bra. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå