AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #1 Skrevet 31. mai 2018 Så på TV2 i går og en utsprengt reporter var i Finnmark på "kos" i naturen. Varmedress og topplue, 4 grader og overskyet. Så spør han en lokal Finnmarking: "Nå som du hører om det fine været og 30 grader sørpå og kikker deg rundt her hvor det er 4 grader og overskyet, kunne du ikke tenkt deg en tur til Sør-Norge slik at du kunne nyte sola litt?" Jeg tenkte mitt, ante hva denne karen kom til å svare....og svaret kom: "Nææææææiih! Vi har de no fint her nor å, se'kje nokka behov før å dra sørrovver førr å kose mæ". Altså, for et toskete svar,hva er det med dere helv** nordlendinger? Er det en medfødt aversjon mot alt som befinner seg sør for polarsirkelen dere har? Det er jo en kjent sak at dere lider av både depresjon og mangel på lys der oppe, faktisk er det et folkehelseproblem. Korte, kalde og våte somre, og skulle sola forville seg frem mellom gråværet, kommer klegg, knott, mygg, blinding og svartflue å eter deg levende. Men neida, om man så hadde skjøvet flybilletten opp i r*va på nordlenningen, så "Skal han fan ikkje sørrrovver! Førr æ kose mæ hær", selvfølgelig alltid presentert med det stiveste, mest oppstilte smilet man kan klare å få til, mens en bitter tåre former seg i øyekroken. Forbanna særinger, på tide å svelge stoltheten å vært ærlig. Anonymkode: a1718...3d8 7
Silfen Skrevet 31. mai 2018 #2 Skrevet 31. mai 2018 Ble søringer spurt om å reise nordover i fjor sommer da sommeren nedover var våt og kjølig mens de nordpå hadde sol? 21
NewInTown Skrevet 31. mai 2018 #3 Skrevet 31. mai 2018 Er du klar over hvor mange mennesker fra Nordland, Troms og Finnmark som bor i Oslo og resten av sør eller? Andelen er ganske stor. Den ene fyren du så på TV representerer ganske sikkert ikke alle nordlendinger. 11
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #4 Skrevet 31. mai 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo en kjent sak at dere lider av både depresjon og mangel på lys der oppe, faktisk er det et folkehelseproblem. Korte, kalde og våte somre, og skulle sola forville seg frem Nå er det midnattsol da, er lyst døgnet rundt. Det er faktisk ikke alle som setter pris på den kvelende varmen som er sørpå i disse dager... Anonymkode: aad2c...0d7 19
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #5 Skrevet 31. mai 2018 Quote Ble søringer spurt om å reise nordover i fjor sommer da sommeren nedover var våt og kjølig mens de nordpå hadde sol? For en latterlig vridning av fokus. Hvorfor skulle man spørre søringer om det samme? Sørpå er det faktisk sommer selv om sommeren skulle få en del regn. Her kommer det en byge eller tre, så blir det sommer, også varer den til Oktober. I Finnmark smelter de siste restene av snø i slutten av Juni og frosten legger seg på bakken i midten av August, hvem tror du det er mest naturlig å spørre, når noen kanskje vil oppleve sommer? Anonymkode: a1718...3d8 5
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #6 Skrevet 31. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Nå er det midnattsol da, er lyst døgnet rundt. Det er faktisk ikke alle som setter pris på den kvelende varmen som er sørpå i disse dager... Anonymkode: aad2c...0d7 Vis meg midnattssola di....eller vent, den er gjemt bak 5000 fot stålgrått møkkavær. Anonymkode: a1718...3d8 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #7 Skrevet 31. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vis meg midnattssola di....eller vent, den er gjemt bak 5000 fot stålgrått møkkavær. Anonymkode: a1718...3d8 Morroklumpen! Sola er her den. Hvis du vil se midnattsola, får du vente til midnatt. Det er den samme vettu Anonymkode: aad2c...0d7 12
Ichiko Skrevet 31. mai 2018 #8 Skrevet 31. mai 2018 (endret) 30 minutter siden, AnonymBruker said: "Nææææææiih! Vi har de no fint her nor å, se'kje nokka behov før å dra sørrovver førr å kose mæ". Altså, for et toskete svar,hva er det med dere helv** nordlendinger? Er det en medfødt aversjon mot alt som befinner seg sør for polarsirkelen dere har? Det er jo en kjent sak at dere lider av både depresjon og mangel på lys der oppe, faktisk er det et folkehelseproblem. Korte, kalde og våte somre, og skulle sola forville seg frem mellom gråværet, kommer klegg, knott, mygg, blinding og svartflue å eter deg levende. Men neida, om man så hadde skjøvet flybilletten opp i r*va på nordlenningen, så "Skal han fan ikkje sørrrovver! Førr æ kose mæ hær", selvfølgelig alltid presentert med det stiveste, mest oppstilte smilet man kan klare å få til, mens en bitter tåre former seg i øyekroken. Forbanna særinger, på tide å svelge stoltheten å vært ærlig. Anonymkode: a1718...3d8 Hva i helvete er det med endel søringers kronisk negative beskrivelser av nordlendinger? Er det en medfødt aversjon mot alt som befinner seg nord for polarsirkelen? Fordi om akkurat du, TS, synes at Nord-Norge er et møkkasted, har det aldri falt deg inn at det er andres hjem? Streifet det deg ikke at folk er glade i hjemstedet sitt? At de kan være fornøyde med det de har, der de er? Hadde denne mannen sagt "Ja, æ vil sørover", hadde du sannsynligvis anklaget ham for å være misfornøyd, forbitret misunnelig på og hatefullt innstilt til søringer. Galt hadde det blitt for deg uansett. Endret 31. mai 2018 av Ichiko 20
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #9 Skrevet 31. mai 2018 Hvordan forklarer du at Troms har lavest andel deprimerte i landet hvis nordlendinger er så deprimerte og ulykkelige? https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/stfoldinger-er-mest-deprimert/3422780515.html Anonymkode: 30463...f84 9
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #10 Skrevet 31. mai 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er det midnattsol da, er lyst døgnet rundt. Det er faktisk ikke alle som setter pris på den kvelende varmen som er sørpå i disse dager... Anonymkode: aad2c...0d7 Helt sant. Jeg måtte gå et stykke i dag og holdte på å besvime for det var for varmt... Anonymkode: 4e5ca...65e 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #11 Skrevet 31. mai 2018 Mangel på lys? Det er jo lyst døgnet rundt her oppe! Og om det ikke er sol døgnet rundt, så er det lyst. Blir ikke mørkt bare fordi det blir gråvær.Og så er det så varmt at jeg holder på å krepere. Hunden liker seg heller ikke. Niks, ferien går IKKE sørover i år heller. Anonymkode: 1b609...e19 5
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #12 Skrevet 31. mai 2018 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: "Nææææææiih! Vi har de no fint her nor å, se'kje nokka behov før å dra sørrovver førr å kose mæ". Altså, for et toskete svar,hva er det med dere helv** nordlendinger? Er det en medfødt aversjon mot alt som befinner seg sør for polarsirkelen dere har? Anonymkode: a1718...3d8 De har bare en generell aversjon mot smålige, mistenkeliggjørende og misantropiske holdninger som du gir uttrykk for her. Artig å se at noen ikke tåler å se den livsgnisten som de åpenbart mangler selv 😊 Hilsen utflyttet østlending Anonymkode: 6d3b7...1f7 8
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #13 Skrevet 31. mai 2018 Nordlendinger og finnmarkinger er og vil alltid bli sære. Men de prøver å benekte det på det sterkeste. Ser man jo bare her i tråden. (Nå kommer 95% til å skrike ut at de ikke er fra nord-norge). Anonymkode: 150fd...d5f 4
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #14 Skrevet 31. mai 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: "Nææææææiih! Vi har de no fint her nor å, se'kje nokka behov før å dra sørrovver førr å kose mæ". Anonymkode: a1718...3d8 En ærlig sjel som sa hva han mente. Han har det bra der han er. Syns det var et flott svar. Ts høres litt kranglevoren ut syns jeg. Anonymkode: 6fda8...ad3 8
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #15 Skrevet 31. mai 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så på TV2 i går og en utsprengt reporter var i Finnmark på "kos" i naturen. Varmedress og topplue, 4 grader og overskyet. Så spør han en lokal Finnmarking: "Nå som du hører om det fine været og 30 grader sørpå og kikker deg rundt her hvor det er 4 grader og overskyet, kunne du ikke tenkt deg en tur til Sør-Norge slik at du kunne nyte sola litt?" Jeg tenkte mitt, ante hva denne karen kom til å svare....og svaret kom: "Nææææææiih! Vi har de no fint her nor å, se'kje nokka behov før å dra sørrovver førr å kose mæ". Altså, for et toskete svar,hva er det med dere helv** nordlendinger? Er det en medfødt aversjon mot alt som befinner seg sør for polarsirkelen dere har? Det er jo en kjent sak at dere lider av både depresjon og mangel på lys der oppe, faktisk er det et folkehelseproblem. Korte, kalde og våte somre, og skulle sola forville seg frem mellom gråværet, kommer klegg, knott, mygg, blinding og svartflue å eter deg levende. Men neida, om man så hadde skjøvet flybilletten opp i r*va på nordlenningen, så "Skal han fan ikkje sørrrovver! Førr æ kose mæ hær", selvfølgelig alltid presentert med det stiveste, mest oppstilte smilet man kan klare å få til, mens en bitter tåre former seg i øyekroken. Forbanna særinger, på tide å svelge stoltheten å vært ærlig. Anonymkode: a1718...3d8 For et språk. Er det ikke du som er vel sær? De er vant til skiftende vær, og lever med det. Skulle det bli møkka sommer på Østlandet, så er det hyl og skrik. Anonymkode: aba2e...3c7 6
HalldirV2 Skrevet 31. mai 2018 #16 Skrevet 31. mai 2018 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så på TV2 i går og en utsprengt reporter var i Finnmark på "kos" i naturen. Varmedress og topplue, 4 grader og overskyet. Så spør han en lokal Finnmarking: "Nå som du hører om det fine været og 30 grader sørpå og kikker deg rundt her hvor det er 4 grader og overskyet, kunne du ikke tenkt deg en tur til Sør-Norge slik at du kunne nyte sola litt?" Jeg tenkte mitt, ante hva denne karen kom til å svare....og svaret kom: "Nææææææiih! Vi har de no fint her nor å, se'kje nokka behov før å dra sørrovver førr å kose mæ". Altså, for et toskete svar,hva er det med dere helv** nordlendinger? Er det en medfødt aversjon mot alt som befinner seg sør for polarsirkelen dere har? Det er jo en kjent sak at dere lider av både depresjon og mangel på lys der oppe, faktisk er det et folkehelseproblem. Korte, kalde og våte somre, og skulle sola forville seg frem mellom gråværet, kommer klegg, knott, mygg, blinding og svartflue å eter deg levende. Men neida, om man så hadde skjøvet flybilletten opp i r*va på nordlenningen, så "Skal han fan ikkje sørrrovver! Førr æ kose mæ hær", selvfølgelig alltid presentert med det stiveste, mest oppstilte smilet man kan klare å få til, mens en bitter tåre former seg i øyekroken. Forbanna særinger, på tide å svelge stoltheten å vært ærlig. Anonymkode: a1718...3d8 Nordlendinger er bra folk, de har forstått det. 4
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #17 Skrevet 31. mai 2018 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så på TV2 i går og en utsprengt reporter var i Finnmark på "kos" i naturen. Varmedress og topplue, 4 grader og overskyet. Så spør han en lokal Finnmarking: "Nå som du hører om det fine været og 30 grader sørpå og kikker deg rundt her hvor det er 4 grader og overskyet, kunne du ikke tenkt deg en tur til Sør-Norge slik at du kunne nyte sola litt?" Jeg tenkte mitt, ante hva denne karen kom til å svare....og svaret kom: "Nææææææiih! Vi har de no fint her nor å, se'kje nokka behov før å dra sørrovver førr å kose mæ". Altså, for et toskete svar,hva er det med dere helv** nordlendinger? Er det en medfødt aversjon mot alt som befinner seg sør for polarsirkelen dere har? Det er jo en kjent sak at dere lider av både depresjon og mangel på lys der oppe, faktisk er det et folkehelseproblem. Korte, kalde og våte somre, og skulle sola forville seg frem mellom gråværet, kommer klegg, knott, mygg, blinding og svartflue å eter deg levende. Men neida, om man så hadde skjøvet flybilletten opp i r*va på nordlenningen, så "Skal han fan ikkje sørrrovver! Førr æ kose mæ hær", selvfølgelig alltid presentert med det stiveste, mest oppstilte smilet man kan klare å få til, mens en bitter tåre former seg i øyekroken. Forbanna særinger, på tide å svelge stoltheten å vært ærlig. Anonymkode: a1718...3d8 Vi er jo ærlig. Jeg drar til oslo i morgen og jeg gruer meg skikkelig. Idag er det vindstille i finnmark med ca 8° og det er uutholdelig! Alle liker ikke varme og hetebølger, det brtyr ikke at vi er sære. I sola blir man slapp, trøtt og tørst. Er det virkelig noe å trakte etter? Nei jeg har null behov for å bli solbrent. Mvh finnmarking. Anonymkode: 0c769...162 4
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #18 Skrevet 31. mai 2018 14 minutter siden, Ichiko said: Hva i helvete er det med endel søringers kronisk negative beskrivelser av nordlendinger? Er det en medfødt aversjon mot alt som befinner seg nord for polarsirkelen? Fordi om akkurat du, TS, synes at Nord-Norge er et møkkasted, har det aldri falt deg inn at det er andres hjem? Streifet det deg ikke at folk er glade i hjemstedet sitt? At de kan være fornøyde med det de har, der de er? Hadde denne manne sagt "Ja, æ vil sørover", hadde du sannsynligvis anklaget ham for å være misfornøyd, forbitret misunnelig på og hatefullt innstilt til søringer. Galt hadde det blitt for deg uansett. TS her: Jeg har bodd MANGE år i nord og er det noe man klager på der oppe, så er det søringer, etterfulgt av været (dårlig somre, for lange vintre, for mye snø), for dårlige veier osv osv....samt alt annet relevant, som fiskekvoter og skatt. Og ikke minst, prisen på flybilletter sørover. Det som er greia, er at dere har pratet så mye dritt om søringer at dere ikke lenger har mage til å innrømme at dere kunne tenke dere en tur ned til sivilisasjonen. Anonymkode: a1718...3d8 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #19 Skrevet 31. mai 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så på TV2 i går og en utsprengt reporter var i Finnmark på "kos" i naturen. Varmedress og topplue, 4 grader og overskyet. Så spør han en lokal Finnmarking: "Nå som du hører om det fine været og 30 grader sørpå og kikker deg rundt her hvor det er 4 grader og overskyet, kunne du ikke tenkt deg en tur til Sør-Norge slik at du kunne nyte sola litt?" Jeg tenkte mitt, ante hva denne karen kom til å svare....og svaret kom: "Nææææææiih! Vi har de no fint her nor å, se'kje nokka behov før å dra sørrovver førr å kose mæ". Altså, for et toskete svar,hva er det med dere helv** nordlendinger? Er det en medfødt aversjon mot alt som befinner seg sør for polarsirkelen dere har? Det er jo en kjent sak at dere lider av både depresjon og mangel på lys der oppe, faktisk er det et folkehelseproblem. Korte, kalde og våte somre, og skulle sola forville seg frem mellom gråværet, kommer klegg, knott, mygg, blinding og svartflue å eter deg levende. Men neida, om man så hadde skjøvet flybilletten opp i r*va på nordlenningen, så "Skal han fan ikkje sørrrovver! Førr æ kose mæ hær", selvfølgelig alltid presentert med det stiveste, mest oppstilte smilet man kan klare å få til, mens en bitter tåre former seg i øyekroken. Forbanna særinger, på tide å svelge stoltheten å vært ærlig. Anonymkode: a1718...3d8 😄 mener du nordlendinger eller finnmarkinger? Skal du nå mene noe så bør du ihvertfall ha kunnskap nok om temaet 😉 Hilsen finnmarking som kom hjem fra Oslo i helga og synes det var deeeeilig når døra på flyet åpnet seg og deilig avkjølende kulde møtte meg. Da kooooosa jeg meg, og jeg er i kjempeform 😁 Anonymkode: b43b7...232 5
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #20 Skrevet 31. mai 2018 Hvorfor er ikke det et innafor svar da? Vi i sør blir da ikke spurt om vi vil dra til nord hver gang det er bedre vær der enn her heller. Jeg bor i sør og syntes 30 grader er altfor varmt og ville gjerne reist til nord nå, så skjønner godt at han heller ville være der jeg! Anonymkode: b8449...a95 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå