Gå til innhold

Bruker vernesko daglig, de lukter rene h*lvete etter noen uker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ei jente på 26 som plages VELDIG med stinkende sko.. Og spesielt vernesko som jeg bruker hver dag på jobb. Uheldigvis får vi bare ta ut nye sko hvert halvår.. Jeg skulle egentlig helst bytta 4 ganger i året. Minst. Lukta sniker seg innpå etter noen uker.. 

Og det lukter liksom ikke tåfis heller, tusen ganger verre. Må vaske føttene 2 ganger med såpe før jeg bytter til mine fritidssko når jeg skal hjem. 

Tåspissene mine har også sånn svømmehud ser jeg.. Dette kan da ikke være bra? 

Å ha skoene i fryseren i et døgn eller fem hjelper ikke, det er alt for sterk lukt... 

Noen som har vært hos legen med dette? Hva fikk dere? Reseptfritt på apotek er ikke nok😓 

Anonymkode: 34ead...fe8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvilke sokker bruker du nedi skoene? Jeg vil tro at ull er det beste, for da slipper du at fuktigheten blir liggende på huden. Er det plass til luft fremme ved tærne i skoene? Hvis ikke: Bytt til større skostr.

Anonymkode: cb2bc...9b5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du mulighet til å bytte om til luftige sko (sandaler/ joggesko el.l.) i  pausene, ville jeg gjord det. Slik svømmehud som du beskriver, er redd og slett huden som er død grunnet at den har vært utsatt for fukt i lang tid.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Finnes evt vernesko med lufting (som slipper ut fuktig luft fra fotsvette)?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Les også her (se mer i linken) :" Unngå fuktighet 
God lufting for å unngå klamme føtter er viktig. Et godt råd er å benytte ullsokker. Ulla slipper ut fuktighet i motsetning til syntetisk materiale. Hvor varme verneskoene føles er avhengig av skoens konstruksjon. Skinn med gode pusteegenskaper hjelper. Fôret og skoens overdel bør dessuten ha gode varme- og fukttransporterende egenskaper og innleggssålen må ikke hindre transporten av fotsvette ned i den indre bindesålen. Myk yttersåle gir mer friksjon og varme enn en såle som er hard. Hvor godt skinnet puster, er vanskelig å sjekke, men preget, uglatt skinn puster gjerne dårlig." https://www.arbeidsmiljo.no/vernesko-etter-eu-normer/

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du kattsand? Da det oppi en sokk, knyt igjen og legg de oppi skoene. Da forsvinner fukt og lukt. 

Anonymkode: 5092f...0df

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

"Det finnes også såler som suger til seg svette og som kan vaskes. – Jeg oppfordrer brukerne til å kjøpe seg to par vernesko som er litt forskjellige. Bytter de på bruken av disse, vil ikke belastningen på kroppen bli konstant. – "https://www.arbeidsmiljo.no/vernesko-etter-eu-normer/

• Liker 1
Gjest lillemy36
Skrevet

Er det kun med værneskoene det lukter slik eller ellers også? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...