Sarem Skrevet 31. mai 2018 #1 Skrevet 31. mai 2018 Hei dere! Vi bor midt i OsloGryta, vi jobber begge to og et barn på 3 år. Vi ønsker å flytte ut av oslo, et sted med muligheter for sjø, godt oppvekstmiljø, trivelig omgivelser, nærhet til sentrum og butikker. Ikke mer enn 30-45 min med offentlig transport fra Oslo, avhengig at vi får levert og kommet oss på jobb mellom 7-16. Noen som vet om noe perler i nærheten av Oslo?
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #2 Skrevet 31. mai 2018 22 minutter siden, Sarem skrev: Hei dere! Vi bor midt i OsloGryta, vi jobber begge to og et barn på 3 år. Vi ønsker å flytte ut av oslo, et sted med muligheter for sjø, godt oppvekstmiljø, trivelig omgivelser, nærhet til sentrum og butikker. Ikke mer enn 30-45 min med offentlig transport fra Oslo, avhengig at vi får levert og kommet oss på jobb mellom 7-16. Noen som vet om noe perler i nærheten av Oslo? Hva er budsjettet deres da? Det kan være greit å vite. Mye fint i Bærum øst, men det koster gjerne også. Anonymkode: 4f20c...f89 1
dillyduzit Skrevet 31. mai 2018 #4 Skrevet 31. mai 2018 Dere sier ingenting om hus, leilighet etc. I Bærum får du ikke stort, selv vest og øst. https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=121195554 Kort avstand til sjø, kort reisevei til Oslo med toghttps://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=121188555 Asker, relativt sentrumsnært, tog til Oslo på ca 30 min. (Denne har jeg dog en følelse på kommer til å gå høyt) https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=120683402 Asker, igjen. Meget kort vei til både buss og jernbane, Oslo på 30. Sentrumsnært, men ingen umiddelbar nærhet til sjø. Nå er jeg ikke forferdelig kjent i Asker, men med en 5 min togtur til Sandvika får du Kadettangen og Kalvøya. Mao, dere må sette en liste med hva klarer vi oss uten, og hva er det absolutt vi trenger? Klarer dere å komme dere unna sjø, har dere bil? Eller er dere avhening av kollektivtrafikk? Bærum Øst er dyrt kontra Bærum Vest, men personlig av egen erfaring liker jeg meg bedre i vest enn øst (dog, Rykkinn/Dønski er områder man kanskje vil holde seg noe unna, dersom man ikke er interessert i å bo blant nye landsmenn ((hyggelige disse også, men preferanser))
Sarem Skrevet 31. mai 2018 Forfatter #6 Skrevet 31. mai 2018 Vi tenker et lite hus, rekkehus, tomannsbolig.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #7 Skrevet 1. juni 2018 På 31.5.2018 den 13.38, Sarem skrev: Hei dere! Vi bor midt i OsloGryta, vi jobber begge to og et barn på 3 år. Vi ønsker å flytte ut av oslo, et sted med muligheter for sjø, godt oppvekstmiljø, trivelig omgivelser, nærhet til sentrum og butikker. Ikke mer enn 30-45 min med offentlig transport fra Oslo, avhengig at vi får levert og kommet oss på jobb mellom 7-16. Noen som vet om noe perler i nærheten av Oslo? Lørenskog, Fjellhamar, Strømmen. Sjekk boligene på finn.no, velg Akershus-Lørenskog-Skedsmo. Da ser du hva du kan kjøpe. Anonymkode: 7436f...c94
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #8 Skrevet 1. juni 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lørenskog, Fjellhamar, Strømmen. Sjekk boligene på finn.no, velg Akershus-Lørenskog-Skedsmo. Da ser du hva du kan kjøpe. Anonymkode: 7436f...c94 Eksempelvis https://www.finn.no/realestate/homes/search.html?location=0.20003&location=1.20003.20052&location=1.20003.20053&price_from=3750000&price_to=5500000&property_type=1&property_type=4&property_type=2 Anonymkode: 7436f...c94
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #9 Skrevet 1. juni 2018 Hva med Ski og området rundt der? Moss er vel ganske rimelig, men vet ikke hvor lang tid det tar å komme seg til Oslo. Bor selv i Drammen og trives svært godt. Toget tar 30 min til Oslo. Men havet er ikke her da, har det i Svelvik som er rett utenfor. Men se på de områdene som dere kunne tenke dere, og se hva slags boliger dere får der, for deres budsjett. Anonymkode: 5a2f1...76c
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #10 Skrevet 1. juni 2018 Sjekk ut Oppegård og prosjektet Myrvoll stasjon, et stort område med nye rekkehus som ser veldig bra ut. Blir sikkert et eldorado for småbarnsforeldre. Kjenner selv noen som har kjøpt der :) https://www.jm.no/boliger/finn-din-bolig/akershus/oppegard/myrvoll/myrvoll-stasjon-rekkehus-a-d/ Anonymkode: d1ac5...b9e
Gjest -Willow Skrevet 1. juni 2018 #11 Skrevet 1. juni 2018 Ville sjekket ut Rælingen, Skedsmo og Lørenskog
Gjest Ingrid78 Skrevet 5. juni 2018 #14 Skrevet 5. juni 2018 På 1.6.2018 den 21.46, AnonymBruker skrev: Hva med Ski og området rundt der? Moss er vel ganske rimelig, men vet ikke hvor lang tid det tar å komme seg til Oslo. Bor selv i Drammen og trives svært godt. Toget tar 30 min til Oslo. Men havet er ikke her da, har det i Svelvik som er rett utenfor. Men se på de områdene som dere kunne tenke dere, og se hva slags boliger dere får der, for deres budsjett. Anonymkode: 5a2f1...76c Fjordparken og elvepromenaden er jo nydelig! Og kort vei til både badestrender og andre ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå