Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere! Vi bor midt i OsloGryta, vi jobber begge to og et barn på 3 år. Vi ønsker å flytte ut av oslo, et sted med muligheter for sjø, godt oppvekstmiljø, trivelig omgivelser, nærhet til sentrum og butikker. Ikke mer enn 30-45 min med offentlig transport fra Oslo, avhengig at vi får levert og kommet oss på jobb mellom 7-16. 

Noen som vet om noe perler i nærheten av Oslo? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, Sarem skrev:

Hei dere! Vi bor midt i OsloGryta, vi jobber begge to og et barn på 3 år. Vi ønsker å flytte ut av oslo, et sted med muligheter for sjø, godt oppvekstmiljø, trivelig omgivelser, nærhet til sentrum og butikker. Ikke mer enn 30-45 min med offentlig transport fra Oslo, avhengig at vi får levert og kommet oss på jobb mellom 7-16. 

Hva er budsjettet deres da? 

Det kan være greit å vite. Mye fint i Bærum øst, men det koster gjerne også. 

Anonymkode: 4f20c...f89

• Liker 1
Skrevet

Dere sier ingenting om hus, leilighet etc. I Bærum får du ikke stort, selv vest og øst. 

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=121195554 

Kort avstand til sjø, kort reisevei til Oslo med tog

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=121188555

Asker, relativt sentrumsnært, tog til Oslo på ca 30 min. (Denne har jeg dog en følelse på kommer til å gå høyt) 

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=120683402

Asker, igjen. Meget kort vei til både buss og jernbane, Oslo på 30. Sentrumsnært, men ingen umiddelbar nærhet til sjø. Nå er jeg ikke forferdelig kjent i Asker, men med en 5 min togtur til Sandvika får du Kadettangen og Kalvøya. 

Mao, dere må sette en liste med hva klarer vi oss uten, og hva er det absolutt vi trenger? Klarer dere å komme dere unna sjø, har dere bil? Eller er dere avhening av kollektivtrafikk? Bærum Øst er dyrt kontra Bærum Vest, men personlig av egen erfaring liker jeg meg bedre i vest enn øst (dog, Rykkinn/Dønski er områder man kanskje vil holde seg noe unna, dersom man ikke er interessert i å bo blant nye landsmenn ((hyggelige disse også, men preferanser)) 

Skrevet

Dikemark begynner å bli veldig fint

Skrevet

Vi tenker et lite hus, rekkehus, tomannsbolig. 

AnonymBruker
Skrevet
På 31.5.2018 den 13.38, Sarem skrev:

Lørenskog, Fjellhamar, Strømmen.

Sjekk boligene på finn.no, velg Akershus-Lørenskog-Skedsmo. Da ser du hva du kan kjøpe.

Anonymkode: 7436f...c94

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lørenskog, Fjellhamar, Strømmen.

Sjekk boligene på finn.no, velg Akershus-Lørenskog-Skedsmo. Da ser du hva du kan kjøpe.

Eksempelvis

https://www.finn.no/realestate/homes/search.html?location=0.20003&location=1.20003.20052&location=1.20003.20053&price_from=3750000&price_to=5500000&property_type=1&property_type=4&property_type=2

AnonymBruker
Skrevet

Hva med Ski og området rundt der? Moss er vel ganske rimelig, men vet ikke hvor lang tid det tar å komme seg til Oslo.

Bor selv i Drammen og trives svært godt. Toget tar 30 min til Oslo. Men havet er ikke her da, har det i Svelvik som er rett utenfor.

Men se på de områdene som dere kunne tenke dere, og se hva slags boliger dere får der, for deres budsjett.

Anonymkode: 5a2f1...76c

Gjest -Willow
Skrevet

Ville sjekket ut Rælingen, Skedsmo og Lørenskog :) 

Skrevet

Lillestrøm eller Leirsund

Skrevet

Husbåt?

Gjest Ingrid78
Skrevet
På 1.6.2018 den 21.46, AnonymBruker skrev:

Hva med Ski og området rundt der? Moss er vel ganske rimelig, men vet ikke hvor lang tid det tar å komme seg til Oslo.

Bor selv i Drammen og trives svært godt. Toget tar 30 min til Oslo. Men havet er ikke her da, har det i Svelvik som er rett utenfor.

Men se på de områdene som dere kunne tenke dere, og se hva slags boliger dere får der, for deres budsjett.

Anonymkode: 5a2f1...76c

Fjordparken og elvepromenaden er jo nydelig! Og kort vei til både badestrender og andre ting. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...