AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #1 Skrevet 31. mai 2018 Jeg har en 15% fast stilling, men har i mai måned (og juni) jobbet rundt 80%. I tillegg har jeg jobbet røde dager i mai. Vil jeg da i juni få utbetalt feriepenger, lønn og tillegg? Anonymkode: 39bd5...2fa
Alvario Skrevet 31. mai 2018 #2 Skrevet 31. mai 2018 Du vil få lønn for ekstravakter, helligdagstillegg, og feriepenger fra det du tjente i fjor. Så vil du bli trukket for 5 ukers ferie i den faste 15% stillingen din. 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #3 Skrevet 31. mai 2018 3 timer siden, Mariell77 skrev: Du vil få lønn for ekstravakter, helligdagstillegg, og feriepenger fra det du tjente i fjor. Så vil du bli trukket for 5 ukers ferie i den faste 15% stillingen din. Hun blir ikke trukket viss hun ikke tar ut ferie. Anonymkode: b13e3...52c
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #4 Skrevet 31. mai 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun blir ikke trukket viss hun ikke tar ut ferie. Anonymkode: b13e3...52c Det er feil. Arbeidsgiver er ansvarlig for å følge opp at ansatte avvikler all ferie, og du kan ikke be om å få utbetalt feriedagene (eller unngå å bli trukket). Men du blir bare trukket for den 15 % faste stillingen. Anonymkode: 9382a...6d7 1
Roseh Skrevet 31. mai 2018 #5 Skrevet 31. mai 2018 4 timer siden, Mariell77 skrev: Du vil få lønn for ekstravakter, helligdagstillegg, og feriepenger fra det du tjente i fjor. Så vil du bli trukket for 5 ukers ferie i den faste 15% stillingen din. trekkes de 5 ukene fra feriepengegrunnlaget? Altså hva skjer når man blir trukket for 5 uker ferie? Får man vanlig lønn når man tar ut ferien, eller får man feriepenger, eller får man ingenting siden man fikk alt i juni?
Alvario Skrevet 31. mai 2018 #6 Skrevet 31. mai 2018 Akkurat nå, Roseh skrev: trekkes de 5 ukene fra feriepengegrunnlaget? Altså hva skjer når man blir trukket for 5 uker ferie? Får man vanlig lønn når man tar ut ferien, eller får man feriepenger, eller får man ingenting siden man fikk alt i juni? Man får vanlig lønn når man tar ut ferie👍 Ved en 15% stilling uten ekstravakter blir feriepengeutbetalingen så stor at selv om man trekker 5 uker ferie, så sitter man igjen med litt over vanlig lønn. Dette trekket blir trukket på juni lønnen og det gjelder også om man f.eks tar to uker fri i juli og tre i september. Disse mnd får du da helt vanlig lønn. Feriepengene betales også fylt ut i juni
Alvario Skrevet 31. mai 2018 #7 Skrevet 31. mai 2018 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun blir ikke trukket viss hun ikke tar ut ferie. Anonymkode: b13e3...52c Stemmer, men pga ferieloven kan man kun få reduksjon av ferien om feriepengegrunnlaget fra året før er så lite at man får veldig lite lønn i juni. Selv da tror jeg ikke det kan reduseres mer en med 2 uker (altså at man må min ta 2+2 eller 3 uker ferie)
petterm Skrevet 31. mai 2018 #8 Skrevet 31. mai 2018 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er feil. Arbeidsgiver er ansvarlig for å følge opp at ansatte avvikler all ferie, og du kan ikke be om å få utbetalt feriedagene (eller unngå å bli trukket). Men du blir bare trukket for den 15 % faste stillingen. Anonymkode: 9382a...6d7 Man er vel ikke pliktig til å ta ut annet enn den lovbestemte ferien, 4 uker og en dag? De siste 4 dagene kan man spare/overføre til neste år. Kanskje ikke så aktuelt med 15% stilling..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå