Gå til innhold

Ønsker oss hund

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min samboer har i alle år sagt at vi vil ha minst to hunder. Vi ønsker oss gjerne en golden retriever som første hund, og vi vil helst kjøpe fra oppdrett, men syns det er vanskelig å finne pris? Noen som vet hva de ligger på? Lurer også på om noen har tips til gode bøker om oppdragelse og lignende, og også andre tips (filmer på youtube f.eks.). Vil gjerne ende opp med en rolig og lydig hund, og er vet at dette vil kreve en god del av oss som eiere, så vil helst forberede oss best mulig. 

Anonymkode: 53a18...d6c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Boka- 100% positiv hverdagslydighet er gull! 

Anbefaler også at dere melder dere på valpekurs etc om dere har det i nærheten. 

Allier dere gjerne med andre som har hunder sånn at egen kan dra nytte av det når dere trener på passering osv :) 

Anonymkode: f1dfc...451

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hør med Retriverklubben, møt opp og snakk med folk. Vit at en golden kan være ganske vill til den er godt voksen. Sjekk helsestatus og lynne på foreldre og bakover. Finn gode valpekurs med fokus på positiv forsterkning. 

Priser varierer litt, men gå etter kvalitet før pris. God oppdretter er gull som førstegangseier

valpeprisen er bare en liten bit av kostnaden. Det går fort mye penger til dyrlege og utstyr også.

Endret av Bruker?
La til litt
AnonymBruker
Skrevet

Som nevnt ovenfor er både golden og labrador retriever ofte veldig viltre hunder til de blir rundt 4 år. Så ikke bli overrasket om dere ikke får en rolig hund før den tid ;) Men etter det er de normalt supre. 

Ut i fra det jeg har sett ligger pris ofte på 10-12K, men dette kan variere veldig fra oppdretter til oppdretter. 

Anonymkode: 7dbaa...75a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...