BellaRose Skrevet 31. mai 2018 #1 Skrevet 31. mai 2018 Vi har fire barn og tre soverom, eldste har eget, to jenter deler og baby er med oss. Men den eldste av jentene som deler trenger privatliv helst i går. Jeg tenkte da på å flytte vårt soverom inn i stua og dele den i to på et vis. Men vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det og om det blir en god og rolig soveplass for babyen, tenker på støy fra stua. Noen som har gjort noe lignende?
labine Skrevet 31. mai 2018 #2 Skrevet 31. mai 2018 Er det mulig at de to minste kan dele rom? Eventuelt at babyen kan sove der på dagtid når nestminste ikke et hjemme? Har dessverre ikke noe godt forslag til hvordan dere kan løse det... 1
Trolltunge Skrevet 31. mai 2018 #3 Skrevet 31. mai 2018 Hvordan du gjør det kommer helt an på utforming av stuen. Du må ha vindu på et soverom. Bråk tror jeg ikke skal bli et problem. Små barn sover gjerne godt like ved der folk er og prater, og dere kan isolere litt ekstra, samt bruke god dør. Ikke de billigste, som er hule.
FluffyJuggernaut Skrevet 31. mai 2018 #4 Skrevet 31. mai 2018 (endret) Om stuen er så stor, så kan dere vel bygge ett lite soverom til? Jeg tenker at de to yngste får dele rom etterhvert. Men det høres nesten ut som dere trenger en større plass, eventuelt bygge ut huset dere har. Endret 31. mai 2018 av FluffyJuggernaut
BellaRose Skrevet 31. mai 2018 Forfatter #5 Skrevet 31. mai 2018 Vi leier forresten, så noe avansert bygging blir det jo ikke. Tenkte på en helt enkel måte å dele opp rommet på,som en sovealkove, men da vil det jo bli for urolig for babyen tenker jeg. Synes det er for stor aldersforskjell på babyen og neste for å dele rom. 6 års mellomrom 😉
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #6 Skrevet 31. mai 2018 Hvor stort er det største soverommet? Kan det deles av på en smart måte? Anonymkode: e9c74...8a2
solmåneogstjerner Skrevet 31. mai 2018 #7 Skrevet 31. mai 2018 Det går jo an å sette opp hyller som romavdelere. Både på soverom i og stuen. Altså hyller som går helt opp til taket. Pass på å feste dem godt! Ellers så tenker jeg at dere må skaffe et større sted, eller bare lære ungene at de må dele rom...
BellaRose Skrevet 31. mai 2018 Forfatter #8 Skrevet 31. mai 2018 Det største soverommet er stort men da hadde bare det ene fått vindu. Det er vindu i den delen av stuen som hadde blitt soverom. Hyller er jo et alternativ, kanskje det eneste alternativet. Men ja, vi leter etter en større plass å bo. Er bare litt vanskelig da vi vil holde oss innen skoledistriktet.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #9 Skrevet 31. mai 2018 Dere har fire barn men ikke egen bolig??? Anonymkode: bddf7...a64 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #11 Skrevet 31. mai 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Dere har fire barn men ikke egen bolig??? Anonymkode: bddf7...a64 Hva er dette for en dum ting å si? Er bare i Norge folk er gale etter å eie selv. Anonymkode: bfe73...382 5
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #12 Skrevet 31. mai 2018 Jeg tenker man må vite at det er nok soveplasser til alle før man trøkker ut unge nr 4. Hva med å forsøke å finne et sted med et soverom til? Anonymkode: 5f7d1...a4e 2
BellaRose Skrevet 1. juni 2018 Forfatter #13 Skrevet 1. juni 2018 Man tilpasser seg og finner løsninger ☺️ Ikke alle barn har eget soverom da.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #14 Skrevet 1. juni 2018 På 31.5.2018 den 9.54, BellaRose skrev: Vi har fire barn og tre soverom, eldste har eget, to jenter deler og baby er med oss. Men den eldste av jentene som deler trenger privatliv helst i går. Jeg tenkte da på å flytte vårt soverom inn i stua og dele den i to på et vis. Men vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det og om det blir en god og rolig soveplass for babyen, tenker på støy fra stua. Noen som har gjort noe lignende? Det vil jeg ikke ha gjort. Det betyr vel at det blir"støy"til baby hele tiden. Prating, tv, radio. Hvor skal dere oppholde dere om kveldene... De større barna også? Babyen vokser, og vil legge seg til faste tider senere. Eks kl 7. Hvor mye skal baby forstyrres, før det blir ro i hjemmet? Jeg har villet latt ungene dele rom, så beholder dere deres eget rom. Hva når dere får besøk, og baby har lagt seg? Tror ikke jeg ville gått for den løsningen Anonymkode: da3ee...604 1
Vilali Skrevet 1. juni 2018 #15 Skrevet 1. juni 2018 Da jeg vokste opp, i en drabantby i Oslo på 80-tallet, bodde de fleste av mine venninner i OBOS-leiligheter med 2, kanskje 3 soverom. Og de var ikke enebarn noen av de. Så hva er så galt med å dele soverom? Hvorfor har det blitt et "krav" om at alle må ha eget rom? Jeg syns løsningen deres, med sovealkove el. lign. i stua var en god ide! Ikea har mange fiffige tips og løsninger, ellers ligger det mye tips på nett. Så inntil dere eventuelt finner dere noe større skjønner jeg ikke hvorfor noen reagerer på det...?! Lykke til 🙂
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #16 Skrevet 1. juni 2018 Da jeg bodde i london var det ikke uvanlig med 2-3 barn per rom. Hva med å sette regler som gjør det lettere for ulike aldre å dele rom? For eksempel at dere lager en fin lekekrok i stua og soverommet kun brukes til søvn. Eventuelt at soverommet er eldste sin frem til yngste legger seg, slik at denne får sitt privatliv. Eller at det store soverommet gjøres om til et kombinert oppholds/soverom. Slik at dette kan brukes av barna på dagtid. Anonymkode: 3714f...d52
BellaRose Skrevet 1. juni 2018 Forfatter #17 Skrevet 1. juni 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det vil jeg ikke ha gjort. Det betyr vel at det blir"støy"til baby hele tiden. Prating, tv, radio. Hvor skal dere oppholde dere om kveldene... De større barna også? Babyen vokser, og vil legge seg til faste tider senere. Eks kl 7. Hvor mye skal baby forstyrres, før det blir ro i hjemmet? Jeg har villet latt ungene dele rom, så beholder dere deres eget rom. Hva når dere får besøk, og baby har lagt seg? Tror ikke jeg ville gått for den løsningen Anonymkode: da3ee...604 Nei jeg er helt enig, det blir nok for mye støy. Men mange gode ideer her, takk folkens😀
_popcorn_ Skrevet 1. juni 2018 #18 Skrevet 1. juni 2018 Gi de to som deler rom det største soverommet, og sett opp romavdeler, for eksempel hylle eller noe. Med seks mennesker i samme bolig, så ville jeg absolutt ikke tatt noe av stuen med mindre den er utrolig stor! Skjønner at barnet har behov for litt mer privatliv, men det må bare vente til dere finner en bolig som passer til antall mennesker.
BellaRose Skrevet 1. juni 2018 Forfatter #20 Skrevet 1. juni 2018 De to som deler er 7 og 10 år, eldstemann er 13 og babyen er 6 uker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå