Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg tok en g-test (babyplan billigstrips) i går morges og den var positiv (rosa/lilla) og tydelig. Så tok jeg en i går kveld som også var positiv (fortsatt rosa/lilla)og tydeig. Reiste på butikken og kjøpe rfsu test. Den var også positiv, litt svakere. 

Men idag er babyplan billigstripsene mer så negativ. Kan skimte hvor streken skal være, men ingen tydelig strek 😞

Var alle de testene jeg tok i går falsk positiv? Har hatt spontanabort før, da ble stekene sakte men sikkert borte. Ikke bare over natten. 

Aner ikke dpo, ikm eller el. Sluttet å følge med på det for 2 pp siden, da jeg var ganske sikker på manglende eggløsning over lang periode. 

Anonymkode: 3cf78...723

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det er en forandring i streken kan det like gjerne være konsentrasjonen i urinen. Ellers kan det også være en tidlig spontanabort, såkalt kjemisk. Vent et par dager og test igjen :) 

• Liker 3
Skrevet

Kjøp en clearblue digital test, den viser : gravid/ikke gravid. Pluss uker på vei. 

Skrevet

Forskjellige tester har forskjellig følsomhet og styrke på streken. Anbefaler å bruke samme test hvis man skal sammenligne streker. Mengden hcg i urinen kan også variere tidlig i graviditeten, så derfor anbefales det å teste på morgenurin. Prøv igjen på morgenurin om 2 dager, da skal hcg ha doblet seg. Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for alle svar! Har kjøpt digital og clearblue sin easy test som jeg skal ta om 2 dager. Skal aldri bruke clearblue + da den har lurt meg før. 

AnonymBruker
Skrevet

Easy testen fra clearblue ble tatt idag. Den med kun en loddrett strek. Den ble positiv (uten tvil). Babyplan sin strimmel test ble negativ og det med samme urinprøve. Jeg skjønner ingenting. 

Har hatt verkende/ømme/såre brystvorter i en uke nå, slik som ved sist graviditet. Har også en trang til å tisse ofte. 

Jeg lurer på om det kan være en feil med babyplan testene da cb er positiv og rfsu var positiv. Noen som har opplevd feil med billige tester? 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Easy testen fra clearblue ble tatt idag. Den med kun en loddrett strek. Den ble positiv (uten tvil). Babyplan sin strimmel test ble negativ og det med samme urinprøve. Jeg skjønner ingenting. 

Har hatt verkende/ømme/såre brystvorter i en uke nå, slik som ved sist graviditet. Har også en trang til å tisse ofte. 

Jeg lurer på om det kan være en feil med babyplan testene da cb er positiv og rfsu var positiv. Noen som har opplevd feil med billige tester? 

Forskjellige tester slår ut forskjellig. Hvis du har fått uten tvil positiv med clearblue er du nok gravid.

Jeg fikk tidligere skikkelig strek på clearblue enn babyplan billigstrimlene. Tok et par-tre dager før jeg fikk en skikkelig synlig på babyplan, men clearblue var det uten tvil på, to store blå streker. Jeg var gravid. Tok bare noen dager før det slo ut på dem.

Vent to dager og ta en test til du, da burde streken være mer synlig siden hcg dobler seg ila to dager.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...