AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #1 Skrevet 31. mai 2018 Vi har en baby på noen måneder. På sykehuset ble vi bedt om å holde oss unna syke mennesker pga hun kom 3 uker for tidlig, så det kunne bli alvorlig om hun ble syk. Men det er vel også et selvfølge at folk sier ifra om de er syke??? Eller? Jeg ville aldri reist på besøk til babyer, når jeg er syk! Jeg drar ikke en gang til andre når jeg er syk.. Først når babyen min var under 2 uker, kom bestemor til barnet besøk.. da hoster hun og harker i det åpne og sier at hun er såvondt i halsen... Så når hun var rundt 3-4 uker, skulle vi få besøk av ei tante, onkel og to barn. Vi fikk melding på facebook av alle ting den morgen de skulle komme om at de var syke så vi kunne velge om de skulle komme eller ikke. Den så vi jo ikke før de allerede var der... Så drar vi på besøk til tante og onkel til babyen vår der sønnen deres hoster, harker og nyser. Så er det søskna til samboer / tantene til babyen vår som plutselig sier at de er syke når de er på besøk... og det visste jo faren deres om, som også har hatt 150 barn og premature!! Også var vi på dagstur her om dagen til en hytte.. kjøretur 1 vei på 2 timer. Så i løpet av en av de veiene ble jeg smittet av han.. han sa det til meg noen dager etter turen at han var syk... da lå jeg med feber, og nå er jeg litt bedre men nå ligger datteren min med feber og snørrete nese 😠 Og når jeg først er i gang! Hvorfor skal folk ha så skitne unger? Når dere ser mat rundt munnen, kan dere vel vaske de?? Ser at flere av babyen min sine søskenbarn er så skitne og prøver å ta på henne med skitne fingre og matrester på klærne.. Anonymkode: daf68...92a 6
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #2 Skrevet 31. mai 2018 Beklager skrivefeil... autokorrekt og tastaturen vil ikke trykke på alle bokstaver.. Ts Anonymkode: daf68...92a
Tøytigern Skrevet 31. mai 2018 #3 Skrevet 31. mai 2018 (endret) Legg ut en mld på Facebook til folk om at siden baby er prematur og har immunforsvar som ikke tåler sykdom, så ber dere om at folk som er syke kommer etter et visst tidspunkt. For dere vil gjerne vise fram baby og ha besøk, men ikke ennå. Lykke til. Og husk at det er lov å avvise syke folk i døra og be dem heller besøke dere igjen når de ikke er forkjølt eller småsyke. Endret 31. mai 2018 av Tøytigern 6
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #4 Skrevet 31. mai 2018 11 minutter siden, Tøytigern skrev: Legg ut en mld på Facebook til folk om at siden baby er prematur og har immunforsvar som ikke tåler sykdom, så ber dere om at folk som er syke kommer etter et visst tidspunkt. For dere vil gjerne vise fram baby og ha besøk, men ikke ennå. Lykke til. Og husk at det er lov å avvise syke folk i døra og be dem heller besøke dere igjen når de ikke er forkjølt eller småsyke. Nå er hun over spedbarnsperioden heldigvis da.. men fortsatt ille! Ingen vil se babyen sin syk😷 Det kunne være unngått. Hvis han som vi var på tur med hadde sagt ifra før vi dro så hadde jeg blitt hjemme med jenta mi... Men om de har kjørt i over 1 time for besøk, er det lov? 😣 Vi har faktisk ikke visst at de var syke før vi har vært med de en stund, typ. 2-3 timer, utenom de vi fikk melding av på facebook.. de hadde kjørt i over 1 time.. men vi så meldingen forseint! Anonymkode: daf68...92a 2
Tøytigern Skrevet 31. mai 2018 #5 Skrevet 31. mai 2018 (endret) 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er hun over spedbarnsperioden heldigvis da.. men fortsatt ille! Ingen vil se babyen sin syk😷 Det kunne være unngått. Hvis han som vi var på tur med hadde sagt ifra før vi dro så hadde jeg blitt hjemme med jenta mi... Men om de har kjørt i over 1 time for besøk, er det lov? 😣 Vi har faktisk ikke visst at de var syke før vi har vært med de en stund, typ. 2-3 timer, utenom de vi fikk melding av på facebook.. de hadde kjørt i over 1 time.. men vi så meldingen forseint! Anonymkode: daf68...92a Hm. Ja, nei. Når de kjører en time er det på grensen. Da hadde jeg tilbydt meg å ta med med ut på cafe/middag på et spisested eller på en sightseeing, mens den andre var hjemme med babyen... Når det ikke oppdages før etter 2-3 timer er jo babyen alt smittet, så da... Huff, det er ikke greit. Man må nesten være ute i forkant på Facebook og legge ut en status der, med det samme man vet man ikke kan få besøk. Men ellers er det jo lite man får gjort- unntatt å be dem snu i døra. Endret 31. mai 2018 av Tøytigern 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #6 Skrevet 31. mai 2018 Om hun "bare" er født tre uker før tiden, så betyr ikke det at hun er laget av bomull og må beskyttes til evig tid. Du kjenner til at vi må vennes til AC i bilen, for eksempel? Dersom dere hadde på ACen på kjøreturen, kan det faktisk være det som har gjort henne forkjølet. Du virker for meg noe hysterisk og kritisk. Du kommer nok til å ha skitne barn du også en dag, bare vent og se. Jeg vasker ikke barna mine flere ganger til dagen, de dusjer hver dag og får rene klær hver dag, det holder for oss. Av erfaring så vet jeg at barnehud ikke har godt av å bli pusset, gnikket og vasket dagen lang, derfor unngår vi det. Jeg har en mor i omgangskretsen som tørker barnet rundt munnen etter hvert bitt av brødskiven, aldri går ut av huset med skitne klær (bytter etter barnehagen, bytter midt på dagen på 17. mai osv). Hennes unge er ikke bedre eller friskere enn andre unger, heller tvert i mot, ungen er redd for å bli skitten og vil nesten ikke ta i maten selv. Senk skuldrene og slapp av! Anonymkode: ba050...958 5
Gjest Ingrid78 Skrevet 31. mai 2018 #7 Skrevet 31. mai 2018 Begge mine er født 3-4 uker for tidlig. Fikk aldri en sånn beskjed på sykehuset. Men jeg og tok det som en selvfølge at folk holdt seg unna om de var syke. Helt tilvi satt i familieselskap med eldste som da var 1 måned, og en av de andre ungene slipper en ladning i bleia. Hvor mor da etterpå sier at begge hennes har hatt diare og oppkast hele uka. Jeg trodde jeg skulle tippe over av sinne. Det gikk heldigvis bra, men det var ingen garanti
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #8 Skrevet 31. mai 2018 Kjære deg! 3 uker er ikke prematur, med mindre fødselsvekta er veldig lav - under 2500gr. Ett av mine barn kom i uke 35, og jeg fikk ikke den beskjeden du har fått. Så lenge du ammer har baby samme immunforsvar som deg. Skitne barnefingre og mat rundt munnen har aldri tatt livet av noen, så slapp av. Anonymkode: bab16...9ec 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #9 Skrevet 31. mai 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Om hun "bare" er født tre uker før tiden, så betyr ikke det at hun er laget av bomull og må beskyttes til evig tid. Du kjenner til at vi må vennes til AC i bilen, for eksempel? Dersom dere hadde på ACen på kjøreturen, kan det faktisk være det som har gjort henne forkjølet. Du virker for meg noe hysterisk og kritisk. Du kommer nok til å ha skitne barn du også en dag, bare vent og se. Jeg vasker ikke barna mine flere ganger til dagen, de dusjer hver dag og får rene klær hver dag, det holder for oss. Av erfaring så vet jeg at barnehud ikke har godt av å bli pusset, gnikket og vasket dagen lang, derfor unngår vi det. Jeg har en mor i omgangskretsen som tørker barnet rundt munnen etter hvert bitt av brødskiven, aldri går ut av huset med skitne klær (bytter etter barnehagen, bytter midt på dagen på 17. mai osv). Hennes unge er ikke bedre eller friskere enn andre unger, heller tvert i mot, ungen er redd for å bli skitten og vil nesten ikke ta i maten selv. Senk skuldrene og slapp av! Anonymkode: ba050...958 Nei det er ikke det jeg sier. Men uansett er det så jævlig unødvendig å smitte andre slik. Nei, AC motoren i bilen er gåen så AC fungerer ikke i vår bil. Det er ikke det jeg mener med at ungene er skitne. Et eksempel er et av søskenbarna til babyen gikk bort på henne med skitne fingrer når hun var nyfødt og griste til klærne hennes, og ansiktet.. ei annen hadde matflekker OVER ALT på kjolen hennes på 1 årsdagen, tilogmed før bursdagen begynte. Hvis de ikke kan ta en våtserviett å fjerne de ekle matrestene kan de holde seg unna mine barn hvertfall! Ikke en gang jeg vil ta på de. Ts Anonymkode: daf68...92a 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #10 Skrevet 31. mai 2018 Familien deres er en gjeng duster som burde skjønne at man ikke drar virus og bakterier med til andre om man kan velge enten de har barn eller ikke. Men ærligtalt: ungen din er knapt prematur. 2 uker før termin regnes som til termin, mao: ungen er født 1 uke for tidlig. Anonymkode: 121bb...4b7 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #11 Skrevet 31. mai 2018 9 hours ago, AnonymBruker said: Nå er hun over spedbarnsperioden heldigvis da.. men fortsatt ille! Ingen vil se babyen sin syk😷 Det kunne være unngått. Hvis han som vi var på tur med hadde sagt ifra før vi dro så hadde jeg blitt hjemme med jenta mi... Men om de har kjørt i over 1 time for besøk, er det lov? 😣 Vi har faktisk ikke visst at de var syke før vi har vært med de en stund, typ. 2-3 timer, utenom de vi fikk melding av på facebook.. de hadde kjørt i over 1 time.. men vi så meldingen forseint! Anonymkode: daf68...92a Var far hjemme? Tenker at far kunne tatt med gjestene ut på en kafe og ta en kaffekopp istedet. Da fikk de litt ut av besøket Men når det er snakk om liv og død, så er det greit å vise brot folk i døra, ja Men som en annen sa, legg ut en melding på fb så slipper dere kanskje disse problemene Anonymkode: 89623...ee0 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #12 Skrevet 1. juni 2018 Vi sa ifra på forhånd til de som skulle komme på besøk at baby var prematur og at de ikke måtte komme syke. Det ble (heldigvis) respektert. Anonymkode: 4ad2c...514 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #13 Skrevet 4. juni 2018 Hadde bare gitt beskjed til alle at dere helst ikke vil ha besøk dersom de er syke på grunn av immunforsvaret til babyen Anonymkode: e901a...186 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå