Gå til innhold

Støtte venninne i sorg.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal reise til venninne min som mistet forloveden sin plutselig og uforventet på mandag. Jeg rekker ikke begravelse. Men skal prøve å være hos henne fra 1-2 mnd. Jeg vet at mennesker sørger på ulik måte. Men jeg trenger råd. Jeg sørger også, men min sorg er ikke i nærheten av hennes. Men jeg vil være sterk for henne. Jeg er veldig redd det skal bli overveldende for meg og at jeg ikke skal klare å gi henne den støtten hun trenger. Jeg kommer til å være i et fremmed land med fremmede folk. Ikke kan jeg språket. Vi som vennegjeng har gjort ulike tiltak for vise støtte og bidra med praktiske ting. Men jeg er den eneste som kan reise til henne i første omgang. Er det noen som har råd om noe jeg bør/ikke bør gjøre?

Anonymkode: 95c0c...1fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke press henne til å snakke hvis hun ikke ønsker det selv, la hun lede an til samtaler rundt det som er vanskelig. 

Ikke spør om det går bra med henne, det gjør det jo åpenbart ikke. 

Støtt henne, la henne gråte, la henne le, la henne snakke, la henne være sint, la henne være i fred hvis hun trekker seg unna. Lag mat til henne, oppmuntre henne til å komme seg litt ut etc. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med noe mat. Det pleier å være en greie i utlandet at man har med noe mat til dem som sørger, som de raskt kan varme opp og spise når de ikke er iform til å lage noe selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...