Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet? Jeg har fått vitnemålet mitt på samordnaopptak og fått det i posten, bestilte. Men får ikke lagra det liksom.

Hvordan får jeg da lasta det opp på samordna?

Anonymkode: 4cb1c...c70

Skrevet

Det gikk automatisk hos meg :) 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, mjauritz skrev:

Det gikk automatisk hos meg :) 

Hmm, hvordan da? Måtte du ikke laste opp vitnemålet selv?

AnonymBruker
Skrevet

Mai 2018 har din videregående skole lagret en elektronisk kopi av vitnemålet ditt i den nasjonale vitnemålsdatabasen (NVB). Dette vitnemålet blir sendt til din(e) saksbehandler(e) i årets opptak.

Betyr dette at vitnemålet er sendt inn?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hmm, hvordan da? Måtte du ikke laste opp vitnemålet selv?

Nei, logg inn på samordna sine sider, så ser du helt til venstre er det noe som heter "gå til dokumentasjon" der skal det ligge :) 

Skrevet

Er det snakk om vitnemål fra vgs til søking via samordna opptak? Da trenger du ikke laste opp, det er jo der. 

Skal du søke noe annet skanner du det du har fått i posten, lagrer som PDF og laster opp der det står last opp vitnemål eller følger eventuelle instruksjoner for å sende på e-post

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, mjauritz skrev:

Nei, logg inn på samordna sine sider, så ser du helt til venstre er det noe som heter "gå til dokumentasjon" der skal det ligge :) 

https://gyazo.com/919247a3fd7bd03d7acc1bba8e47c588

Sånn? :)

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Bondenisse skrev:

Er det snakk om vitnemål fra vgs til søking via samordna opptak? Da trenger du ikke laste opp, det er jo der. 

Skal du søke noe annet skanner du det du har fått i posten, lagrer som PDF og laster opp der det står last opp vitnemål eller følger eventuelle instruksjoner for å sende på e-post

Ja, VGS til samordna. Men jeg fikk vitnemålet litt senere, siden tok opp noen fag.

Men vet ikke om jeg må laste opp?

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, VGS til samordna. Men jeg fikk vitnemålet litt senere, siden tok opp noen fag.

Men vet ikke om jeg må laste opp?

Har du fullført vgs etter 06 eller noe sånt er det der. Har ikke noe å si om du er forsinket. Skolen din skal laste det opp automatisk så fort det er klart. 

Dersom du har tatt oppigjen fag som privatist må du gi skolen beskjed så de lager ett nytt med de nye karakterene (dersom du vil bruke de nye)

AnonymBruker
Skrevet
På 30.5.2018 den 23.44, Bondenisse skrev:

Har du fullført vgs etter 06 eller noe sånt er det der. Har ikke noe å si om du er forsinket. Skolen din skal laste det opp automatisk så fort det er klart. 

Dersom du har tatt oppigjen fag som privatist må du gi skolen beskjed så de lager ett nytt med de nye karakterene (dersom du vil bruke de nye)

Ja, fullførte i år.

Men vet du om jeg bør laste opp selv på samordna? 

AnonymBruker
Skrevet
På 30.5.2018 den 23.20, AnonymBruker skrev:

Mai 2018 har din videregående skole lagret en elektronisk kopi av vitnemålet ditt i den nasjonale vitnemålsdatabasen (NVB). Dette vitnemålet blir sendt til din(e) saksbehandler(e) i årets opptak.

Betyr dette at vitnemålet er sendt inn?

JA. Du trenger ikke å gjøre noe som helst. Det er vel ganske tydelig. 

Anonymkode: bb12b...7f9

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, fullførte i år.

Men vet du om jeg bør laste opp selv på samordna? 

Nei. Du skal ikke gjøre det

• 3 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Er det trygt å laste opp vitnemålet sitt? 

Anonymkode: 2704c...2a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...