AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #1 Skrevet 30. mai 2018 Jeg er som nevnt 37 år. Jeg er ikke overvektig, har normal bmi, men trenger å gå ned ca 6-7 kg og vil fortsatt ha en normal bmi, men i det lavere sjiltet. Armene er blitt slaskete etter jeg har blitt gammel og småfeit. Selv om det et 30 grader ute så tør jeg hverken å gå i kort skjørt/shorts eller t-skjorte. Så lei av å føle det sånn og st jeg hr latt det gå så langt. Så nå er jeg klar for å føle meg velni eget skinn igjen. Men er det håp om å få stramme armer igjen og en flott rygg? Kan noen hjelpe meg mtp kosthold. Jeg spiser i dag ganske sunt. Men er mere usikker på mengde og er dårlig på variasjon. Hater følelsen av å eldes i kroppen:( Anonymkode: b57c8...2f9
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #2 Skrevet 30. mai 2018 Trener du for tiden? Styrketrening + utholdenhetstrening 2 ganger pr uke vil hjelpe. Anonymkode: 71089...4c4 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #3 Skrevet 30. mai 2018 Trening hjelper ja, og du kan med fordel trene styrke for å føle deg strammere. Ikke minst hjelper det på selvfølelsen også! Anonymkode: 01235...c72 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #4 Skrevet 30. mai 2018 For det første er det ingen grunn til å gjemme bort kroppen sin. Vær glad i den! Styrketrening vil hjelpe masse, og det er slett ikke sikkert at du egentlig trenger å hige etter vektnedgang. Gjennom styrketrening vil du både forbrenne fett og bygge muskler, og du vil faktisk fint kunne trene bort slapphet. Dersom du har mulighet vil jeg anbefale å ta kontakt med en Pt som kan hjelpe deg i gang gjennom for eksempel ti timer. Hvis du klarer å trene 1-2 ganger i uken ved siden av 1 Pt time i uka vil du kjenne rask fremgang og lære god teknikk. Da jeg begynte å trene var jeg kvapsete og svak. Jeg hadde i begynnelsen mål om å trene 2 ganger i uken. Ett år senere trener jeg 4 ganger i uken og er langt fra kvapsete. Spiste relativt sunt med snacks kun i helgene og et kakestykke her og der, og har fortsatt med det. Målet har vært å få en livsstil jeg vil leve med, ikke rask vektnedgang. Anonymkode: e6399...17d 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #6 Skrevet 31. mai 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er som nevnt 37 år. Jeg er ikke overvektig, har normal bmi, men trenger å gå ned ca 6-7 kg og vil fortsatt ha en normal bmi, men i det lavere sjiltet. Armene er blitt slaskete etter jeg har blitt gammel og småfeit. Selv om det et 30 grader ute så tør jeg hverken å gå i kort skjørt/shorts eller t-skjorte. Så lei av å føle det sånn og st jeg hr latt det gå så langt. Så nå er jeg klar for å føle meg velni eget skinn igjen. Men er det håp om å få stramme armer igjen og en flott rygg? Kan noen hjelpe meg mtp kosthold. Jeg spiser i dag ganske sunt. Men er mere usikker på mengde og er dårlig på variasjon. Hater følelsen av å eldes i kroppen:( Anonymkode: b57c8...2f9 Kjære deg, jeg har gått ned nesten seksti kilo og armene min er naturlig nok ikke mye fine etter dette. De kunne vært mye værre, men jeg vil heller ikke operere dem, for så ille er de ikke. Nå er sommeren her, og jeg synes også det er litt vanskelig å kle meg i lette klær, men vi kan simpelthen ikke kle livet ute, ikke delta, sette oss selv på sidelinjen på denne måten- Kjøp deg de toppene du liker, de buksene du synes er fine i sommervarmen og nyt varmen. Kom over kneiken, ingen andre rundt deg bryr seg. Begynn å se på kroppene rundt deg. Der er mye rart, med respekt å melde, så en trenger ikke være så redd. Men begynn å spis mer proteiner, kutt ned på karbohydrater, drikk mye vann, ikke kalorier, spis ofte og lite i gangen, gå lange turer i det fine været. Og eldes gjør vi alle sammen, det er en del av livet. Jeg nærmer meg snart femti, så vet hvordan du har det, men man må begynne å sammenligne seg med folk på egen alder, ikke slik en engang var. Og shorts går jeg aldri i, har aldri gjort, kommer aldri til å gjøre. Det trenger man ikke påføre kroppen om en ikke vil,( men teskjorter må du bare gå i når det er varmt.) Det finnes knebukser, det er en fin oppfinnelse...Og luftige sommerkjoler. Anonymkode: 19cb4...b8d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå