AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #1 Skrevet 30. mai 2018 Dette blir sikkert et hett og sårt tema, men jeg lurer oppriktig på hva som får kvinner til å beholde barn etter f,eks ONS med totalt ukjente mannfolk? Det er jo en enorm gamble, spør du meg. Ingen garanti for at barnet noen gang blir å få noe forhold med barnefar eller familien, og man vet jo faktisk ikke om det er noen helseproblemer assosiert med den siden. Bruker man sæd donor så vet man jo litt om genetikk og eventuell helsehistorie. Anonymkode: 0d70c...8b3 11
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #2 Skrevet 30. mai 2018 Fordi de ikke nødvendigvis vil drepe barnet sitt bare fordi det ikke var planlagt, Einstein. Anonymkode: 17943...e53 31 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #4 Skrevet 30. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Fordi de ikke nødvendigvis vil drepe barnet sitt bare fordi det ikke var planlagt, Einstein. Anonymkode: 17943...e53 Å beholde er heller ikke å ville barnets beste. Under slike omstendigheter kan det være best å ta abort, for alles del, inkludert barnets. Synes HI reiser et betimelig spørsmål, så det hadde vært fint med saklige svar. Anonymkode: f69f3...894 32
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #5 Skrevet 30. mai 2018 Tenker som over her: ER det så mange som gjør det da? 🤔 Noen kvinner er jo ute etter å bli gravid ved ONS (vet faktisk om to tilfeller selv), og da har de jo gjerne sett seg ut en flott fyr som de vil ha genene til og beholder selvsagt 🙈 Men utover det, så tviler jeg på det er så veldig utbredt. Noen tråder på KG er ikke bevis på at mange gjør det. Anonymkode: f7a4f...a2d 4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #6 Skrevet 30. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Å beholde er heller ikke å ville barnets beste. Under slike omstendigheter kan det være best å ta abort, for alles del, inkludert barnets. Synes HI reiser et betimelig spørsmål, så det hadde vært fint med saklige svar. Anonymkode: f69f3...894 Du mener du er saklig når du mener at det er best at unger aldri får leve i det hele tatt hvis de ikke har garanti for at papsen vil ha dem? Jeg tror unger som har levd opp likevel, der pappen helst skulle sett at de bøttet med livet i en dass er dypt uenig i det. Anonymkode: 17943...e53 11 1
Ruccula Skrevet 30. mai 2018 #7 Skrevet 30. mai 2018 Fordi abort er nok lettere sagt enn gjort. Både fysisk og psykisk. Jeg har aldri tatt abort, men jeg kan tenke meg det. 21 1
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 30. mai 2018 #8 Skrevet 30. mai 2018 (endret) w Endret 16. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #9 Skrevet 30. mai 2018 Nå var ikke min far noen ONS, da han bodde med oss til jeg var 3-4 år, men utover det så var det bare meg, mine søsken, og mamma. Vokste opp uten noen farsrolle i huset, og det er noe jeg kjenner den dag i dag, 30 år senere. Min halvsøster sin far stakk av 1 mnd. før fødselen, og møtte ikke ham før hun var blitt ung voksen, og hun har også slitt med dette. Legger ikke skylden på min mor, da hun prøvde så godt hun kunne, men hun var dessverre en kvinne med lav selvtillit, og som kanskje ikke hadde god kontroll på oss med tanke på autoritet og disiplin. Jeg savner også å ha en sterk rollefigur jeg kunne snakke med når jeg var ungdom, slik at jeg ikke hadde trengt å lære alt selv via internettet. Dette var kanskje litt mer generelt mot alenemødre, men jeg føler det er utrolig viktig for folk å ha en god rollefigur i oppveksten, både en mor OG en far, som kan utfylle sine roller. Det er jo en stor risiko for at barn uten fedre også blir å oppleve slikt, en oppvekst uten farsfigur (ikke alltid, kan jo være heldige å få inn en stefar, eller andre rollefigurer utenom familien). Anonymkode: 0d70c...8b3 4
KatyP Skrevet 30. mai 2018 #10 Skrevet 30. mai 2018 Jeg tror ikke det finnes noen fasit på hvorfor man beholder. Noen fordi de er i mot abort, noen fordi de i utgangspunktet ønsket barnet, men ingen mann, (den der er ikke helt snill). Noen fordi de står i situasjonen og ikke klarer å ta abort likevel.og mange har en blanding av flere grunner. Du har rett ts. Det er en risiko å ta. Spesielt med tanke på helse, både arvelige sykdommer, men også ved en transplantasjon. Så er det dette med å ikke vite hvem far er. Alle vil på et tidspunkt ønske å vite om sitt opphav, om ikke for å treffe vedkommende, så for å få et navn, en historie. At det går fint med barn som ikke vet dette tror jeg men det må også med i vurderingen. Jeg tror ikke det er vanlig å beholde et barn etter en Ons. Samtidig heller ikke uvanlig. 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #11 Skrevet 30. mai 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du mener du er saklig når du mener at det er best at unger aldri får leve i det hele tatt hvis de ikke har garanti for at papsen vil ha dem? Jeg tror unger som har levd opp likevel, der pappen helst skulle sett at de bøttet med livet i en dass er dypt uenig i det. Anonymkode: 17943...e53 Det blir ikke unger med en gang cædceller kommer ut av penis. Det blir først en celle, så celleklump, deretter foster så baby lignende vesen. Kvisa du kverker på nesa di er også celler. Betyr det at du dreper kvisa di når du kverker den? Anonymkode: c707b...cfa 19
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #12 Skrevet 30. mai 2018 7 minutter siden, AnonymBruker said: Du mener du er saklig når du mener at det er best at unger aldri får leve i det hele tatt hvis de ikke har garanti for at papsen vil ha dem? Jeg tror unger som har levd opp likevel, der pappen helst skulle sett at de bøttet med livet i en dass er dypt uenig i det. Anonymkode: 17943...e53 Ja, jeg mener i fullt og saklig alvor at abort noen ganger er det absolutt beste valget, også for barnet. Abort trenger heller ikke være så vanskelig, hverken fysisk eller psykisk. Anonymkode: f69f3...894 19
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #13 Skrevet 30. mai 2018 Er det bare meg som tenker at "ikke beholde barnet" kan være noe annet enn abort f.eks. å adoptere bort barnet? Ingen har nevnt det. Er ikke det et alternativ lenger for noen? Anonymkode: 1b03d...4bf 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #14 Skrevet 30. mai 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg mener i fullt og saklig alvor at abort noen ganger er det absolutt beste valget, også for barnet. Abort trenger heller ikke være så vanskelig, hverken fysisk eller psykisk. Anonymkode: f69f3...894 Er du for barmhjertighetsdrap også? Under hvilke forhold mener du det er best for alle, inkludert deg, at vi dreper deg? Anonymkode: 1b03d...4bf 3 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #15 Skrevet 30. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er du for barmhjertighetsdrap også? Under hvilke forhold mener du det er best for alle, inkludert deg, at vi dreper deg? Anonymkode: 1b03d...4bf Hvorfor dra drap inn i en tråd som handler om abort? Du vet vel at drap og abort er to vidt forskjellige ting? Anonymkode: c707b...cfa 29
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #16 Skrevet 30. mai 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å beholde er heller ikke å ville barnets beste. Under slike omstendigheter kan det være best å ta abort, for alles del, inkludert barnets. Synes HI reiser et betimelig spørsmål, så det hadde vært fint med saklige svar. Anonymkode: f69f3...894 Det du siterteer et saklig svar. Når man blir gravid er det ikke BARE å ta abort. Noen føler man dreper et annet menneske, man blir glad i den lille klumpen som skal bli et menneske og det er en psykisk påkjenning å ta abort. Anonymkode: fedeb...44b 2 1
Gjest Axl Skrevet 30. mai 2018 #17 Skrevet 30. mai 2018 Fordi de har så lyst på ein baby og får barn med hvem som helst kun for å få den babyen sin, og gir faen i barnets fremtid. De tenker at alt barnet trenger er en mor. Ingen far. Bryr seg ikke om hvem faren er, de tenker kun på sitt eget ønske og det kommer foran alt og alle. Til og med sitt eget stakkars barn.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #18 Skrevet 30. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det du siterteer et saklig svar. Når man blir gravid er det ikke BARE å ta abort. Noen føler man dreper et annet menneske, man blir glad i den lille klumpen som skal bli et menneske og det er en psykisk påkjenning å ta abort. Anonymkode: fedeb...44b Det er ikke saklig å legge til ‘Einstein’. Å argumentere med at man blir ‘glad i den lille klumpen’ virker på meg ganske naivt og umodent. Man bør ikke ta en slik avgjørelse basert på romantisk føleri. Å få et barn er en langt større psykisk påkjenning enn å ta abort. Og ja, dess eldre jeg blir, dess mer er jeg for eutanasi. Anonymkode: f69f3...894 21
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #19 Skrevet 30. mai 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du for barmhjertighetsdrap også? Under hvilke forhold mener du det er best for alle, inkludert deg, at vi dreper deg? Anonymkode: 1b03d...4bf Jeg er for barmhjertighetsdrap når jeg ligger der som en grønnsak med lite bevissthet, ganske så lik et tidlig forster, så er det helt greit om du tar livet av meg enn at jeg skal være en byrde for samfunnet. Anonymkode: a44c3...67e 8
Gjest Axl Skrevet 30. mai 2018 #20 Skrevet 30. mai 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du for barmhjertighetsdrap også? Under hvilke forhold mener du det er best for alle, inkludert deg, at vi dreper deg? Anonymkode: 1b03d...4bf Det er litt forskjell på et menneske som er kommet til denne verden og et foster som ikke er skikkelig utviklet til et menneske en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå