AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #1 Del Skrevet 30. mai 2018 Naboen vår har en ung hund som tydeligvis kjeder seg hjemme, for den står nå på fjerde kvelden å bjeffer fra klokka 18 og til rundt kl 3 tror jeg ( har en 4 uker gammel baby, så jeg registrer bjeffing når jeg ammer). De to eldste deler rom mot nabohuset og får ikke sove og vi må naturligvis ha vindene åpne nå. Vi sendte en høflig sms til naboen at hundens bjeffing var svært forstyrrende og vart i flere dager. Da fikk vi til svar at den var inne så det kunne ikke være hans hund( mulig naboen trodde vi mente den var utendørs). Så sendte vi et opptak med lyd bjeffingen hørt fra barnas soverom. Da fikk vi til svar at vi må heller lukke vinduene. Hva kan vi gjøre?! (og nei, vi har ikke trampoline i vår mikroskopiske hage og vi går heller på nabolagets lekeplass som ligger i enden av bebyggelsen og går hjemme til passende klokkeslett) Anonymkode: 7fbc3...5b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #2 Del Skrevet 30. mai 2018 Meld fra til Mattilsynet/Dyrepolitiet. Anonymkode: ed4fb...f4c 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #3 Del Skrevet 30. mai 2018 Meld fra til mattilsynet at hunden ikke får nok vann, mat, luft i denne varmen. Anonymkode: 66776...611 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #4 Del Skrevet 30. mai 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Naboen vår har en ung hund som tydeligvis kjeder seg hjemme, for den står nå på fjerde kvelden å bjeffer fra klokka 18 og til rundt kl 3 tror jeg ( har en 4 uker gammel baby, så jeg registrer bjeffing når jeg ammer). De to eldste deler rom mot nabohuset og får ikke sove og vi må naturligvis ha vindene åpne nå. Vi sendte en høflig sms til naboen at hundens bjeffing var svært forstyrrende og vart i flere dager. Da fikk vi til svar at den var inne så det kunne ikke være hans hund( mulig naboen trodde vi mente den var utendørs). Så sendte vi et opptak med lyd bjeffingen hørt fra barnas soverom. Da fikk vi til svar at vi må heller lukke vinduene. Hva kan vi gjøre?! (og nei, vi har ikke trampoline i vår mikroskopiske hage og vi går heller på nabolagets lekeplass som ligger i enden av bebyggelsen og går hjemme til passende klokkeslett) Anonymkode: 7fbc3...5b3 Nå er det vel bort i mot like umulig å få en hund til å ti stille som det er å få en baby til å slutte å gråte. Så lenge de har hunden inne, er det jo ikke lett å få gjort så mye med det. Har de akkurat fått hjem hunden? Er det en valp? Som regel vil dette gå over når hunden blir tryggere/større, Men har full forståelse for at dette er plagsomt. Anonymkode: 37cac...9f1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #5 Del Skrevet 30. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Meld fra til mattilsynet at hunden ikke får nok vann, mat, luft i denne varmen. Anonymkode: 66776...611 Hæ`??? Dette er jo bare tull, det er jo ikke dette som er problemet. Anonymkode: 37cac...9f1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 30. mai 2018 #6 Del Skrevet 30. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er det vel bort i mot like umulig å få en hund til å ti stille som det er å få en baby til å slutte å gråte. Så lenge de har hunden inne, er det jo ikke lett å få gjort så mye med det. Har de akkurat fått hjem hunden? Er det en valp? Som regel vil dette gå over når hunden blir tryggere/større, Men har full forståelse for at dette er plagsomt. Anonymkode: 37cac...9f1 Det er ikke vanskelig å få hunden til å være stille nei. Det handler om oppdragelse. Når min hund bjeffer, så trenger jeg bare å sende ham et blikk, så slutter han. Det er ikke vanskelig hvis man kan oppdra en hund. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #7 Del Skrevet 30. mai 2018 5 minutter siden, AnonymBruker said: Nå er det vel bort i mot like umulig å få en hund til å ti stille som det er å få en baby til å slutte å gråte. Så lenge de har hunden inne, er det jo ikke lett å få gjort så mye med det. Har de akkurat fått hjem hunden? Er det en valp? Som regel vil dette gå over når hunden blir tryggere/større, Men har full forståelse for at dette er plagsomt. Anonymkode: 37cac...9f1 Det er jo kjempelett å få en hund til å slutte å bjeffe. Klart, den må jo ha fått oppdragelse Anonymkode: e26f1...c69 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 30. mai 2018 #8 Del Skrevet 30. mai 2018 (endret) AnonymBruker skrev (På 30.5.2018 den 21.59): Nå er det vel bort i mot like umulig å få en hund til å ti stille som det er å få en baby til å slutte å gråte. Så lenge de har hunden inne, er det jo ikke lett å få gjort så mye med det. Har de akkurat fått hjem hunden? Er det en valp? Som regel vil dette gå over når hunden blir tryggere/større, Men har full forståelse for at dette er plagsomt. Anonymkode: 37cac...9f1 Endret 16. november 2023 av Nasse Nøff ❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvinne87Rogaland Skrevet 30. mai 2018 #9 Del Skrevet 30. mai 2018 1 minutt siden, altflyter skrev: Det er ikke vanskelig å få hunden til å være stille nei. Det handler om oppdragelse. Når min hund bjeffer, så trenger jeg bare å sende ham et blikk, så slutter han. Det er ikke vanskelig hvis man kan oppdra en hund. Selvfølgelig ikke vanskelig hvis eier er hjemme. Men hvis eier er på jobb er det jo vanskelig å gjøre noe med. Jeg hadde det samme problemet med min hund da han var yngre. Men det gikk seg til. Men så lenge hunden er inne i en selveid enebolig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #10 Del Skrevet 30. mai 2018 2 minutter siden, altflyter said: Det er ikke vanskelig å få hunden til å være stille nei. Det handler om oppdragelse. Når min hund bjeffer, så trenger jeg bare å sende ham et blikk, så slutter han. Det er ikke vanskelig hvis man kan oppdra en hund. Fint at du er superflink. Før man har oppdratt hunden, når man har hentet en valp eller omplasseringshund, kan den finne på ugunstige ting. (jeg konkurrerer lydighet og har kontroll på min hund. Forventer faktisk ikke at alle andre har det) Anonymkode: 64ea6...c03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 30. mai 2018 #11 Del Skrevet 30. mai 2018 Akkurat nå, Kvinne87Rogaland skrev: Selvfølgelig ikke vanskelig hvis eier er hjemme. Men hvis eier er på jobb er det jo vanskelig å gjøre noe med. Jeg hadde det samme problemet med min hund da han var yngre. Men det gikk seg til. Men så lenge hunden er inne i en selveid enebolig? Hvis hunden plager naboene med bjeffing så må man snakke med en hundetrener for veiledning. Det er mange potensielle løsninger på bjeffingen selv om man ikke er hjemme. Man kan ikke bare la slike ting skure og gå. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #12 Del Skrevet 30. mai 2018 Hvis hunden står så mye alene og kun bjeffer ville jeg meldt med tanke på dyrevern. Anonymkode: 65ff7...763 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #13 Del Skrevet 30. mai 2018 Hm.. hva med pent (pent for å ikke helt bryte kommunikasjonslinjen med det lite imøtekommende naboen som virker irriterende og lettirritert) foreslå/spørre om hunden mulig kan være i ett rom lenger vekk fra den siden dere har soverom på når den er alene hjemme? Anonymkode: 32400...1f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #14 Del Skrevet 30. mai 2018 Borettslag/sameie? Isåfall, klag til styret. Hvis ikke, ring politiet for husbråk... Hvis det er til kl. 3 om natten du mener! Anonymkode: 1a54c...8d8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #15 Del Skrevet 30. mai 2018 Beste er vel å gå bort og prate også. Ikke smser. Var kjeeeempe blid. Anonymkode: 32400...1f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WCKD Skrevet 30. mai 2018 #16 Del Skrevet 30. mai 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er det vel bort i mot like umulig å få en hund til å ti stille som det er å få en baby til å slutte å gråte. Så lenge de har hunden inne, er det jo ikke lett å få gjort så mye med det. Har de akkurat fått hjem hunden? Er det en valp? Som regel vil dette gå over når hunden blir tryggere/større, Men har full forståelse for at dette er plagsomt. Anonymkode: 37cac...9f1 Dette er jo bare løgn. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruccula Skrevet 30. mai 2018 #17 Del Skrevet 30. mai 2018 Denne hunden står jo ikke der og bjeffer døgnet rundt for morro skyld eller uoppdragenhet (!!) Hunder er flokkdyr, det er totalt naturstridig å la et flokkdyr være innesperret alene time etter time etter time. Denne hunden opplever sannsynligvis stort stress!! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruccula Skrevet 30. mai 2018 #18 Del Skrevet 30. mai 2018 3 minutter siden, JackNapier skrev: Dette er jo bare løgn. Det er meget vanskelig å få en redd hund til å være stille når den er alene hjemme jo. Seperasjonsangst er den 2 vanligste grunnen til at hunder blir avlivet i norge, så å late som det er et fille problem er bare idioti! Skikkelig seperasjonsangst er nærmest umulig å kurrere 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WCKD Skrevet 30. mai 2018 #19 Del Skrevet 30. mai 2018 Jeg har da ikke sagt det er et filleproblem, jeg sa at uttalelsen til personen jeg siterte var løgn. Alle hunder kan trenes til å ikke bjeffe når den er alene. Dog kan ikke en hun være alene for lenge, denne hunden står jo og bjeffer fra 18 til 03, så jeg vil tro eieren ikke er hjemme. Både dette og manglende oppdragelse er kritikkverdig! Og jo, de gjør det både pga uoppdragenhet og manglende stimuli. Man må stimulere hunden nok før man drar hjemmefra og man kan ikke la den være hjemme alene for lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #20 Del Skrevet 30. mai 2018 3 minutter siden, JackNapier skrev: Jeg har da ikke sagt det er et filleproblem, jeg sa at uttalelsen til personen jeg siterte var løgn. Alle hunder kan trenes til å ikke bjeffe når den er alene. Dog kan ikke en hun være alene for lenge, denne hunden står jo og bjeffer fra 18 til 03, så jeg vil tro eieren ikke er hjemme. Både dette og manglende oppdragelse er kritikkverdig! Og jo, de gjør det både pga uoppdragenhet og manglende stimuli. Man må stimulere hunden nok før man drar hjemmefra og man kan ikke la den være hjemme alene for lenge. Du snakker om normale hunder, ikke hunder med seperasjonsangst. Anonymkode: 428f3...a83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå