AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #21 Del Skrevet 31. mai 2018 Jeg tenker også på melkeprotein. Alle snakket om kveldsuro, men vi fikk en ny unge på et par dager etter å ha sluttet med melk. Sett av 8 uker til melkefritt for barnets del. Husk at soya ofte gir de samme symptomer. Anonymkode: f25e6...248 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillelykke Skrevet 31. mai 2018 #22 Del Skrevet 31. mai 2018 7 timer siden, Mnjah skrev: Kan jeg spørre hvordan dere fant ut at barnet hadde vokst det av seg? Reintroduksjon eller prikktest? Provokasjon på sykehuset☺️ Før vi begynte med melkefritt ble hun umiddelbart kavete og ga uttrykk for magesmerter ganske raskt. Hun bør fortsatt ikke drikke vanlig mme, men vanlig grøt kan hun fint spise Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #23 Del Skrevet 31. mai 2018 Du skal ikke kutte ut noe uten og snakke med lege. Så bestill deg en legetime, det kan være allergi og det kan være kveldsuro. Jenta mi hadde kveldsuro, kunne stille klokken etter henne. Hylte 2-3 timer, fikk tips av helsesøster om å prøve semper dråper, og det funka! Fikk en helt ny baby etterpå Anonymkode: 7eefe...5b7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 31. mai 2018 #24 Del Skrevet 31. mai 2018 Hvordan er barnet når hun spiser? Sluker hun mye luft, tror du? Hvis ja, kan det gjøres noe med det? Jeg hadde blitt så vant til sønnen min sin måte å die på at jeg faktisk ikke skjønte hvor mye luft han slukte før en venninne påpekte det. Han fikk heller ikke lufta ut, og kunne plages med den i timesvis. Nå ser jeg at du har prøvd kiropraktor, da, men jeg opplevde at babyen både rapet og prompet mye lettere etter behandling der. Og så jobber vi med årsaken til luftslukingen her, da jeg nemlig har skjønt at han har slitt med å lage vakuum pga stramt tungebånd, noe han er arvelig disponert for. Det er ikke sikkert mitt innspill tiler noe og du har sikkert fått tusen råd. Men personlig tror jeg ikke det er meningen eller noe naturlig ved at babyer skriker eller er plaget i timesvis hver dag. Noen syns dog at de sliter seg ut på å prøve alle rådene, og vil heller velge å bare bite tenna sammen og holde ut og stresse ned. Samtidig er det jo fantastisk når man endelig finner noe som hjelper, en opplevelse jeg nå har hatt med to av barna mine, som var veldig urolige som nyfødte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #25 Del Skrevet 31. mai 2018 Dr. Browns flasker, prøvd de? Anonymkode: 35494...cd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #26 Del Skrevet 31. mai 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Hver eneste kveld fra klokka 22:00 til alt fra 02:00 til 06:00 hylskriker babyen min og jeg aner ikke hva jeg skal gjør. Går snart fra vettet. Får så fryktelig dårlig samvittighet som ikke klarer å hjelpe henne når hun har det sånn 😞 Føler vi har prøvd alt.... Mer amming, mindre amming, bæring, byssing, vipping, bading, massasje, kiropraktor, morsmelkerstatning, smokke, sukkervann, sykling med beina, kolikkgrep, svøping, stryking, kosing, synging, kjøre bil, mer stimulering, mindre stimulering... INGENTING funker 😞 en natt var det så ille om naboen i blokka kom å banket på kl 03 (!!!!) for å spørre om jeg ville ha hjelp fordi hun ikke fikk sove. Føler meg vanvittig mislykket. Og nå tørr jeg nesten ikke være hjemme i frykt for å holde naboene våkne (sitter på hytta i skrivende stund). Så er det noen som har noen råd her? Hun er 6 uker og dette startet for nesten 2 uker siden Anonymkode: b2073...8b7 Nå har jeg ikke lest de andre svarene her, men dette er faktisk helt vanlig. Min baby ble også svært «grinete» og urolig på kveldstid. Da starter det ofte fra 22-tiden. Vi fant ut etterhvert at hvis vi hadde litt roligere dager, uten så mye inntrykk, hjalp det litt på. Ellers måtte jeg og samboer bare gå vakter, jeg koste/ammet/trøstet det jeg klarte. Så byttet vi. Og da gikk jeg en tur med hunden, og hørte på en podcast. Bare måtte koble av! En annen ting vi gjorde som hjalp enormt var at vi ga babyen noen dråpen med noe kolikkforebyggende før hvert måltid. Det hjalp så sjukt ass, så vi ble nesten hysteriske hvis vi hadde glemt det Bsre spør på apoteket, de vet hva det heter. Et par dråper noen minutter før amming. Hold ut. Hadde også baby som gråt mye og intenst. Det blir bare bedre og bedre og bedre. Tenker det viktigste er at du trøster babyen så mye du makter, nærhet og kos selv om babyen gråter. Og at du også tør å ta deg time-out! Få hjelp av andre til å busse/vugge. Sov når baby sover. Og vær også nøye på rapingen. Siste tips jeg kom på er støvsuger. Sett på støvsugeren, det funker også for oss Anonymkode: 36f00...64d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillelykke Skrevet 31. mai 2018 #27 Del Skrevet 31. mai 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå har jeg ikke lest de andre svarene her, men dette er faktisk helt vanlig. Min baby ble også svært «grinete» og urolig på kveldstid. Da starter det ofte fra 22-tiden. Vi fant ut etterhvert at hvis vi hadde litt roligere dager, uten så mye inntrykk, hjalp det litt på. Ellers måtte jeg og samboer bare gå vakter, jeg koste/ammet/trøstet det jeg klarte. Så byttet vi. Og da gikk jeg en tur med hunden, og hørte på en podcast. Bare måtte koble av! En annen ting vi gjorde som hjalp enormt var at vi ga babyen noen dråpen med noe kolikkforebyggende før hvert måltid. Det hjalp så sjukt ass, så vi ble nesten hysteriske hvis vi hadde glemt det Bsre spør på apoteket, de vet hva det heter. Et par dråper noen minutter før amming. Hold ut. Hadde også baby som gråt mye og intenst. Det blir bare bedre og bedre og bedre. Tenker det viktigste er at du trøster babyen så mye du makter, nærhet og kos selv om babyen gråter. Og at du også tør å ta deg time-out! Få hjelp av andre til å busse/vugge. Sov når baby sover. Og vær også nøye på rapingen. Siste tips jeg kom på er støvsuger. Sett på støvsugeren, det funker også for oss Anonymkode: 36f00...64d Du tenker nok på minifom. Denne kan hjelpe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #28 Del Skrevet 31. mai 2018 5 minutter siden, Minlillelykke skrev: Du tenker nok på minifom. Denne kan hjelpe. prøvd både det og semper-dråper 🙄 ts Anonymkode: b2073...8b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillelykke Skrevet 31. mai 2018 #29 Del Skrevet 31. mai 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: prøvd både det og semper-dråper 🙄 ts Anonymkode: b2073...8b7 Minifom og semper dråper hjalp ikke oss heller desverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #30 Del Skrevet 31. mai 2018 5 hours ago, Vera Vinge said: Hvordan er barnet når hun spiser? Sluker hun mye luft, tror du? Hvis ja, kan det gjøres noe med det? Jeg hadde blitt så vant til sønnen min sin måte å die på at jeg faktisk ikke skjønte hvor mye luft han slukte før en venninne påpekte det. Han fikk heller ikke lufta ut, og kunne plages med den i timesvis. Nå ser jeg at du har prøvd kiropraktor, da, men jeg opplevde at babyen både rapet og prompet mye lettere etter behandling der. Og så jobber vi med årsaken til luftslukingen her, da jeg nemlig har skjønt at han har slitt med å lage vakuum pga stramt tungebånd, noe han er arvelig disponert for. Da burde dere klippe dette så fort som mulig - da får du en helt nytt unge! Anonymkode: 45e63...2b9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 31. mai 2018 #31 Del Skrevet 31. mai 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da burde dere klippe dette så fort som mulig - da får du en helt nytt unge! Anonymkode: 45e63...2b9 Ja, vi har akkurat gjort det, så jeg ser frem til vi kan vurdere effekten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mnjah Skrevet 31. mai 2018 #32 Del Skrevet 31. mai 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Du skal ikke kutte ut noe uten og snakke med lege. Så bestill deg en legetime, det kan være allergi og det kan være kveldsuro. Jenta mi hadde kveldsuro, kunne stille klokken etter henne. Hylte 2-3 timer, fikk tips av helsesøster om å prøve semper dråper, og det funka! Fikk en helt ny baby etterpå Anonymkode: 7eefe...5b7 Null stress å kutte ut melkeprodukter uten å snakke med lege. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mnjah Skrevet 31. mai 2018 #33 Del Skrevet 31. mai 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Ok. Lege og helsestasjonen sa at det var slik vi skulle gå fram, og at man etter noen dager ville merke en bedring (altså ikke at det blir helt bra, men at det blir mindre gråt/magevondt) dersom det var det som var årsaken. Videreformidler kun det jeg ble fortalt. Anonymkode: de9a3...7be De som vet best her er barnelegene. HS og allmennleger er ikke godt kjent med barn og melkeproteinallergi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spenol Skrevet 31. mai 2018 #34 Del Skrevet 31. mai 2018 Først: jeg har ikke lest de andre svarene. Så: meld deg inn i «norsk støttegruppe for stramt tunge- og leppebånd» på Facebook. Det er vil du mulig få god og VIKTIG informasjon! Føler med deg❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #35 Del Skrevet 31. mai 2018 Når baby har disse skriketoktene, har du testet ut og ta knebøy med babyen i armene? Etter 3 mnd med skriking kom vi over dette tipset på nett, og baby ble stille... Helt utrolig, men det funket fjell. Det ble flere timer med knebøy hver dag, men hva gjør man vel ikke? Vi hadde og testet absolutt alt man kan tenke seg å teste, inkludert 2 mnd melkefri diett uten virkning. Vi fikk også påvist KISS-syndrom når h*n var 3 mnd hos manuellterapaut, så etter dette var knekt opp, ble det stadig bedring samtidig som kolikken gradvis forsvant ved 5 mnd. Anonymkode: d5bfc...8dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mnjah Skrevet 31. mai 2018 #36 Del Skrevet 31. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Når baby har disse skriketoktene, har du testet ut og ta knebøy med babyen i armene? Etter 3 mnd med skriking kom vi over dette tipset på nett, og baby ble stille... Helt utrolig, men det funket fjell. Det ble flere timer med knebøy hver dag, men hva gjør man vel ikke? Vi hadde og testet absolutt alt man kan tenke seg å teste, inkludert 2 mnd melkefri diett uten virkning. Vi fikk også påvist KISS-syndrom når h*n var 3 mnd hos manuellterapaut, så etter dette var knekt opp, ble det stadig bedring samtidig som kolikken gradvis forsvant ved 5 mnd. Anonymkode: d5bfc...8dc Vi tok knebøy med skrikende baby, det hjalp- men det var fremdeles melkeproteinallergi.... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #37 Del Skrevet 31. mai 2018 Fra yngste var 1-3 mnd, gråt hun i 3-4 timer i strekk hver eneste kveld fordi hun var overtrøtt, ingen magevondt. Starter alltid på samme tidspunkt, fordi vi prøvde med legging for sent pga at vi la storesøster. Jeg endte alltid med å gi baby til pappa som var 10 hakk mindre stresset, og da roet hun seg ofte. Pappaen bærte og bysset hud mot hud, mens jeg roet meg ned. Jeg ble superstresset, og det gjorde alt værre. Var utrolig slitsomt, og jeg gråt hver eneste kveld etter babyen endelig hadde sovnet fordi det var pappa som alltid fikk roet henne, følte meg skikkelig mislykket. ville ikke prøvd melkefritt uten å ha snakker med profesjonelle om dette. Og dersom du kan så unngå sukkervann og morsmelk erstatning. Mange barn får knip av mme, og noen blir kvalme av sukkervann. Har du morsmelk så er det absolutt best for det umodne tarmsystemet. Anonymkode: 7c4a5...e22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #38 Del Skrevet 31. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fra yngste var 1-3 mnd, gråt hun i 3-4 timer i strekk hver eneste kveld fordi hun var overtrøtt, ingen magevondt. Starter alltid på samme tidspunkt, fordi vi prøvde med legging for sent pga at vi la storesøster. Jeg endte alltid med å gi baby til pappa som var 10 hakk mindre stresset, og da roet hun seg ofte. Pappaen bærte og bysset hud mot hud, mens jeg roet meg ned. Jeg ble superstresset, og det gjorde alt værre. Var utrolig slitsomt, og jeg gråt hver eneste kveld etter babyen endelig hadde sovnet fordi det var pappa som alltid fikk roet henne, følte meg skikkelig mislykket. ville ikke prøvd melkefritt uten å ha snakker med profesjonelle om dette. Og dersom du kan så unngå sukkervann og morsmelk erstatning. Mange barn får knip av mme, og noen blir kvalme av sukkervann. Har du morsmelk så er det absolutt best for det umodne tarmsystemet. Anonymkode: 7c4a5...e22 Meg igjen!! Les på ammehjelpens side om «kveldsurolighet» Anonymkode: 7c4a5...e22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #39 Del Skrevet 1. juni 2018 Det er ikke noe problem å teste melkefritt noen uker uten å snakke med legen først. De fleste leger vet ikke helt hva som må taes hensyn til uansett. Støttegruppene er lettere å snakke med og vet mye. Anonymkode: f25e6...248 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #40 Del Skrevet 1. juni 2018 Man må jo ikke teste melkefritt i mange uker før det har effekt. De fleste merker en endring etter noen dager. Har det går en liten uke og det ikke er endring, ville jeg gjeninnført melkeprodukter. Anonymkode: de9a3...7be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå