Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Finner ingen i klesbutikkene, er det helt ut? Finner heller ingen cardigans, jakker som kan passe til kjoler. Noen som har tips?

Mine armer er ikke spesielt pene, spesielt ikke overarmene, det er snakk om stygge arr etter selvskading, liker derfor ikke å vise dem, men nesten alle kjolene jeg eier er ermeløse...!

Tips? :)

Anonymkode: 00276...f94

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bolero har vært ut de siste 12 årene ja. Cardigan er heller ikke spesielt pent til penkjolen... Hva med en mer blazer-lignende jakke. Eller en tynn litt lang mer flagrende jakke over. Litt sånn lang blazer men i tynt blusestoff nesten. Vanskelig å forklare. 

Anonymkode: d3df4...a1f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bolero har vært ut de siste 12 årene ja. Cardigan er heller ikke spesielt pent til penkjolen... Hva med en mer blazer-lignende jakke. Eller en tynn litt lang mer flagrende jakke over. Litt sånn lang blazer men i tynt blusestoff nesten. Vanskelig å forklare. 

Anonymkode: d3df4...a1f

Mulig du ikke mener det eksakt, men det er vitterlig ikke SÅ lenge siden det var umulig å få kjøpt noe som helst annet enn boleroer til å ha over kjoler. Har sett noen få i noen nettbutikker nå også, men det er lenger mellom dem.

PS: det at en ting ikke er moderne betyr ikke at den er stygg (jf overskriften).

Anonymkode: 629a8...274

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns ikke bolero er stygt, men nå bryr ikke jeg meg om hva som er mote og ikke heller.

Anonymkode: 73fff...ede

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mette Møller har fine boleroer og wrap cardigans som passer fint til kjole:

https://www.mettemoller.no/product-catalog/?reset=true

Jeg pleier å bruke cardigans fra Tricot (de har dem på Deguy) over kjoler, merino om vinteren og lin nå om sommeren.

Anonymkode: f3fd8...98e

Skrevet

Jeg synes bolero er stygt. Jeg synes det er finere med en tynn vårjakke/blazer, en kåpe som er veldig lett og tynn (type chiffon) eller kimono over kjoler.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker bolero og brukte det ofte før, men jeg har ikke sett det på ca 8-9 år. 

Anonymkode: d0305...400

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Occulta skrev:

Jeg synes bolero er stygt. Jeg synes det er finere med en tynn vårjakke/blazer, en kåpe som er veldig lett og tynn (type chiffon) eller kimono over kjoler.

men det er jo yttertøy. Du kan ikke sammenligne blazere og kåper med boleroer og cardigans. TS er på jakt etter noe som kan skjule armene, og jeg antar at hun mener til innebruk.

Blazer over kjole kan man jo for så vidt ha inne og, men det blir jo fort veldig seriøst og businessaktig, og så er jo blazer mer stivt og ukomfortabelt enn en bolero/cardigan. Uansett liker jeg ikke siluetten en blazer gir sammen med kjole - det blir som den kjerringaktige delen av 90-tallet for meg.

Jeg har en kollega som går med kjole med en liten cardigan over hver eneste dag, og det er kjempefint. Og praktisk.

• Liker 3
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

men det er jo yttertøy. Du kan ikke sammenligne blazere og kåper med boleroer og cardigans. TS er på jakt etter noe som kan skjule armene, og jeg antar at hun mener til innebruk.

Blazer over kjole kan man jo for så vidt ha inne og, men det blir jo fort veldig seriøst og businessaktig, og så er jo blazer mer stivt og ukomfortabelt enn en bolero/cardigan. Uansett liker jeg ikke siluetten en blazer gir sammen med kjole - det blir som den kjerringaktige delen av 90-tallet for meg.

Jeg har en kollega som går med kjole med en liten cardigan over hver eneste dag, og det er kjempefint. Og praktisk.

Som sagt så snakker jeg om noe florlett. Ikke om en business dressjakke over en pen kjole :)  Det finnes masse jakker, kåper og kimoner i butikkene nå som er sheer/chiffon... det er altså ikke snakk om en jakke per se, men noe som dekker skuldrene over en kjole. Google sheer kimono, sheer coat, chiffon jacket/coat/blazer/kimono... masse fint som man kan ha oppå en kjole og som man ikke MÅ ta av seg bår man kommer inn

• Liker 3
Skrevet

Jeg bruker gjerne både boleros og cardigans, finner en boleroer i utlandet, har dog ikke sett etter det i norske butikker. Uansett, synes det kan være både pent og praktisk, spesielt for oss som vil slippe å vise overarmene. Kommer helt an på hva man har på seg, og hvordan de ser ut. 

Personlig synes jeg det er merkelig å synes det er stygt, men smaken er som baken. ;) Selv har jeg begge deler i mange ulike farger og fasoner, nettopp for å skape liv til kjolene mine - og gi stilen en personlig vri. :) 

Gå med det du liker, hvorfor bry seg så mye om hva som er in?

• Liker 2
Skrevet

Nå vet jeg ikke hvor andre handler klær, men jeg kan ikke huske å ha sett boleroer noe sted siden jeg var barn.

Men hva med en lang og florlett jakke over?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke sett (eller sett etter) det i butikkene. Men jeg har funnet mange fine på ebay. Jeg elsker bolero til sommerkjoler for jeg har så sykt stygge armer. Syns bolero er kjempefint til kjoler jeg da..

Anonymkode: a6966...fe5

AnonymBruker
Skrevet

kjolebutikken Syvende Himmel i Stavanger har alltid boleroer inne. Tror kanskje de sender.

Samme med Mette Møller som er nevnt lenger oppe.

Gjest Sisti
Skrevet

Jeg kjøpte nylig bolero fra Kjoledamen.no. :) manillusion kan du kanskje også sjekke? 

Skrevet

Zalando har boleroer i mange varianter. Jeg har og en kort blazer jeg bruker til kjoler. Den er litt som denne. Coast har forresten og muligens boleroer, og annet som passer til kjoler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...