Gå til innhold

Vaskemiddel på badegulv, fliser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå begynner det å bli en stund siden jeg har vasket badegulvet.  Hvilket vaskemiddel bruker dere å vaske badegulvet med(har fliser)? Jeg synes ikke at det blir ordentlig reint med ajax. Bruker dere å skure flisene også en gang i blant? Synes ohså det er vanskelig å kommet til i kriker og kroker på badet. Hva gjør dere for å komme til der, slik at det blir ordentlig rent? trenger tips=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker sprayflaske for å komme til i kriker og kroker.  Men for å være helt ærlig - det er grusomt å gjøre rent på badene.  Har to fliselagte bad....  

Når vi venter overnattingsgjester brukes også Q-tip og tannbørste for å komme til.   Nei, dette er ikke nor som gjøres hver dag :) 

AnonymBruker
Skrevet

Mopp på flisene og såpeinnsatt håndkle for hånd for å komme ned i fugene.

Anonymkode: 4665c...a6e

Skrevet

Spray klorin på og bruk tannbørste

Skrevet

Tannbørste eller oppvaskbørste til skrubbing. Zalo eller Jif.

AnonymBruker
Skrevet
På 30.5.2018 den 20.46, kriztine skrev:

Nå begynner det å bli en stund siden jeg har vasket badegulvet.  Hvilket vaskemiddel bruker dere å vaske badegulvet med(har fliser)? Jeg synes ikke at det blir ordentlig reint med ajax. Bruker dere å skure flisene også en gang i blant? Synes ohså det er vanskelig å kommet til i kriker og kroker på badet. Hva gjør dere for å komme til der, slik at det blir ordentlig rent? trenger tips=)

Fliser og fuger sksl ikke skrubbes og gnikkes på, da skades de. Fuger klarer du knapt å få rene om du lar dem møkke ned og bruker skippertaksmetoden på. Fugene suger til seg vaskemidler, og vaskemidlene blir liggene i fugemassen som så med tiden smuldrer opp, samtidig eller enda lengrer frem vil flisene løsne. 

Der de selger fliser har de spesialmidler til fugerengjøring. Fliser skal heller ikke skrubbes og gnikkes da ødelegges overflaten. Skal du bevare badet og flisene, så vask ofte en til to ganger i uken med litt oppvaskemiddel eller Ajax. Det hjelper heller ikke å vaske gulvet om resten av badet er møkkete og nedstøvet.

Anonymkode: 50e14...9a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...