AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #1 Skrevet 30. mai 2018 Ulla Nordgarden om innvandring. - Det er ikke bare mine barn som skal ha det bra. Alle barn skal ha det bra. Og jeg vet at det medfører større etniske konflikter, mer vold, mer kriminalitet, mer barnevern, mer helse- og omsorgsproblematikk. Men det er greit, for det vil også hjelpe langt flere mennesker. Det som derimot ikke er greit er at hun kaller de som ikke er villig til å gjøre de samme prioriteringene annerledes for rasister, uten å gå igjennom alternativene. Hjelp i nærområdet er det som får hjelpt flest. Det går hun ikke innpå. Jeg er ikke enig i hennes prioriteringer! Jeg er også svært uenig med mange av FrP sine prioriteringer. Jeg likte derimot tydeligheten. Det hun beskriver er i samsvar med min virkelighetsoppfatning. Helgheim har nå et poeng, hvorfor er det feil av han å beskrive samme virkelighet. Bare fordi han ikke ønsker den velkommen? https://www.dagsavisen.no/fremtiden/lokalt/venstre-dropper-frp-etter-netthets-1.302773 - Det er ikke bare mine barn som skal ha det bra. Alle barn skal ha det bra. Og jeg vet at det medfører større etniske konflikter, mer vold, mer kriminalitet, mer barnevern, mer helse- og omsorgsproblematikk. Men det er greit, for det vil også hjelpe langt flere mennesker. Anonymkode: a4938...59a
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #2 Skrevet 30. mai 2018 Jeg kan ikke skjønne at noen som helst kan være uenig i det Helgheim sier i dette intervjuet. At Nordgarden er villig til å droppe trygghet for stå for hennes regning, jeg tviler på at alle familiene som står igjen etter å ha mistet noen i terrorangrep og voldtekt er enig med henne i det utsagnet. Anonymkode: a9810...3dd
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #3 Skrevet 30. mai 2018 Jeg har ikke tid til å se videoen nå. Men det er jo dette det koker ned til. Er DU villig til å ofre trygghet og velferd? Og for hva? Hvorfor skal det ofres? Jeg liker det ikke. Anonymkode: a4938...59a
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #4 Skrevet 30. mai 2018 Hun snakker ikke om innvandring som en ressurss vi er avhengig av. Det var det jeg likte med hennes uttalelser. Anonymkode: a4938...59a
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #5 Skrevet 30. mai 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke tid til å se videoen nå. Men det er jo dette det koker ned til. Er DU villig til å ofre trygghet og velferd? Og for hva? Hvorfor skal det ofres? Jeg liker det ikke. Anonymkode: a4938...59a Jeg er ikke villig til å ofre trygghet og velferd. Spesielt ikke trygghet. Og jeg ser trygghet også i velferd. Jeg ønsker å hjelpe folk der de er. Det er veldig usolidarisk å hjelpe en håndfull her når man kan hjelpe så mange flere der de er. Man kan rett og slett ikke hjelpe alle ved å hente dem til Europa. Og hvem er det egentlig som er verdige å komme til Europa? Det er ingen tvil om at det er bedre å leve og bo i Europa fremfor mange andre plasser, men det er ikke en rettighet. Anonymkode: a9810...3dd
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #6 Skrevet 30. mai 2018 38 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er ikke villig til å ofre trygghet og velferd. Spesielt ikke trygghet. Og jeg ser trygghet også i velferd. Jeg ønsker å hjelpe folk der de er. Det er veldig usolidarisk å hjelpe en håndfull her når man kan hjelpe så mange flere der de er. Man kan rett og slett ikke hjelpe alle ved å hente dem til Europa. Og hvem er det egentlig som er verdige å komme til Europa? Det er ingen tvil om at det er bedre å leve og bo i Europa fremfor mange andre plasser, men det er ikke en rettighet. Anonymkode: a9810...3dd Men våre folkevalgte er jo villige til det. De representerer jo folkeviljen. Jeg tror det er mange som er villige til nettopp det, som er enige med denne damen. Om det faktisk er så mange at man kan si det er folkeviljen, det er jeg ikke like sikker på. Jeg ønsker ikke å redusere trygghet, verken fysisk trygghet, eller trygghet gjennom velferd. Hvordan man kan få gehør for det hos de som styrer, det vet jeg ikke. En levende debatt, og mye informasjon tror jeg er viktig. Anonymkode: a4938...59a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå