Gå til innhold

Isbit-staver, hvor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har sett dette i butikk i det siste? Enten som poser eller form. Isbiter som er formet som staver, altså. De får nemlig plass oppi flasker. 

Anonymkode: 90149...e02

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har sett dette i butikk i det siste? Enten som poser eller form. Isbiter som er formet som staver, altså. De får nemlig plass oppi flasker. 

Ikea hadde former i silikon. Poser finner du i større butikker. Lete :lete:

Anonymkode: 13e7a...ee2

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikea hadde former i silikon. Poser finner du i større butikker. Lete :lete:

Anonymkode: 13e7a...ee2

Ikea må jeg reise i flere timer for å komme til. Og har enda ikke funnet i butikk, er derfor jeg spør om noen her har sett og evt hvor.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte slike silikonformer, som ser ut som marsipan pølsene med sjokolade trekk, man får kjøpt i 5 pack, til jul og påske. Om det er disse du mener? Jeg kjøpte de på IKEA. Formene er knæsj rosa. Og det er 5 eller 6 pinner. 

Anonymkode: 8d406...6b7

Skrevet (endret)

Jeg pleide å kjøpe dem på Ica, men etter at Ica ble kjøpt opp av Rimi og Rimi også forsvant, så satt man plutselig der da....
Jeg har også de silikonformene fra Ikea, men da må man jo ha et drittlass av dem, siden det bare er seks eller åtte staver i hver form, og de isbitposene hadde 21 staver i hver pose.

Endret av Minya
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjøpte slike silikonformer, som ser ut som marsipan pølsene med sjokolade trekk, man får kjøpt i 5 pack, til jul og påske. Om det er disse du mener? Jeg kjøpte de på IKEA. Formene er knæsj rosa. Og det er 5 eller 6 pinner. 

959B3E60-5484-4551-8653-E1B3947A4FDC.thumb.jpeg.d1914a753e4e6130a32ba374ed055549.jpeg

AnonymBruker
Skrevet

7 pinner. 

Skrevet (endret)
1 minutt siden, Blondie65 said:

https://www.ikea.com/no/no/catalog/products/20350549/

Kan kjøpes på nett og Ikea sender det i posten.

De isbitposene du linker til er terninger, ikke staver.

Edit; Ikke akkurat terninger, de ligner mer på små gulrøtter uten stilk, eller kakestykker. Poenget er at de ikke går ned i tuten på ei flaske.

Endret av Minya
  • Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet
1 minutt siden, Minya skrev:

De isbitposene du linker til er terninger, ikke staver.

Jeg er enig i at det ikke er staver - men terninger er det ikke. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Minya skrev:

Googlet en stund og endte opp med disse;
https://www.jernia.no/produktkatalog/kjøkken/matlaging/kjøkkenutstyr/kjøkkenutstyr/joie-isbitform-silikon-staver-med-plastlokk/p/58016703

Kan se ut som det er tre former à 9 staver, med lokk for å unngå masse vannsøl, og de kan stables oppå hverandre for å spare plass i fryseren. Spørs om det ikke er dette vi må belage oss på, TS.

Åh, de er ikke på lager i nettbutikken og det er ikke Jernia her jeg bor :(

Skrevet

Mener de selger de på butikken Normal om den finnes der hvor du bor. 
Ellers ville jeg forsøkt Kitchn, Tilbords, Jernia, Søstrene Grene, Lagerhaus, Kremmerhuset. 

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om flasken din tåler dypfryser, kan du bare fryse ned flasken med en skvett vann i, og ta den ut neste dag og fylle på drikke.

Anonymkode: a7c86...e31

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Om flasken din tåler dypfryser, kan du bare fryse ned flasken med en skvett vann i, og ta den ut neste dag og fylle på drikke.

Ps. om du lar flasken ligge litt skrått i fryseren (men ikke så horisontalt at tuten dekkes av vannet som blir til is), så blir jo isen til en slags stav :) 

AnonymBruker
Skrevet

Cdon har disse her ser det ut til. Veldig tynne staver som smelter fort. 
lku_c039rush_isform-42335423-41416695-org.jpg

Anonymkode: de5bc...32a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...