AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #1 Del Skrevet 30. mai 2018 Noen som vet hva dette er av erfaring? Leser på nettet at man kan bli steril, og må ærlig innrømme jeg blir litt stressa. Skal ha samtale med urologen om en uke, men tenkte bare å høre her inne. Så, litt om historien. Våren 2016 fikk jeg en rekke uvi, så og si hver uke. Merk: jeg har aldri hatt problemer med blæren før. Så masse leger, gynekologer og ble til slutt henvist til urolog. Urologen diagnostiserte meg med IC (interstitiell cystitt) eller smertefull blæresyndrom som det også heter. Har nå slitt med dette i 2 år. Da jeg skulle på behandling for en uke siden fortalte urologen at de har gått bort fra den sykdommen jeg i utgangspunktet ble diagnostisert for, og at de nå tror jeg har uretritt. Som sagt, jeg skal grille urologen om en uke, men vil også høre fra andre som kanskje har litt mer innsikt i uretritt enn det jeg per dags dato har. Jeg fikk ikke snakket så lenge med urologen når nyheten kom, da jeg øyeblikkelig ble overlykkelig av å gå fra å ha en ukurerbar sykdom til denne jeg kan bli kvitt med en langtidskur. Tenkte rett og slett ikke så langt. og i såfall, hvordan håndterer jeg helsevesenet? Jeg har gått to år med en sykdom de sa jeg hadde, men som de ikke engang kunne påvise, i masse smerter og gått på 26 behandlinger årlig, en veldig dyr behandling. Har jeg rett til å få tilbake disse pengene? Er nok bare å ta en tlf å finne ut av det også, men slenger det bare med nå når jeg først skriver Anonymkode: 2a1fe...c17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #2 Del Skrevet 30. mai 2018 Tviler på at du får noe igjen. Jeg ble gravid på spiralen, den er det 5 års garanti på. Jeg kunne i beste fall få en ny spiral av leverandøren men hvem tar sjangsen på det liksom. Anonymkode: 487be...507 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #3 Del Skrevet 30. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tviler på at du får noe igjen. Jeg ble gravid på spiralen, den er det 5 års garanti på. Jeg kunne i beste fall få en ny spiral av leverandøren men hvem tar sjangsen på det liksom. Anonymkode: 487be...507 Selv om det i mitt tilfelle er snakk om en sykdom? Ts Anonymkode: 2a1fe...c17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #4 Del Skrevet 30. mai 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tviler på at du får noe igjen. Jeg ble gravid på spiralen, den er det 5 års garanti på. Jeg kunne i beste fall få en ny spiral av leverandøren men hvem tar sjangsen på det liksom. Anonymkode: 487be...507 Det kan vel ikke sammenlignes? Anonymkode: c6771...2eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #5 Del Skrevet 30. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det kan vel ikke sammenlignes? Anonymkode: c6771...2eb Det var en feil på den som gjorde at den delte seg i to biter. Anonymkode: 487be...507 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #6 Del Skrevet 30. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det var en feil på den som gjorde at den delte seg i to biter. Anonymkode: 487be...507 Det har da ingenting med sykdom å gjøre Anonymkode: 2a1fe...c17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 30. mai 2018 #7 Del Skrevet 30. mai 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen som vet hva dette er av erfaring? Leser på nettet at man kan bli steril, og må ærlig innrømme jeg blir litt stressa. Skal ha samtale med urologen om en uke, men tenkte bare å høre her inne. Så, litt om historien. Våren 2016 fikk jeg en rekke uvi, så og si hver uke. Merk: jeg har aldri hatt problemer med blæren før. Så masse leger, gynekologer og ble til slutt henvist til urolog. Urologen diagnostiserte meg med IC (interstitiell cystitt) eller smertefull blæresyndrom som det også heter. Har nå slitt med dette i 2 år. Da jeg skulle på behandling for en uke siden fortalte urologen at de har gått bort fra den sykdommen jeg i utgangspunktet ble diagnostisert for, og at de nå tror jeg har uretritt. Som sagt, jeg skal grille urologen om en uke, men vil også høre fra andre som kanskje har litt mer innsikt i uretritt enn det jeg per dags dato har. Jeg fikk ikke snakket så lenge med urologen når nyheten kom, da jeg øyeblikkelig ble overlykkelig av å gå fra å ha en ukurerbar sykdom til denne jeg kan bli kvitt med en langtidskur. Tenkte rett og slett ikke så langt. og i såfall, hvordan håndterer jeg helsevesenet? Jeg har gått to år med en sykdom de sa jeg hadde, men som de ikke engang kunne påvise, i masse smerter og gått på 26 behandlinger årlig, en veldig dyr behandling. Har jeg rett til å få tilbake disse pengene? Er nok bare å ta en tlf å finne ut av det også, men slenger det bare med nå når jeg først skriver Anonymkode: 2a1fe...c17 I ditt tilfelle hadde jeg helt klart søkt om erstatning, ville også tatt kontakt med en advokat som jobber med sånne saker. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #8 Del Skrevet 30. mai 2018 Akkurat nå, Dævendøtte skrev: I ditt tilfelle hadde jeg helt klart søkt om erstatning, ville også tatt kontakt med en advokat som jobber med sånne saker. Lykke til. Takk for svar og tips! Er helt grønn når det kommer til erstatning og erstatningkrav.. tenker å bare fokusere på å bli frisk nå, så tar jeg fatt på erstatningsbiten etterpå 👍 Ts Anonymkode: 2a1fe...c17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #9 Del Skrevet 30. mai 2018 Jeg syns det blir kjemperart hvis folk i TILLEGG til å få gratis helsehjelp (minus en symbolsk egenandel og mulighet for frikort når kostnadene overskrider et gitt beløp) av det offentlige, skal kunne få tilbakebetaling som en slags erstatning når det har tatt lang tid eller vært en vanskelig utredning. Er det ikke nok at det bare koster noen få tusenlapper i egenandeler? Skulle du betalt alt selv hadde det jo vært snakk om millioner. Resten av regninga betaler vi alle sammen for deg. Noen sykdommer tar lang tid å utrede. Det er vel ingen sin skyld, eller noe du skal ha tilbakebetaling for. Hvis du likevel føler deg dårlig behandla får du søke om pasientskadeerstatning. Anonymkode: afb58...e1e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #10 Del Skrevet 30. mai 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns det blir kjemperart hvis folk i TILLEGG til å få gratis helsehjelp (minus en symbolsk egenandel og mulighet for frikort når kostnadene overskrider et gitt beløp) av det offentlige, skal kunne få tilbakebetaling som en slags erstatning når det har tatt lang tid eller vært en vanskelig utredning. Er det ikke nok at det bare koster noen få tusenlapper i egenandeler? Skulle du betalt alt selv hadde det jo vært snakk om millioner. Resten av regninga betaler vi alle sammen for deg. Noen sykdommer tar lang tid å utrede. Det er vel ingen sin skyld, eller noe du skal ha tilbakebetaling for. Hvis du likevel føler deg dårlig behandla får du søke om pasientskadeerstatning. Anonymkode: afb58...e1e Parisentskadeerstaning! Der var det riktige ordet.. ser hva du mener. Ts Anonymkode: 2a1fe...c17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 30. mai 2018 #11 Del Skrevet 30. mai 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns det blir kjemperart hvis folk i TILLEGG til å få gratis helsehjelp (minus en symbolsk egenandel og mulighet for frikort når kostnadene overskrider et gitt beløp) av det offentlige, skal kunne få tilbakebetaling som en slags erstatning når det har tatt lang tid eller vært en vanskelig utredning. Er det ikke nok at det bare koster noen få tusenlapper i egenandeler? Skulle du betalt alt selv hadde det jo vært snakk om millioner. Resten av regninga betaler vi alle sammen for deg. Noen sykdommer tar lang tid å utrede. Det er vel ingen sin skyld, eller noe du skal ha tilbakebetaling for. Hvis du likevel føler deg dårlig behandla får du søke om pasientskadeerstatning. Anonymkode: afb58...e1e Er ikke snakk om å føle seg dårlig behandla, ingen får pasienterstatning av dårlig behandling. En pasient har rett til å klage og få erstatning om vilkårene er oppfylt. Skulle da bare mangle, viktig at sånt også kommer fram i lyset og det kanskje ikke skjer igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 30. mai 2018 #12 Del Skrevet 30. mai 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar og tips! Er helt grønn når det kommer til erstatning og erstatningkrav.. tenker å bare fokusere på å bli frisk nå, så tar jeg fatt på erstatningsbiten etterpå 👍 Ts Anonymkode: 2a1fe...c17 Uansett, ta kontakt med en advokat som kan se på saken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå