Gå til innhold

Mister energi av sol og varme

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mister all energi av sol og varme. Mister alt av tiltakslyst, og blir ør og svimmel og i dårlig humør. Føler meg klam og ekkel og må dusje dobbelt så mye som ellers.I tillegg er det utrolig irriterende med veps, flere edderkopper, høylytte naboer og unger som hyler og skriker. Nei, gi meg høst, pledd, kakao, mørke kvelder og frisk luft i kinnene. 

Noen som kjenner seg igjen? Føler "alle" elsker sommeren..

Anonymkode: 90827...e14

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å bli i bedre form av varmen, men nå er kroppen gått fullstendig i streik 🙈 sikkert for mye av det gode 😂

Anonymkode: 86ffd...d85

AnonymBruker
Skrevet

3 minutter siden, AnonymBruker said:

gi meg høst, pledd, kakao, mørke kvelder og frisk luft i kinnene.

Ja, iallfall nå i disse dager med 29 grader ute, så hørtes dette helt supert ut! Det er jo altfor varm nå, jeg sliter i varmen!

Anonymkode: ce6d6...8bb

Skrevet

Har heller ikke problemer med varme sånn ellers, men nå er det så utrolig fuktig, varm og tung luft flere dager nå.. savner å puste inn litt frisk luft samtidig som at været er fint. Får vondt i hodet og sliter på jobb, jobber i helsevesenet og blir andpusten bare jeg tar 3 skritt. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har høyt stoffskifte og hater denne varmen. Fungerer best når det er ca 20 grader, nå er det nesten 10 for mye.

Anonymkode: 1b865...262

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også alltid vært sånn, tåler nok ikke varme så godt og når det nå er 30 grader og jeg i tillegg er gravid er det på grensen til uutholdelig. Blir slapp, sliten og får hodepine når det blir så varmt som nå. Blir liggende inne med viften på maks når det er som varmest på dagen, så går jeg ut etter kl 20, da er det helt herlig ute! :) 

Anonymkode: cde7e...a8c

AnonymBruker
Skrevet

Er det varme generelt, eller er det denne ekstreme varmen du reagerer på? For jeg tror mange reagerer på den. Jeg syns 24-26 grader er flott, men når vi begynner å bevege oss mot 30-tallet, så ligger jeg rett ut. 

Anonymkode: 869c8...5c4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Er det varme generelt, eller er det denne ekstreme varmen du reagerer på? For jeg tror mange reagerer på den. Jeg syns 24-26 grader er flott, men når vi begynner å bevege oss mot 30-tallet, så ligger jeg rett ut. 

Anonymkode: 869c8...5c4

Jeg reagerer egentlig på varme generelt, men jo varmere og flere dager med slikt vær, jo verre.

ts

AnonymBruker
Skrevet

Godt å høre at det ikke bare er jeg som har det sånn. Her er det 31 grader nå og jeg er helt slått ut :(

Anonymkode: afa8f...74c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir veldig fort varm og fryser også veldig fort. Så jeg skal nok være glad for at jeg bor på vestlandet, da. Liker veldig godt høsten og milde vintere. 

ts

Skrevet

Det er ikke ofte jeg tar så sterke ord i min munn, men jeg HATER varmen. Har alltid gjort det. Temperaturer over 22-23 grader er nærmest uutholdelige for meg, så de siste ukene har det virkelig røynet på. Blir sliten, utilpass, sover dårlig, får hodepine og dårlig humør. 
Jeg må også få sagt at jeg aldri er blant de som klager på kulda om vinteren. Jeg ELSKER ekte vinter med kuldegrader og snø.  På vinteren kan jeg bli trøtt pga mørket, men jeg blir aldri så utslått som jeg blir når det er usunt varmt ute. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Ullvott said:

Det er ikke ofte jeg tar så sterke ord i min munn, men jeg HATER varmen. Har alltid gjort det. Temperaturer over 22-23 grader er nærmest uutholdelige for meg, så de siste ukene har det virkelig røynet på. Blir sliten, utilpass, sover dårlig, får hodepine og dårlig humør. 
Jeg må også få sagt at jeg aldri er blant de som klager på kulda om vinteren. Jeg ELSKER ekte vinter med kuldegrader og snø.  På vinteren kan jeg bli trøtt pga mørket, men jeg blir aldri så utslått som jeg blir når det er usunt varmt ute. 

Litt lettet over å se at jeg ikke er den eneste, selv om jeg på ingen måte ønsker at andre skal føle det slik. Jeg sover også veldig dårlig for tiden og får ikke gjort noe produktivt. Synes det er kjempekoselig med snø og å kle på seg votter og lue.

ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Me too! Godt at jeg ikke er alene, i det minste. Nå går det snart alvorlig ut over humøret, men det kan jo være fordi jeg ikke har sovet skikkelig på en stund.

Gleder meg til oktober!!

Anonymkode: 5536b...7c0

Ryddet for avsporinger

Perelandra, mod.

Endret av Perelandra
AnonymBruker
Skrevet

Dere som reagerer sånn på varme må tenke på å kjøpe dere aircondition! Ikke av typen som går gjennom hele huset, men f.eks. en maskin til å ha i stuen eller på soverommet. Jeg har en som går for fullt hjemme nå, og da blir det svalt og deilig innendørs.

Norge kommer bare til å bli varmere og varmere, så aircondition kommer nok til å bli mer og mer vanlig.

Anonymkode: c82e5...c9a

Skrevet

31 i skyggen her nå og ikke et vindpust og :sjokkbla: 28 inne..

Vi er da alle forskjellige. Jeg fryser aldri selv om det er 22 minus.

Varmblodige mennesker har lov å klage litt. Så det så. 

Annonse
Skrevet (endret)

Det er et problem at den store varmen kommer like brått som en vegg og jeg går i ørska omtrent frem til det igjen kjennes væromslag i lufta og det begynner å bli høst. God søvn på sommeren kan jeg se veldig langt etter. 

Hvis noen tror at bordvifte eller gulvvifte er et fremmedord i oss varmes ordforråd, så tar noen feil. Det har vært brukt i mitt hjem omtrent siden hjulet ble oppfunnet og det blir lokalt litt kjøligere rett foran vifta, men ellers er det jo akkurat like varmt i resten av huset og ute råder armageddon...sett fra mitt ståsted. Når sola har gått ned og jeg har hatt gjennomtrekk en times tid, da begynner det å bli ok for meg. En liten bris hadde vært en velsignelse, men er veldig fraværende denne sommeren så langt. Jeg lever i håpet. 

Endret av Hoppetaujenta
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Har du og ts tatt opp heteproblemene med fastlegen? Høyt blodtrykk er en sak som gir dårligere/lavere kroppslig toleranse for varme. Flere andre ting som lett kan ordnes relativt enkelt kan gi dårlig varemtoleranse

Ellers kan jeg opplyse om at de fleste sliter i varmen uten å være rar, når temperaturen er slik den er i dag. Daer detbare en ting å gjøre, å ta livet med ro, drikke rikelig, kjøle seg ned og prøve å sette pris på varmen, fordi det straks om en stund blir kjølig, isbelagt og snø utendørs.

Anonymkode: 9dcf7...9c9

Ryddet for svar til slettet innlegg

Perelandra, mod.

Endret av Perelandra
  • Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mister all energi av sol og varme. Mister alt av tiltakslyst, og blir ør og svimmel og i dårlig humør. Føler meg klam og ekkel og må dusje dobbelt så mye som ellers.I tillegg er det utrolig irriterende med veps, flere edderkopper, høylytte naboer og unger som hyler og skriker. Nei, gi meg høst, pledd, kakao, mørke kvelder og frisk luft i kinnene. 

Noen som kjenner seg igjen? Føler "alle" elsker sommeren..

Det var deilig først, nå sitter jeg for det meste inne og venter på at det skal bli kjøligere. Og jeg som snart skal på ferie! Joda, i-landsproblem de luxe, men noe av sjarmen med ferie er å komme fra regn og blåst i Norge til behagelig temperatur i et litt varmere og mer værstabilt land. Blir ikke helt det samme når man allerede har vært drittlei sol og varme i flere uker.

Joda, jeg ER flau over hvor bortskjemt og utakknemlig jeg er:)

AnonymBruker
Skrevet

Husk å drikke nok i varmen og få nok hydrering fra mat også. Rå frukt og grønnsaker er hydrerende, det meste annet er egentlig ikke det. Sitronvann er veldig bra, da får man mineralene fra sitronen sammen med vannet også. Bruk fersk sitron og klem oppi vannet. Tror det kan hjelpe litt for de som sliter i varmen, samme med ferskpresset agurkjuice, og kokosnøttvann.

Anonymkode: b763a...89d

Skrevet

Glad nok i sol og sommer jeg, og føler sollys gir en del energi, men kan bli slapp når det blir for varmt. Kanskje derfor siesta er en greie i sydligere strøk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...