AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #1 Skrevet 30. mai 2018 Leser om ulykker og nestenulykker hvert år. https://www.aftenposten.no/norge/i/6n0vm3/Skoleelev-reddet-fra-drukning-i-Elverum Trodde alle skoler hadde en regel om badeforbud. Eller er det kanskje bare her i kommunen? Anonymkode: 766b6...d01
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #2 Skrevet 30. mai 2018 Våre elever får bade, men kun sammen med lærer som har livreddningskurs i vann. De må også bade puljevis 4-5 stk. Anonymkode: cd086...460
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #3 Skrevet 30. mai 2018 Vi skal på stranda med hele 10. trinn i morgen, og de får bade så mye de lyster. Nå må de gå nærmere 500 meter utover før de får vann over knærne, så vi er ikke livende redde for at noen skulle gå under, akkurat. Anonymkode: 7231d...f01
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #4 Skrevet 30. mai 2018 Våre får per nå ikke lov til å både, fordi vi ikke har noen lærere med livreddingskurs. Anonymkode: 925f3...379
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #5 Skrevet 30. mai 2018 Da jeg gikk på ungdomsskolen (3 år siden) fikk vi selvsagt bade, gjerne i gymtimen med kun gymlæreren tilstedet. Anonymkode: e4f61...59e
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #6 Skrevet 30. mai 2018 Jeg vet enkelte skoler tillater bading på turer/utflukter kun med flytevest/redningsvest. Det gjelder ihvertfall på barnetrinnet, usikker på hvordan ungdomsskolene organiserer dette. Men det er nå ihvertfall en mulig løsning, som gjør at alle kan bade om de vil og at risikoen er minimal. Anonymkode: 97817...f24
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #7 Skrevet 30. mai 2018 På svømmeundervisning er det regel om minimum en lærer med livredningskurs per 15 elever. Altså 2 lærere om det er 16 elever. Jeg har vært og bada i sjøen nå med mine 3.klassinger. De er 12 stk. Da hadde jeg med meg en forelder (uten kurs, men sjøvandt). Selvsagt løyve fra foreldrene om at barna får lov. Redningsvest om man er på brygga og fisker. Men bading uten «utstyr» ellers. Synes nulltoleranse for bading er noe tull og at sånt har blitt altfor strengt. JA, man skal selvsagt ta sine forhåndsregler. Og bryter elevene reglene, så blir det ikke mer bading på de. Synes det er svært viktig at barn får bade i naturen, i tillegg til i svømmehall. Det er ikke alle som har familie som tar de med ut og bader. Noen sitter faktisk hjemme hele sommeren.... Da er det fint at skolen kan bidra til at alle får prøve bading i sjø og fjellvann, om man har mulighet til det. Er det noe som redder liv på sikt, så er det å lære ungene respekt for vann, samtidig som de får glede av det. Slår et slag for litt bading i syden-Norge nå! 😅👌 Anonymkode: 387cd...1c3 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #8 Skrevet 30. mai 2018 Så lenge de har med en badende voksen pr 10 elever (med livredningskurs!) går det fint. Det skal også alltid være minst én på land. Anonymkode: 76f00...003
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå